Maserati retró bringa egymillióért
Montante Maserati 8CTF kerékpár
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akinek túl drága a négykerekű Maserati, most egymillióból megúszhatja két kerékkel kevesebbel is, de siessen a döntéssel, mert a Montante Maserati 8CTF csak korlátozott példányszámban készül.
Lehet azon viccelÅ‘dni, hogy a drága, nagy fogyasztású luxus- és sportkocsikat gyártó márkák a kerékpárjaikkal akarják meggyÅ‘zni a mindent zöld szemüvegen keresztül nézÅ‘ környezetvédÅ‘ket, de azért ennél sokkal többrÅ‘l van szó. A kerékpár nem csak egyszerű közlekedési eszköz, hanem világszerte közismert, és mondhatjuk közkedvelt sporteszköz, Ãgy egy-egy igényes termék nagyon is jól kiegészÃti az autós palettát. Anno a Peugeot és az Opel elÅ‘bb gyártott izomerÅ‘ hajtotta kétkerekűt, mint automobilt, és mostanság egyre több márkánál érzik úgy, hogy az autókon látható embléma jó helyen van a bringákon is. Legutóbb éppen az Audi mutatta be új kerékpárjait, most pedig a Maserati állt be a sorba.
Az olaszok hűek maradtak önmagukhoz, hiszen a bringa köré is azonnal legendát teremtettek, azaz az ismertetÅ‘t egy autóval, méghozzá egy igazi versenyautóval illik kezdeni. Az 1930-as évek végén készült el a Maserati háromliteres, kompresszoros motorral szerelt kocsija, a 8CTF - utóbbi jelentése 8 Cilindri Testa Fissa, azaz 8 hengeres motor rögzÃtett hengerfejjel. Ez akkoriban fontos jellemzÅ‘ volt, mert a blokkot általában egyben öntötték le a hengerfejjel (zsákfuratos motor), de a Testa Fissa már leszerelhetÅ‘, csavarral rögzÃtett konstrukcióval büszkélkedhetett. A 365 lóerÅ‘s gép az 1938-as Tripoli Grand Prix futamon debütált, és ugyan nem futott rosszul, de valahogy nem aratott átütÅ‘ sikert. A második világháború miatt a fejlesztés késÅ‘bb megtorpant, és a históriákban csak két fontos gyÅ‘zelem olvasható a 8CTF neve mellett: Wilbur Shaw 1939-ben és 1940-ben ezzel a tÃpussal nyerte meg a hÃres 500 mérföldes versenyt Indianapolisban.
Váltsunk két kerékre! Mivel a Maserati nem rendelkezik komoly bringás tapasztalattal, a szicÃliai Montante Cicli kerékpárgyártóhoz fordult segÃtségért, ahol a 8CTF szellemiségét felidézve született meg a Montante Maserati 8CTF kerékpár. A tervezÅ‘k ügyeltek a részletekre, még a Maserati szigonyos emblémája is a '30-as évek stÃlusát mutatja, és ahol a formai lehetÅ‘ségek engedték, ott szintén megpróbáltak a lehetÅ‘ legjobban közelÃteni az autóhoz. A 3600 eurós, azaz közel egymillió forintos bringát a Maserati online shopjában lehet megvásárolni, és akinek megtetszett, az nem árt, ha siet felkeresni a weboldalt, mert a Montante Cicli csak 200 darab kerékpár legyártására szerzÅ‘dött.



Kicsit zavaró hogy a felnin lévÅ‘ gravÃr rádiusza nem egyezik a kerék rádiuszával…
1 milla
Nem is olyan drága ha azt vesszük hogy egy új egyedi acélváz szép festéssel 2-300 ezer forint, és ha hozzá adjuk még a nagynevű SzicÃlia-i gyártó és a Mazerati nevét.
A bicaj meglepően szép, különösen az alső tárcsafék brilliáns! Mintha Némo kapitány Nautilusáról származna.
De a váz vonalvezetése is a drága gépekre jellemző szemetgyönyörködtető, fordulékony, könnyű, merev szerkezetet selytet.
Igazi templombajáró hétvégi „rakdmegnyélen” minimál bicaj.
Sajnos a fix áttétel miatt biztos nagyon fájna egy Budapest-Dobogókő-Esztergom-Visegrág-Szentendre-Budapest kör.
De városban villantani, csajt hazakÃsérni ideális kellék.