Még az idén nyáron eltűnik a Hyundai Ioniq

A Hyundai Toyota Priusa nyugdíjba vonul, a nevét a friss elektromos modellcsalád viszi tovább

Egy világelsőséget és egy új almárkát köszönhetünk az Ioniq modellnek, ami ugyan közvetlen utód nélkül tűnik el, ám az elektromos modellre vágyóknak hamarosan egy újabb típussal kedveskedik a Hyundai.

Az Ioniq kereken tíz évvel ezelőtt mutatkozott be egy kósza ötletként, a gyártás csak négy évvel később, 2016-ban indult el. Már a környezetbarát kompakt formájából is sejthető a legnagyobb konkurens, a sziluett kísértetiesen hasonlít a Toyota Priuséra, utóbbi népszerűségét azonban nem sikerült megközelítenie.
Hirdetés
A világelsőség viszont nem vitatható, az Ioniq volt az első olyan modell, ami háromféle elektromos(ított) hajtásláncot kínált. A sima hibridbe 1,6 literes szívó, ám közvetlen befecskendezéses benzines került, a takarékosság jegyében Atkinson-ciklusra (lásd Prius) hangolták az erőforrást. A 105 lóerős benzines és a villanymotor együttes maximális teljesítménye 139 lóerőben csúcsosodott ki, megint csak a Toyota legkedveltebb hibridjének a babérjaira törve (a Prius 3 rendszerteljesítménye 136 lóerő). A külső forrásból tölthető verzió a dugattyús motor terén nem tudott újat mutatni, de a nagyobb kapacitású akkumulátorának köszönhetően már alulról súrolta az 50 kilométeres elektromos hatótávot. A kevés karbantartásra vágyók az Ioniq Electric poszterét ragaszthatták az ágyuk fölé, a villanyautó kisebb akkumulátoros (28 kWh) változata 200, a nagyobb (38,3 kWh) 274 kilométert futott egy töltéssel a szigorúbb EPA mérés szerint. Az Ioniq név időközben egy elektromos modelleket tömörítő almárkává lépett elő, így hiába tűnik el a 6 éves modell, a név tovább él, hamarosan az Ioniq 5 mellé befut a hatos is, amivel megint nagyot guríthat a Hyundai.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?