Megcsúszott és ripityára tört a BMW M3

Jobbról előzött a vizes autópályán. Még egyszer nem fog

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egy dolog, hogy operatőrünk a belső sávban poroszkált, de attól még nem kellett volna tetőre rakni a méregdrága sportkocsit.


Az alábbi - tanulságos - videóban azt láthatjuk, amint egy újnak tűnő, kiváló, 420 lóerős, hátul hajtó és persze méregdrága sportkocsi sofőrje a messze nem ideális időjárási és útviszonyok közepette valószínűleg túl gyorsan hajt a háromsávos ázsiai autópályán, jobbról előz, elveszíti uralmát a gép fölött, megcsúszik, belerongyol az elválasztó falba, szépet repül, majd atomjaira törik.
Az amúgy ki tudja, miért, de a legbelső sávban hajtó operatőr elmondása szerint a vezetőnek nem esett komoly baja. A CarScoop oldalon, ahol találtuk ezt a filmet, azt írták, lehet, hogy emberünk kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával tolta a BMW M3-nak, lehet, hogy kopott volt a gumija, szerintünk meg 1.: akinek ilyen verdája van, tényleg tanuljon meg vezetni, 2.: esőben, nedves burkolaton, vízátfolyásokkal, csúszós felfestésekkel súlyosbított helyzetben lehetőleg senki se siessen sehova. Még jó, hogy nem csapódott neki másoknak, nem ugratott át a túloldalra, s nem okozott tömegbalesetet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Szerintem sem japán! Talán inkább kínai? Ott balos a forgalom? A fölvételen ugyanis a bal oldalon jönnek szembe, a jobb oldalon növényzet látható! A feliratos, jobb oldali sáv pedig talán egy felhajtósáv, ami miatt balra be kell sorolni – de akkor sem japán.
    Az viszont butaság, hogy ha a belső sávban hajtó (kamerás) szabálytalan, akkor a másikat szabálytalanságra “kényszeríti”! Egy idő után már mindenki csak szabálytalankodna, mert a többiek is szabálytalankodnak…
    Nem látjuk a tükröket, de szerintem ez a barom már erre is ráment, ezért jobbról el akarta kerülni, de akkora sebbel ment, hogy már akkor sem uralta a kocsit. Viszont az már látható, hogy “előzés” közben az abban a sávban haladóra is ráment volna a nagy sebesség miatt. Emiatt (és már csak azért is, hogy ráhúzza erre a kormányt? – ami veszélyeztetés!) hirtelen vissza akart jönni a belső sávba, de annyira már nem volt ügyes gyerek, mert rendesen pirosodott a fara, azaz taposta a féket. Ez lehetett a legnagyobb hiba, mert ellenkormányzással talán még menthető lett volna a helyzet. Bár ne felejtsük, hogy ez már vízisíelés volt, ahol nem nagyon lehet ekkora sebességnél kormányozni!

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Vitatkozni egyébként csak a saját KRESZ-ünk alapján tudunk. Azt egyikünk sem tudja, hogy ott szabad-e a belsőben haladni. Sőt, még az sem derül ki, hogy lakott területen, vagy azon kívül történt az eset!
    Vagyis, hogy a kamerás szabályos volt-e, azt csak a saját szabályaink alapján tudjuk megítélni, hogy itt az lenne-e.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Elmondanád, te melyik jogszabályból idéztél?

    Ehhez mit szólsz?
    [i]“Olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jelekkel megjelölték, a külső forgalmi sávban folyamatosan haladó jármű a belső sávban folyamatosan haladó, tehát nem előzést végző jármű mellett fokozott figyelemmel elhaladhat. Ez a művelet nem tekinthető előzésnek”[/i]

    Egyébként igen csúnya lenne, ha egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, ahol 70km/ó a megengedett, a belső sávban 50-nel haladó (ami ugye nem szabálytalan!) autó mellett nem mehetnék el a külső sávban.
    Vagy egy többsávos úton, balra bekanyarodni szándékozó autó mellett sem haladhatnék el.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    “az úttestnek párhuzamos közlekedésre való alkalmassága és ezen az úttesten való közlekedés még nem jelent párhuzamos közlekedést.(!!) Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban _összefüggő járműoszlop_ alakult ki. Ilyen esetben viszont nem tekinthető előzésnek, illetve folyamatos előzésnek az, ha valamelyik forgalmi sávban az _oszlopban haladó járművek_ gyorsabban haladnak, mint a másik sávban levő járművek.”

    Tehát párhuzamos közlekedés esetén -ahogy mondod- nem tilos jobbról elhaladni a másik mellett, mert nem minősül előzésnek. DE párhuzamos közlekedésről még a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon is csak akkor beszélünk, ha összefüggő járműoszlopok alakulnak ki. Ha a forgalom ritka, akkor nincs párhuzamos közlekedés -> jobbratartás van és előzni csak balról lehet.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Véleményem szerint, a látási és útviszonyokhoz képest nem ment lassan a kamerás. Mindazonáltal, nem a belsőben kellett volna haladnia.
    Ugyanakkor a “nem előzünk jobbról” sem állja meg a helyét, mivel:
    [i]Kresz I.sz melléklet III
    c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. [b]Párhuzamos közlekedés esetében a[/b] különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó [b]járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.[/b][/i]
    A BMW relatíve túl gyorsan haladt és megpróbálhatta kikerülni az utolért járművet, de kissé elszámította magát.

