Megane R.S. – a logó nagyobb lett, de az élmény maradt

Új arcot és visszajátszható telemetriát kapott a Megane R.S.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A frankfurti szalonra megújult Renault Mégane család új jegyeit a legsportosabb, R.S. változat is megkapta. A francia kocsi műszakilag nem változott, de visszajátszható telemetriát és kibővített tartalmú sport monitort is adnak hozzá.


A Mégane esetében már a szalon előtt látott legfrissebb ráncfelvarrás teljesítménynövekedéssel az R.S. esetében sem járt, de az új Mégane GT mindhárom karosszériaváltozata immár a 220 lovas 2.0T Renault Sport 220 motorral is kapható. A legerősebb Renault Sport (R.S.) verzió kétliteres turbómotorja változatlanul 265 lóerővel koptatja az aszfaltot és a gumikat. A maximális vezetési élmény kiautózásához a Renault részlegesen önzáró differenciálművel és független kormányelfordulási tengellyel, hátul csatolt lengőkarral szereli fel a Mégane sportautót.
Hirdetés

Miként a többi friss Mégane esetében, az R.S. megújult orrán is a korábbinál nagyobb logó díszeleg, újak a fényszórók, extra pénzért a Forma 1-es sikerekre emlékeztet az első lökhárítót kettéosztó piros légterelő elem. Az új Mégane R.S. szériában kapja meg mindazt, amit még az év elején az R.S. Red Bull Racing RB8 különszám vásárlói: a kétféle bőrrel bevont sportülés Recaro, az RS monitor (tizenötféle szenzora köridőt vagy sprintet mér, turbónyomásról, olajhőfokról, valósidejű teljesítményadatokról, hossz- és keresztirányú gyorsulási értékekről tudósít, gázpedál-érzékenységet is állít) 2.0 verziójú, ami 3D-s telemetriai adatokat közöl, külső adathordozóra menthető és visszajátszó funkcióval is rendelkezik. Akár két pilóta adatait is össze lehet hasonlítani rajta. 19 hüvelykes feketére fényezett kereket is vásárolhatunk a kocsihoz Bridgestone csúcsgumikkal (ezeken futotta meg az elsőkerék-meghajtású autók rekordkörét a Nürburgringen a Mégane Trophy). Az F1-es kiegészítők (ajtószélesítések, első és hátsó szpojlerek) szintén felárasak, de aggodalomra semmi ok, a Mégane R.S. alapáron is remek hot hatch.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?