Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII
Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.
Egyre inkább körvonalazódik a megoldás arra, amivel az autógyártók próbálják lenyűgözni a vásárlókat, vagyis az önvezető jövő ígéretével. A biztonságos közlekedés a legfontosabb tényező, aminek záloga, hogy a döntéseket egy számítógép hozza, az érzékeket radarok, kamerák és ultrahangos szenzorok helyettesítik. Rideg és bizonytalan jövőkép, ám a technológia amennyire sok megoldást enged, legalább annyira kiaknázatlan és a valódi önvezetésig még sokat kell várnunk. Hogy miért épp ezzel kezdem a Golf bemutatóját?
Nos, a Volkswagen kortárs kompaktja egy jelentős lépést tett afelé, hogy egy fontos gátat áttörhessen az önvezetés előtt, ez pedig a biztonság.
Egyetlen fontos és a Golfokat mindig is meghatározó dizájnelemhez, vagyis a C-oszlophoz azonban érdemben nem nyúltak.
A 8-as Golf tökéletes példája annak, hogy elegáns és karakteres kompaktot is lehet óriási hűtőmaszk nélkül megrajzolni. Orra letisztult, nem mellesleg kellőképpen áramvonalas is, az előd 0,3-as Cd értékéhez képest a 8-as Golf 0,275-öt teljesít.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4284 | 1789 | 1456 | 2636 | 380-1237 |
Változnak a felszereltségi szintek. A korábbi Trendline, Comfortline és Highline helyére a Golf, Life és Style elnevezések érkeztek, valamint az R-Line.
A VW nyolcadik generációs kompaktja alaposan komolyabb felszereltséggel érkezik, mint elődje, ezért is tartották fontosnak az új elnevezéseket. Az alap Golf szinten a már említett Car2X rendszer mellett mindenképp digitális a műszeregység, 8,25 colos érintőképernyős a multimédiás fejegység, aktív sávtartó asszisztens, városi vészfékező rendszer, online kapcsolatot adó We Connect, nyomógombos indítás és két USB-C csatlakozó is van a fedélzetén. A Life ezen felül 16 colos felniket, külső megvilágítást, vezeték nélküli telefon töltést és Apple CarPlay funkciót, könyöklőt, króm kiegészítőket, parkolószenzorokat és automata fényszórókapcsolást kap. Style szintet kell választania annak, aki elektromos állítású ErgoActive sportüléseket szeretne, emellé jár a 32 színű beltérvilágítás, a kanyarfény funkciós, futófényes LED fényszóró, a háromzónás klíma és a Travel Assist, mely a Golf összes vezetéstámogató rendszerét együttesen használva közel önvezető módra képes.A nyolcadik generációs Golf legnagyobb értéke a digitalizált világhoz való csatlakozás, melynek egyik aktívan terjedő funkciója a beszédvezérlés.
Már az alap multimédiás fejegység is életre kelthető a „Hey, Volkswagen!” megszólítással, de a feláras 10 colos kijelzőt adó rendszerhez az Amazon Alexa nevű, kibővített tartalmakkal szolgáló asszisztense is elérhető. A We Connect szolgáltatások közé tartozik a flottakezelők számára fejlesztett We Connect Fleet, melyen keresztül követhetik az összes autót, telemetriai adatokat kérhetnek le, az alkalmazottak saját felhasználójukkal indíthatják el az autót és naplózhatják a használatot. A Golf 8 az első Volkswagen modell, mely ötféle hibrid hajtásláncot kínál a forgalmazás megkezdésekor. Motorpalettája igencsak széles, miután a háromhengeres TSI 90-110 lóerős verziója mellett az 1,5-ös TSI is elérhető 130-150 lóerővel, valamint ezekből 48 Voltos hibrid rendszerrel szerelt változatot is kínálnak. Az eTSI modellekben a generátor helyét egy indítógenerátor veszi át, már alacsonyabb tempónál is leállítja a motort, de a szíjas meghajtású indítómotorral szinte észrevétlenül képes újra beindítani. A rendszer része továbbá egy 48 Voltos akkumulátor is, valamint mindenképp hétfokozatú DSG automata váltót kapnak a eTSI verziók.1.5 TSI 130 | 1.5 TSI 150 | 1.5 eTSI | 2.0 TDI 115 | 2.0 TDI 150 | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | ||||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 1968 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | automata/7 | kézi/6 | automata/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 130/5000-6000 | 150/5000-6000 | 115/3250-4000 | 150/3500-4000 | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200/1400-4000) | 250/1500-3500 | 300/1750-3200 | 360/1750-3000 | |
