Másfél napig vezetetett

Räikkönen majdnem ralit nyert

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak az utolsó gyorsaságin kapott ki Kimi Räikkönen pályafutása első aszfaltos versenyén a Citroën C4 WRC-vel.

Hatalmas meglepetésre egészen az utolsó előtti szakaszig vezette Kimi Räikkönen a Laterna Ralit, és csak utolsó gyorsaságin tudta őt megelőzni csapattársa, Sébastien Ogier.
A Citroën Junior-csapatának két versenyzője az első idei aszfaltos rali vb-futam, a Bolgár Rali előtt állt rajthoz egy olasz bajnoki futamon, hogy aszfalttapasztalatot szerezzenek. Természetesen mindketten hatalmas technikai fölényben voltak a helybéliekkel szemben, de kettejük közül a két héttel ezelőtt pályafutása első vb-futamgyőzelmét megszerzett Sébastien Ogier számított esélyesebbnek. Räikkönentől pedig már az is nagy szó lett volna, ha csak a lépést tudja tartani a fiatal franciával.
„Kimi nagyon gyors volt ma, és csak nehezen lehetett őt elkapni” – mondta a verseny után Sébastien Ogier, aki végül az utolsó gyorsaságin előzte meg Räikkönent és verte meg 5,7 másodperccel.
„Ma rosszul választottunk gumit és fél percet veszítettünk. De Kimi nagyon jól ment élete első aszfaltos futamán.”
„Nem rossz sráctól kaptunk ki” – summázta Räikkönen, aki a rali világában egyre jobban kinyílik, és a Jégember maszk többször is felolvadt már rajta.
„Nagyszerű verseny volt. Ez volt az első alkalom, hogy aszfalton mehettünk a kocsival, és egy csomó tapasztalatot szereztünk.”
Räikkönen tavaly egy Szuper–2000-es Fiat Grande Puntóval már részt vett egy aszfaltos ralin, szintén Olaszországban, aminek azonban perec lett a vége. A Laterna Rali volt tehát pályafutása első aszfalt ralija, amin célba tudott érni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?