Már tesztköreit futja az Opel villany raliautója

Két Corsa e-Rally köröz mostanság a dudenhofeni tesztpályán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világ első tisztán akkumulátoros-villanymotoros raliautóját megépítő Opel hamarosan már élesben is versenybe küldheti újdonsült masináit.

Kemény fába vágta a fejszéjét az Opel, hiszen villanyhajtású raligéppel még nem próbálkozott senki. Legalábbis a hagyományos raliversenyeken. Pikes Peak hegyoldalán vagy az Andros Trophy versenyein persze már láthattunk próbálkozásokat, de az más tészta. Szóval az Opel Corsa-e Rally úttörő a maga nemében. Jelenleg a megbízhatóságát tesztelik a 136 lóerős (100 kW) versenyautónak, aztán majd jöhet a gyorsaság csiszolása is.
„Hármas célt tűztünk magunk elé“, mondta az Opel Motorsport igazgatója, Jörg Schrott. „Mindkét autóval lehetőleg sok kilométert hajtunk, hogy már korai fázisban minél több valóságos adatot gyűjthessünk. Elektromos raliautóval még nincsenek tapasztalatok, ezért a projekt első részében számításokra és szimulációkra voltunk utalva. Most ezeket helyettesítjük egymás után gyakorlati mérésekkel. A tesztek másik súlyponti kérdése az akkumulátor terhelhetősége és hőháztartása és a szoftver adaptálása. Örömünkre, eddig zavartalanul fut a program.“
Az autók egyébként egy külön márkakupában indulhatnak majd, ami ADAC Opel e-Rally Cup néven fut majd a jövő évtől kezdődően. „Fontos, hogy mindenkor, bármilyen körülmények között egy márkakupa-versenyautó képességei állandóak és megbízhatóak legyenek, hogy valamennyi résztvevő azonos esélyekkel indulhasson“, folytatta Jörg Schrott. „Azt is előirányoztuk, hogy a Corsa-e Rally érje el, sőt szárnyalja is túl a benzinmotoros elődtípus, az Opel ADAM Cup nívóját. Errefelé is jó úton haladunk. Megközelítőleg azonos teljesítmény mellett a Corsa-e Rally 260 newtonméteres nyomatéka jóval felülmúlja a másikét. A teljes padlóváz alá beépített akkumulátortelep mélyre viszi a tömegközéppontot, és nagyon jó az autó súlyelosztása is – ami lényeges szempont egy gyors versenyautónál. Most már csak a minél kiegyensúlyozottabb futómű-konfigurációt kell megtalálni. Ennek érdekében januártól valódi gyorsasági szakaszokat szimulálunk majd.“
A Corsa-e Rally akkumulátora egyébként megegyezik a szériaautóéval. 50 kWh kapacitása 337 kilométerre elég normál közúti használat során, viszont a raliautó verseny-hatótávjának maximalizálására háromféle üzemmód közül lehet választani: „WP“-ben (gyorsasági szakasz) legalább 60 kilométeren keresztül áll rendelkezésre a csúcsteljesítmény és a maximális nyomaték. „WP Regen“ (esős gyorsasági) módban a síkos talajhoz alkalmazkodik a nyomatékgörbe, míg a takarékos „Eco“ módot az összekötő szakaszokon használhatják majd a versenyzők.
Hirdetés
Az első szezonra 20 autó megépítését tervezi az Opel, amelyből első körben 15 darabot kapnak az ügyfelek még az első júliusi próbafutam előtt. Már előrendeléseket is fogad az Opel, a bajnokságba pedig december 15-től lehet majd nevezni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?