Végsebesség [km/h] | 214 | 224 | 202 | 223 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,2 | 8,5 | 10,2 | 8,8 |
Kezdetektől fogva kínálják a plug-in hibrid modell kétféle verzióját is, a 204 lóerős lesz az alap, valamint a 245 lóerős GTE az erősebb. Az 1,4-es TSI motorral és hatfokozatú DSG váltóval szerelt modellekbe a korábbinál 50%-kal nagyobb akkumulátor kerül 13 kWh kapacitással. Dízelmotorból a 2,0 literes TDI teljesen új fejlesztésű változatát kapja a Golf VIII 115 és 150 lóerős kivitelekben, mindkettőhöz elérhető a duplakulplungos automata váltó is. Az alapáras multifunkciós kormánykerék kétféle kormányműhöz csatlakozhat, magasabb felszereltségek mellett változó áttételű kormányzást kap az új kompakt. Vezetéstámogatók terén fontos részlet, leginkább a Németországban autózók számára, hogy a Travel Assist funkció és a távolságtartó tempomat 210 km/h-ig aktív.
Szintén fontos újítás a frontális balesetre figyelmeztető rendszer, mely meggátolja, hogy kikanyarodjunk egy érkező autó elé, ez mindegyik Golfba belekerül.
Digitalizáció terén számtalan fontos újítást hozott a nyolcadik generációs Golf, mely, ha méretei nem is változtak, mindenképp óriásit lépett előre a precíz, naprakész és főként jövőbe mutató technológia terén. A biztonságot jelenleg fölényesen kínálja a kategóriában a változatlan, jól megszokott, mondhatni tökéletes formában tálalva.
Az összes fotonágyút betiltanám. Lehet itt magyarázni, hogy nem vakít. De, vakít. Mindegyik, de főleg a SUV-ok.
Sosem voltam Golf rajongó.
Mint gépész és elektronikai mérnök viszont elismerem,
hogy az „osztálytársakkal” való összehasonlításban szinte mindig, mindenben az élen járt.
Technika, méretek, kényelem, komfort, dinamika stb.
Amiért nem tetszik az, hogy az embléma az „orrán túlárazott”.
A híres megbízhatósága pedig városi legenda.
3 VW céges autónk volt, olajfogyasztás, elektronikai problémák… nem szerettük meg őket.
A nyitás a „jövő” szolgáltatásai felé, azt hiszem menekülés.
Ezek az új csoda funkciók nagyon sok mai autós életét keserítik meg, kiforratlanságukkal, kikapcsolhatatlanságukkal.
A multimédiás készülékek GPS-ei össze sem mérhetők egy 50 eFt-os mobiltelefonéval.
Ja, és az égve felejtett fényszóró lemeríti az akkut.
És a központi zár nyitva hagyja az ablakokat…
És sorolhatnék még sok megoldatlan, megoldható problémát.
Nana, csak okosan. A kategória ászáról van szó, amit ufók építenek, szóval ha nyilatkozol róla, akkor vagy jót vagy semmit 😀
Nem az alap gagyit kell megrendelni amiben csak ülések és kormány található … egyébként az enyém fél óra elteltével ha rajta felejtem a lámpát parkoló üzemmódba vált ” comfortline felszereltség” át szóval csak az az oldala világít ami az út belső felére esik … ez xenon esetén 35 watt fogyasztást jelet led esetén pedig 18 wattot ha ez lemeríti az autódat akkor eleve szar az akksid !!! Aki megrendeli a gyári gps-t annak úgy kell egy sima telefontükrözéssel és a sygic-el többre menni … bár bizonyos funkciókhoz sajnos meg kell rendelni a gps modult …pl a hedup nem X-elhető nélküle ….
Az ablakemelő kérdését pedig olvasd el a használati utasítást ott egyértelműen le van írva hogy kell beállítani úgy hogy az ablakokat AUTOMATÁN felhúzza központi zárás esetén …. ezt már a 4es golf is tudja ott vezették be először 😀 … Ismét csak azt tudnám mondani amit eddig is … azért mert te nem tudsz úszni nem a víz a hülye …érted !!
