Még több hibrid erőforrást készít a Toyota Lengyelországban

Újabb gyártósorral elégíti ki a hibridre vágyók igényeit a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hibrid Yaris és a Yaris Cross szíve, azaz a 1,5 literes háromhengeres szívómotor készül a most felavatott új gyártósoron.

Megfizethető árú, környezetbarát autók megvalósítását tűzte zászlajára a Toyota, 25 év távlatából bátran kijelenthető, hogy sikerült nekik. A világ legnagyobb gyártója 1997 óta közel 20 millió hibridet értékesített, a benzines-elektromos modellek iránt még az elektromos autók hódításának éveiben sem csökken a kereslet. A népszerűség eredményeképp Lengyelországban egy újabb gyártósor felállítása vált szükségessé.
Hirdetés
Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a Toyota nem ugrik fejest a villanyautózásba, továbbra is a hibridekre helyezi a hangsúlyt. Ettől függetlenül a háttérben folyik a fejlesztés, de csak 2035 körül lehet realitása a teljes elektromos átállásnak. A Toyota nem kívánja ráerőltetni a vásárlókra a hagyományos motor nélküli autókat, így a következő évtizedben is csak akkor lehet realitása a tisztán elektromos Toyotáknak, ha addig elkészül a megfelelő infrastruktúra, illetve a vásárlói igények is efelé mutatnak. 2018-2021 között megduplázódott a Toyota hibridek márkán belüli részesedése, egész Európát figyelembe véve már a vásárlók 60%-a választja a zöldebb hajtásláncot, ha csak Nyugat-Európát nézzük, ott a 70%-ot is eléri ez az arány. Az új gyártósornak otthont adó Lengyelországban a Toyotát vásárlók 55%-a voksol a benzines-elektromos hajtásra (hazánkban 73%!), a teljes lengyel hibrid piacot nézve jókora szelet jut a Toyotának, tízből hét vásárló a japánok szalonjából visz haza autót.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?