Megemelték a Ford Focus kombit is
Kombi karosszériával és részletes adatokkal is bemutatták az új Focus Active modellt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Maximálisan szeretné meglovagolni a Ford a SUV-mániát, ezért a ferdehátú Focus Active után a kombi karosszériás változatot is részletesen bemutatták.
Egy picit más a lökhárító és a hűtőmaszk az Active modellen
Természetesen várható volt, hogy a kombi sem marad Active kivitel nélkül, hiszen a szabadidő-autók iránti kereslet megugrásával nem lehet kihagyni az ilyen ziccereket. Ráadásul egy megemelt szabad magasságú kombi még ésszerűbb választás is, mint egy vérbeli SUV.
Hogy miért? Többek között azért, mert megőrzi a kombi minden előnyös tulajdonságát, ám többnyire kevesebbet nyom a mérlegen és a könnyű terepre ugyanannyira alkalmas, mint egy SUV. A Focus Active kombi szabad magassága elöl 30 milliméterrel, hátul pedig 34 milliméterrel nagyobb, mint az alapváltozaté, és a futóművét is módosították egy picit, hogy a szilárd burkolatú utakat elhagyva jobban boldoguljon. Ennek köszönhető két újabb üzemmód, a „Slippery” csúszós utakra és a „trail” a terepre.
Hátul is átrajzolták egy picit a lökhárítót
A fényezetlen műanyag elemek nem maradtak le a kerékjárati ívekről, illetve a küszöböket ezüst színű betét is díszíti védőelemet imitálva, és ugyanígy a lökhárítók alsó részét is. Apropó lökhárító. Elöl és hátul egyaránt átrajzolták őket, valamint a hűtőrács is egyedi, így segítve megkülönböztetni az Active modelleket.
Egyedi könnyűfém keréktárcsák is járnak a „terepes” Focushoz
Az utastérben csupán a kék cérnával varrt bőrfelületek jelentenek eltérést az alapmodellektől, és természetesen a magasabb felszereltségű modellekből ismerős bőrborítású kormánykerék és sebességváltó kar kapott helyet az Active-ban is.
Az utastérben új kormánykerék, egyedi bőrfelületek jelentenek eltérést
A motorpalettán a benzinesek ugyanúgy csak háromhengeresek, mint a többi modell esetében. Az egyliteres 125 lóerővel és az 1,5 literes 150 lóerővel várja az ügyfeleket, a dízelre vágyók pedig az 1,5 literes 120 lovas vagy a kétliteres, 150 lóerős egység közül választhatnak. Sebességváltók terén a hatfokozatú manuális vagy a nyolcfokozatú automatikus szerepel a listán, viszont összkerékhajtással nem lesz elérhető a Focus Active sem.
Telekjárónak legalább annyira alkalmas, mint egy SUV
Új menetmódokkal bővült az adaptív futómű palettája