Futófényes index, minek? Alig használja már ma valaki az indexet…
A futófényes index szerintem is parasztvakítás. De, hogy minek az index, mert már úgysem használja senki, ezt remélem iróniának szántad…
Vannak akik nem használják és én szigorúan büntetném is. Bezzeg a biztonsági övet büntetik, pedig ott max saját magát nyírja ki valaki. Az meg meg is érdemli. Viszont az irányjelző nélkülözése másokat is veszélyeztet.
Lehet,hogy túl a designon az is szempont volt,hogy a futófényes ledsor olyan menő, ezért használom majd jó sokat!
Egyébként szép lett.Már a 7-es is gyönyörű(mondom ezt Toyotásként) ám a rengeteg hiba miatt számomra sokat vesztett a golf. 4 golfot használtam(G1;2;3;4) és egyre rosszabbul sikerültek a modellek. Ez kiábrándított az egész konszernből.Ma már nincs gondom az autókkal,mert évek óta Japánt hajtok. 🙂
undorítóan néz ki, az az orr, mint valami kinai gagyi másolat, csunya béka, az a hátsó meg…azokkal a kirxkrax semmilyen lámpákkal, vicc.
A belseje nem rossz, a benzines motor kínálat mára már jó a konszernél (gyerekbetegségektől mentes) az EV viszont szintén gagyi, szóval…nem értem, legalább jól nézne ki, bár a benzines gépek még egy ideig piacon lesznek, esetleg jó hibriddel sokáig ki lehet húzni, de utána jön az EV korszak, az ID 3 se lett a legszebb, akkor már inkább model 3, az ID4 az már nem néz ki rosszul, de az meg áltelekjáró szuv….
Nem tudom,de szerintem ez elég ronda lett.A hetes jobb volt.
A hozzászólásokat olvasva eszembe jutott a szlogen „suzuki a ti autótok”, illetve az, hogy többnyire ezer éves kocsik hátulján olvastam, feltehetőleg olyan sofőrök tették ki a szlogent akiknek soha semmi tapasztalatuk nem volt a fikázott márkával kapcsolatban. Csak divatos közhelyeket pufogtattak. Csak diszkréten nevetek…Savanyú a szőlő…
Sok autóm volt, sok új autóm volt és nem egy nem kettő új autót kaptam cégesen is a fenekem alá. Most úgy alakult, hogy vettünk egy vadonatúj Golf VIII-at kettőnknek a párommal családi kocsinak. Bőven elég lesz kettőnknek mert nekem van egy új Ford Transitom is külön, dolgozni járni.
Volt vadonatúj Golf IV-em, volt 2 Db vadiúj Golf VII céges autóm, csak, hogy a márkánál maradjunk. Darabjukkal kb. 50-60 ezer kilómétereket tettem meg. Ezt csak azért írom mert nem ismerőstől, nem a szomszédtól, nem az újságból ismerem a modellt, nem is olyan valakitől aki jómaga is csak valakitől halott már róla, tapasztalata pedig nulla.
Ahogyan már írtam van mihez viszonyítanom. Ugyan eddig még csak kb. 1000 Km-t tettem meg az új Golffal de azt kell mondjam klasszisokkal jobb az elődöktől, még a VII-es szériától is. Ha az informatikai részét kivesszük a történetből és csak az anyagminőséget nézzük, a kidolgozást illetve a biztonsági opciókat nézzük, már az is óriási lépés azelődhöz képest. Nem vagyok elfogult, főleg nem a Volkswagenekkel szemben, viszont azt kell mondjam ez a modell nagyon jóra sikerült. Az árfekvésen lehet vitatkozni, mindig is vita tárgya volt. Tény, hogy sok téren forradalami és biztosan értékálló darab lesz. Szerény véleményem szerint értéket, kategóriát alapoz az okosautók terén.
Véleményem szerint aki itt fikázza a hozzászólásaiban az új modellt, annak fogalma sincsen róla miről is beszél valójában. Egy rövid próbaút után megváltozna a véleményük pusztán a szerzett tapasztalat vagy élmény miatt.
De Magyarország már csak ilyen, a kocsikhoz, focihoz meg a politikához mindenki ért, legalább is a fikázás szintjén, legfőképpen akkor ha személyes tapasztalata nincsen, de már hallott róla mert mondták…