Divatosabb, emelt változat is készül a Yarisból, ami a Cross utónevet kapta
Megfizethető árú, környezetbarát autók megvalósítását tűzte zászlajára a Toyota, 25 év távlatából bátran kijelenthető, hogy sikerült nekik. A világ legnagyobb gyártója 1997 óta közel 20 millió hibridet értékesített, a benzines-elektromos modellek iránt még az elektromos autók hódításának éveiben sem csökken a kereslet. A népszerűség eredményeképp Lengyelországban egy újabb gyártósor felállítása vált szükségessé.
Két helyszínen, immár hat gyártósoron készülnek a Toyoták alkatrészei Lengyelországban
Ahogy arról nemrég beszámoltunk,
a Toyota nem ugrik fejest a villanyautózásba, továbbra is a hibridekre helyezi a hangsúlyt. Ettől függetlenül a háttérben folyik a fejlesztés, de csak 2035 körül lehet realitása a teljes elektromos átállásnak. A Toyota nem kívánja ráerőltetni a vásárlókra a hagyományos motor nélküli autókat, így a következő évtizedben is csak akkor lehet realitása a tisztán elektromos Toyotáknak, ha addig elkészül a megfelelő infrastruktúra, illetve a vásárlói igények is efelé mutatnak.
A Toyotának esze ágában sincs kidobni a hagyományos motorokat, az új gyártósoron a 1,5 literes háromhengeres motor készül
2018-2021 között megduplázódott a Toyota hibridek márkán belüli részesedése, egész Európát figyelembe véve már a vásárlók 60%-a választja a zöldebb hajtásláncot, ha csak Nyugat-Európát nézzük, ott a 70%-ot is eléri ez az arány. Az új gyártósornak otthont adó Lengyelországban a Toyotát vásárlók 55%-a voksol a benzines-elektromos hajtásra (hazánkban 73%!), a teljes lengyel hibrid piacot nézve jókora szelet jut a Toyotának, tízből hét vásárló a japánok szalonjából visz haza autót.