Jellegzetes "nagy" arca lett a 208-nak, viszont más szögekből erősen hasonlít a 207-esre, sőt a 206-os elődre is. Hogy formásabb-e náluk, megítélés kérdése
Nagyobbnak mutatja magát, mint amekkora: 4 méter sincs
Dízelként és gazdagon felszerelve tavaly nyáron
már próbáltuk az
Év Autója-döntős Peugeot-kisautót, most pedig 3 hengeres benzinesével és közepes ellátmánnyal teszteltük a 208-at. Azt a 208-at, amely elődjénél kisebb (és könnyebb is) lett, mégis egész tágas – az például megdöbbentő, hogy a franciák mekkora hátsó lábteret varázsoltak alig több mint 2,5 méteres tengelytávon. Sok olyan kompakt, sőt középkategóriás modell is van, ahol nem jut ennyi hely a térdnek, mármint 4 térdnek, mert 2 felnőttnél több széltében – és hosszú távon - azért nyilván nem fér el túl kényelmesen a második sorban.
A csomagtartóból nyestek le galádul? Nem, mert a 285 (osztott támlahajtás utáni bővítéssel, nem teljesen sík padlóval 1076) liter abszolút átlagos és nem rossz érték. Mi hát a megoldás? Egyrészt az, hogy csupán külsőleg, a túlnyúlásoknál ment össze a kocsi (207-7=208, a 7 centiben értendő), másrészt a hátsó ülőlapok elég rövidkék.
Picit tán magas a perem, bővítéskor nem sík a padló. Egyik sem szörnyű hiba
Milyen az ergonómia? Tökéletesnek semmiképp sem nevezhető, mert a minikormányt bajosan tudjuk olyan pozícióba állítani, hogy a.: ne az ölünkben legyen, b.: ne takarja ki az óracsoportot. A váltó viszont kézre esik, a pedálrend megfelelő, s a térdet sem nyomja a középkonzol. Aminek tetején látványos képernyő trónol, de a tesztautóban navigáció nem volt, a képnézegető funkciót meg nem is nagyon értjük: jó az, hogy mondjuk az autópályán fotókat bámul az utasközönség? Nem vagyunk benne egészen biztosak.
Az alap, hogy elöl kényelmes, de az nem, hogy 180 centis magassággal hátul is jól elférni - ugyancsak 180-asok mögött. Középre persze legfeljebb csak gyereket ér ültetni
Minikormány, felárért 7 colos kijelző számtalan funkcióval, ízléses kialakítás
Cserébe a felhasznált anyagok és a kidolgozás minősége kiváló(nak tűnik). Tárolórekeszből is van, amennyi és amekkora kell. A kormányka mögé dugott sebességrögzítőt és -határolót hamar megtanuljuk vakon kapcsolgatni, az USB-csatlakozó is jó helyen van a váltó előtt. A váltóról már kihívás lenne elismerően szólni, mert a kar akadozós, hosszú utakon járkálós, hátramenetbe nem szívesen és nem mindig kapcsolós, lötyögős. Az már inkább a motor és a hangolás kritikája, hogy a városi araszolgatás során tuti meggyűlöljük az 5 fokozat között bóklászó botot és a kuplungot is: ugyanis az 1,2 literes, finoman járó 3 hengeres, 82 lovas kis benzines induláskor fulladékony, amolyan kuplungcsúsztatós, kelletlen, s erőtlen.
Motorból nem biztos, hogy ez a legjobb választás (tegyük hozzá, a 2-3 hengeres modern kis turbómotorok sem jobbak), míg a váltó sajnos biztos,
hogy messze nem etalon a kategóriában
Amikor már haladunk, nem nagy baj, hogy híján van a rugalmasságnak, s hogy csak úgy 3000-es percenkénti fordulaton mozgatja kellő dinamizmussal az önmagában alig tonna alatti súlyú kocsit, de egy kisautóval zömében városban furikázik az ember. Automata váltó kéne hozzá, de az nincs, csak robotizált, s (az árlistán) csak az 1.6 e-HDi csúcsverzióhoz. Na mindegy, tanulható, szokható vele az együttlét, a mindennapos rohangálás, amiben partner az eltalált rásegítésű kormány és a komfortos (egyszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) futómű. Hogy például egy pilisi szerpentinezés alatt előbbi kevéssé informatívnak, utóbbi billegősnek találtatik, nem annyira lényeges.
