Még Nico Rosberg is óvatos a Volkswagen hiperautójával

Videón, ahogy a Forma-1-es pilótából YouTube-sztárrá lett Nico Rosberg a Volkswagen ID.R-t próbálta

A Pikes Peak és a Nürburgring Nordschleife réme, a Volkswagen elektromos hiperautója bebizonyította, hogy nem csak a környezetvédelem ad létjogosultságot a villanyautóknak: olyan teljesítményt produkál, hogy még egy profi versenyző is óvatos vele.

Hiába tekintenek sokan még mindig kétkedve, fintorogva az elektromos és hibrid autókra, úgy tűnik, a belsőégésű motorok technológiája bő egy évszázad után elérte csúcsát. Innen előrelépni csak új módszerekkel lehet, az autóipar vezető szereplői pedig mindent megtesznek, hogy a lehető legjobb teljesítményt sajtolják ki az eredetileg a környezetvédelem miatt bevezetett elektromos autókból, amiknek nem biztos, hogy jót tesz a gazdaságos, funkcionális járművek imázsa. Nem is meglepő, számos tömeggyártó kíván legitimitást adni átlagautóiknak sportos csúcsverziók bevezetésével: a drágább változatokat nem sokan veszik, de vágyak tárgyává teszik a modellt és a márkát, ezáltal jobban viszik az olcsóbb kiviteleket. Kifejezetten jól sikerült ez az Audinak, az R8-as poszterei azonnal felkerültek számos autórajongó falára, akik közül a legtöbben valószínűleg sosem engedhetik meg maguknak ezt a szupersportkocsit, de az ennek a kistestvéreiként kezelt, olcsóbb S modellek már kelendőbbek.
Hirdetés
Valami hasonlót szeretne most a Volkswagen is véghez vinni, bár a feladat nehezebb az elektromos autók már említett unalmas sztereotípiája miatt. A nagy kihíváshoz illően komoly gépet is tettek le az aszfaltra, az ID.R sorra dönti meg a rekordokat a világ minden pontján, a híres Pikes Peaken is csúcstartó, de a Nürburgring Nordschleifén is első az elektromos autók között, összességében pedig második (arról nem is beszélve, hogy az abszolút első Porsche 919 is hibrid). Nico Rosberg volt Forma-1-es pilóta megkapta a lehetőséget, hogy elvigye egy versenykörre a minden csavarjával a versenyzésre kihegyezett szerkezetet, és nem csalódott. Elmondása szerint a Forma-1-es autókhoz tudná hasonlítani a vezetési élményt, óriási a leszorítóerő és mind a négy kerék hajt, ezáltal elképesztő kanyarstabilitást tudott elérni vele, még vizes úton is.
Hirdetés
Bár Nico valószínűleg nem örült a nedves időjárásnak, számunkra ideálisan szemlélteti a gigantikus diffúzor működését az autó mögött felcsapódó vízfelhő. Emellett az akusztikai élmény sem mindennapi, még akár reményt is adhat, hogy nem csak mesterséges hangokkal lehet izgalmassá tenni az elektromos autókat, bizony egy villanyos hiperautó is ad ki olyan természetes hangokat, amikre néhány évtizeden belül talán úgy tekintünk majd, mint eddig a nagy benzinmotorok hangorkánjára - na jó, egy Lexus LFA V10-esétől messze elmarad, de azért jobb mint a teljes némaság. Nico kellő óvatossággal közelítette meg a kocsit, aminek érdekes módon a tetején keresztül kell bemászni, és aminek beindítása sem egyszerű feladat. Megérte viszont a küzdelem, az első kanyarok után azonnal otthonosan érezte magát a vérbeli versenyautóban, az élmény pedig annyira lenyűgözte, hogy talán vesz is egy ID.3-at a családjának - elvégre nagyon lebutítva ugyan, de ott lapulnak abban is az ID.R-rel szerzett tapasztalatok eredményei.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?