Még jobban megéri a pénzét az elektromos Hyundai Kona

A Hyundai Kona apró frissítésével jelentősen javult az értéktartása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az öt legnagyobb európai autópiacon végzett mérések alapján a nemrég frissített Kona használtautóként is értékesebb lesz majd - nem csak a tavalyi önmagához, de a versenytársaihoz képest is.

Új autó vásárlásakor fontos szempont a jármű jövőbeli, több évnyi használat utáni értéke, azaz a maradványérték. Akár megvásároljuk a kocsit, akár lízingeljük, mindenképp hasznos a magas maradványérték, hiszen előbbi esetben több pénzért tudjuk továbbadni, utóbbi esetben pedig alacsonyabb a havi törlesztőrészlet (amit az új érték és a jövőbeli várható érték különbözete alapján szabnak meg - minél kisebb a különbség, annál szerényebb a havidíj). Az Autovista Intelligence független értéktartási útmutató alapján 6,4%-ot javult a Kona Electric maradványértéke 3 évnyi és 60.000 km-nyi használat után.
Hirdetés
Az öt legnagyobb európai piacon (Németországban, Olaszországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban) átlagosan új árának 47,3%-át fogja érni egy Hyundai Kona Electric a fent említett használati idő után. Franciaországban a legalacsonyabb a maradványérték 37,5%-kal, az Egyesült Királyságban pedig a legmagasabb 59,7%-kal. A legfőbb versenytársakat tekintve a dél-koreaiak crossovere kifejezetten jól teljesít, a legtöbb esetben jobb értéktartással rendelkezik a BMW i3-nál, és Franciaországot leszámítva első vagy második helyen végez a Peugeot e-208/2008 és az Opel Corsa-e vetélytársak között. Érdemes azonban fenntartásokkal kezelni ezeket a becsléseket, hiszen addig nem tudnak megbízható adatokkal szolgálni az értéktartást kutatók, ameddig nincsenek a használtpiacon elérhető darabok, ráadásul a sok esetben teljesen új elektromos autóknál a korábbi évek tendenciáira sem tudnak alapozni. Az autóipar elektromos irányba való haladásából, valamint a műszaki alapokból kiindulva azonban sok esetben magasabb maradványértékekkel számolnak a belső égésű motoros modellekhez képest, mert az akkumulátoros autók iránt csak egyre nagyobb lesz az igény a megváltozott szabályozások miatt, valamint a kevesebb alkatrésznek köszönhetően a meghibásodások esélye, és így a fenntartási költségek is várhatóan alacsonyabbak. A javult értéktartást a Kona Electric a frissítésének köszönheti, mely során egy új, 10,25 colos központi képernyőt kapott mindenféle csatlakoztatott szolgáltatással és Bluelink telematikával, valamint egy új fedélzeti töltőt, amivel gyorsabban lehet táplálni. A megváltozott specifikációjú gumiabroncsoknak köszönhetően pedig a hatótáv is javult, a márka állítása szerint akár 8%-kal, a kisebbik akkumulátorral így 305, a nagyobbikkal 484 km-t tehetünk meg két feltöltés között. Mindezek mellé még egy 8 éves vagy 160.000 km-es garancia is jár az energiatárolóra. A Hyundai elektromos crossovere bemutatása óta folyamatosan gyűjti a díjakat, legutóbb a Top Geartől kaptak egyet, így a magas előrejelzett maradványértékek megalapozottnak tűnnek - ráadásul már Csehországban is megindult a modell gyártása, így a kínálati hiányra sem lehet majd panaszkodni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?