Maserati retró bringa egymillióért

Montante Maserati 8CTF kerékpár

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akinek túl drága a négykerekű Maserati, most egymillióból megúszhatja két kerékkel kevesebbel is, de siessen a döntéssel, mert a Montante Maserati 8CTF csak korlátozott példányszámban készül.


Lehet azon viccelődni, hogy a drága, nagy fogyasztású luxus- és sportkocsikat gyártó márkák a kerékpárjaikkal akarják meggyőzni a mindent zöld szemüvegen keresztül néző környezetvédőket, de azért ennél sokkal többről van szó. A kerékpár nem csak egyszerű közlekedési eszköz, hanem világszerte közismert, és mondhatjuk közkedvelt sporteszköz, így egy-egy igényes termék nagyon is jól kiegészíti az autós palettát. Anno a Peugeot és az Opel előbb gyártott izomerő hajtotta kétkerekűt, mint automobilt, és mostanság egyre több márkánál érzik úgy, hogy az autókon látható embléma jó helyen van a bringákon is. Legutóbb éppen az Audi mutatta be új kerékpárjait, most pedig a Maserati állt be a sorba.
Az olaszok hűek maradtak önmagukhoz, hiszen a bringa köré is azonnal legendát teremtettek, azaz az ismertetőt egy autóval, méghozzá egy igazi versenyautóval illik kezdeni. Az 1930-as évek végén készült el a Maserati háromliteres, kompresszoros motorral szerelt kocsija, a 8CTF - utóbbi jelentése 8 Cilindri Testa Fissa, azaz 8 hengeres motor rögzített hengerfejjel. Ez akkoriban fontos jellemző volt, mert a blokkot általában egyben öntötték le a hengerfejjel (zsákfuratos motor), de a Testa Fissa már leszerelhető, csavarral rögzített konstrukcióval büszkélkedhetett. A 365 lóerős gép az 1938-as Tripoli Grand Prix futamon debütált, és ugyan nem futott rosszul, de valahogy nem aratott átütő sikert. A második világháború miatt a fejlesztés később megtorpant, és a históriákban csak két fontos győzelem olvasható a 8CTF neve mellett: Wilbur Shaw 1939-ben és 1940-ben ezzel a típussal nyerte meg a híres 500 mérföldes versenyt Indianapolisban.

Váltsunk két kerékre! Mivel a Maserati nem rendelkezik komoly bringás tapasztalattal, a szicíliai Montante Cicli kerékpárgyártóhoz fordult segítségért, ahol a 8CTF szellemiségét felidézve született meg a Montante Maserati 8CTF kerékpár. A tervezők ügyeltek a részletekre, még a Maserati szigonyos emblémája is a '30-as évek stílusát mutatja, és ahol a formai lehetőségek engedték, ott szintén megpróbáltak a lehető legjobban közelíteni az autóhoz. A 3600 eurós, azaz közel egymillió forintos bringát a Maserati online shopjában lehet megvásárolni, és akinek megtetszett, az nem árt, ha siet felkeresni a weboldalt, mert a Montante Cicli csak 200 darab kerékpár legyártására szerződött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:28
    Permalink

    1 milla
    Nem is olyan drága ha azt vesszük hogy egy új egyedi acélváz szép festéssel 2-300 ezer forint, és ha hozzá adjuk még a nagynevű Szicília-i gyártó és a Mazerati nevét.
    A bicaj meglepően szép, különösen az alső tárcsafék brilliáns! Mintha Némo kapitány Nautilusáról származna.
    De a váz vonalvezetése is a drága gépekre jellemző szemetgyönyörködtető, fordulékony, könnyű, merev szerkezetet selytet.
    Igazi templombajáró hétvégi “rakdmegnyélen” minimál bicaj.
    Sajnos a fix áttétel miatt biztos nagyon fájna egy Budapest-Dobogókő-Esztergom-Visegrág-Szentendre-Budapest kör.

    De városban villantani, csajt hazakísérni ideális kellék.

Vélemény, hozzászólás?