Öö, 206. Vagy 207. Vagy 307-308, nem? Nem, hanem 208
Kicsit krómos, kicsit csajos, nagyszájú, elegáns, részletgazdag. A Peugeot-pártiaknak vélhetően bejön, de hogy a többieket megnyeri-e...
Dicséret illeti az autó fékezhetőségét (hátul is tárcsa lassít), hogy fordulékony, hogy könnyű parkolni, hogy sztrádán sem vészesen hangos annak ellenére, hogy 3800-at forog a motor, hogy szériában ad menetstabilizáló elektronikát, 4 légzsákot, illetve - egyebek mellett - tempomatot és 4 irányban állítható kormányt is.
Töréstesztje 5 EuroNCAP-csillagos lett. Active, azaz közepes felszereltségű próbaautónk már ködlámpás, fedélzeti számítógépes, osztottan dönthető hátsó üléses, klímás, kormányról vezérelhető hifis volt pár további plusszal - az extralista egyébként kvázi végtelen, panorámatetőt, navigációs berendezést is soroló.
Fogyasztás? Elvileg mindössze 4,5 litert eszik az 1.2 VTi 100 km-enként - nos, mi a 6,1 l/100 km-es tesztfogyasztással is elégedettek voltunk. A 208 árát ugyanakkor sokalljuk, mert bár nem drágább az átlagnál, de nem is jobb. Az ötajtós alapár 3 127 000 Ft (1.0 Access, 68 LE), az 1.2-es VTi felára 150 ezer Ft. Az Active-lépcsőért 350 ezret kér a Peugeot. Az a Peugeot, amelynek vásárlói általában messze nem racionális szempontok alapján döntenek, a 208 meg van annyira más, hogy elnyerhesse egyesek kegyeit.
Értékelés
Pozitív
Tágas az utastér, jól átlátható a karosszéria, minőségi az összhatás, kellemes a futómű, ha már megy, könnyű vezetni, könnyű parkolni, keveset fogyaszt
Negatív
Erőtlen, fulladásra hajlamos, pörgetve zajos a motor, akadozós a váltó, nehéz ideálisan beállítani a kormányt, nem olcsó
Árak
Tesztmodell alapára
3 277 000 Ft (2013.04.22.)
Tesztautó ára
3 982 000 Ft (2013.04.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
60 kW (82 LE) 5750 1/min-nél
Nyomaték:
118 Nm 2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Belső szélesség elöl:
1370 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1040 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370 mm
Raktérnyílás szélessége:
930 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
118 Nm 2750 1/min-nél
Teljesítmény:
60 kW (82 LE) 5750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
ilyet béreltünk nyaralásra, alig vártam, hogy vezessem. nem rossz de nekem túl szőkenőautó.
Megnéztem. Belül szűk, randa műanyag lakkozott betétekkel, apró műszerekkel. A 207-es egy tökéletes kisautó volt, a 208-as egy rémség, semmitmondó gagyi. Sajnálom, mert a 207-el maximálisan elégedett voltam ( minusz a 6,5 l-es fogyasztás ) .
Szóval a 208-ast elb@szták. Nem kicsit. Nagyon.
Francia váltó! :D, 3 millió alap ár! 😀 😀
A fanatikusoknak jó lesz, tapogathatják, a műszerfalat, és elégedettek lesznek.
Tehát egy sikerült egy ocsmány, rakás francia sz**t kiadni ismét …
[i]“Már itt is a 3 henger?!! Ne mááááááár!”[/i]
[b]Sánta. :-)))[/b]
Már itt is a 3 henger?!! Ne mááááááár!
Jó lenne ha megbízható lenne és akkor minden tökéletes lenne.