    Ez közös felelő(tlen)ség volt. És valóban meg kellett volna állni, segíteni.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    A gyorshajtás szabálytalan. De az indokolatlan lassú haladás is közveszélyes. Ja és szabálytalan. Pláne belső sávban!!! Én ugyan úgy büntetném, mint a gyorshajtást! ( Nem sajnálom egy percig sem Bömöst törő barmot. Az ilyenek foglalnak el három parkolóhelyet, mert nehogy már ne járjon nekik… Ők állnak meg az út közepén a haverokkal beszélgetni, feltartva a többi autóst, stb… Persze tisztelet a kivételnek, akik kulturált közlekedésre is képesek:)

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Ilyen nincs ,hogyne számítana ezért történt a baleset mert ha jobbra tart akkor a másikat nem kényszeríti szabálytalankodásra ha jól látom nem Angliában történt ezért mindig jobbra tarts van.A másik kocsi meg nagyon messze volt ,hogy arra hivatkozzon azt akarta megelőzni sajnos az ilyen bénák vannak a belső sávban , mert azt hiszik ha ők nem tudnak(akarnak) menni akkor más se tegye 🙁

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    nem számít mennyivel és miért ment a belsőben a kamerás,nem előzünk jobbról,egyébként amint tudott lehúzódott,lehet rögtön veszélyes lett volna…

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    nemtudom ez a kamerás mit vacakolt kb 70-el a belső sávban!És az a fekete autot se értem ami a kamerázos autó után jött s a kamerás ahogy megállt látni mellette elhajtani,ott nem kell megállni segítséget nyújtani?

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    jogos, de azért hozzátenném, hogy:
    1. vizes úton tudás nélkül ne májerkodj, de főleg nem rángasd a kormányt!
    2. autópályán jobbról nem előzünk, ráadásul ráhúzza, mintha büntetni szeretné az “operatőrt”.
    3. autópálya nem versenypálya.
    mivel nem sérült meg a kiskancsó, így jót röhögtem, megérdemli a taplója!

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Az enyémben is van menetstabilizátor, hiába kapcsolom ki, automatikusan bekapcsol, ha az elektronika úgy dönt!
    Valahol írták egyszer, hogy prémium hátsókerék hajtás (német prémium márka), ennyit a prémium hajtásról! A szar első kerekessel ritkábban történik hasonló baleset!

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    saabracinghungary te egy nagyon ügyes ember lehetsz!!!!Gondolom ezt mind megteszed mikor esik az eső!
    Ha nem kellett volna sávot váltania akkor talán nem csúszik meg.
    Ki a hibás aki kint tötyörög és nem engedi az ilyen állatot vagy “a sok ónbíráskodó”
    Vagy aki sietne és nem tartja be az útviszonyoknak megfelelő sebességet.De mit keres ott egy önbíráskodó?Talán nemvolt eső gumija,nincs állítható lengéscsillapítója?Vagy fél, óvatos,kezdő?
    Ki is a hibás,persze,hogy aki gyorsan megy!Biztos ez?Pedig ő nem szarral gurigázik M3-as az nem az.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    bmw forever!!! gyári cuccokkal ne májerkodj mer ígyjársz mint ez a majom. esőbe esőgumi és kicsit lágyabb gátlóbeállítás és elöl hátul kerékdőlésszög növelése szélesebb kerekek és esp/tcs hátsókerekesen ki ne kapcsold. amit még elrontott a bmw h nem kormányzott ellen időbe kis képzedtséggel simán kivédhető lett volna kis horzsolással vagy akár sérülésmentesen ennyi

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    bmw forever!!! gyári cuccokkal ne májerkodj mer ígyjársz mint ez a majom. esőbe esőgumi és kicsit lágyabb gátlóbeállítás és elöl hátul kerékdőlésszög növelése szélesebb kerekek és esp/tcs hátsókerekesen ki ne kapcsold. amit még elrontott a bmw h nem kormányzott ellen időbe kis képzedtséggel simán kivédhető lett volna kis horzsolással vagy akár sérülésmentesen ennyi

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    Kedves papó.
    Az operatőr valószínűleg tudja is hogy nem közlekedünk 40 el a belső sávban. Viszont Ő nem 40-el ment. Sőt a mellette levő sávban közlekedő autót szerette volna megelőzni. Még így is gyorsabban haladt mert a távolság jól láthatóan csökkent.
    Abban egyet értek hogy amint észrevette mi történt rögtön le kellett volna húzódnia és megállni.
    Utána hívhatja a rendőröket vagy a mentőket. Én a rendőröket mindenféleképpen hívnám. Takarítsák el minél hamarabb a szemetet az útról mert további balesetek lesznek. Főleg esőben.

  • 2017.10.30. at 19:07
    Permalink

    előszöris az operatőrödnek tudnia kellene,hogy autópálya belső sávjában folyamatosan nem közlekedünk,pláne 40-nel,másodszor pedig egy igazi gavallér csávó,hogy nem állt meg segíteni,nehogy megázzon szegény……

Vélemény, hozzászólás?