Majdnem 1000 lóerő, villanyos üzemmód, V8-as motor és nyitott tető: egyedi csomag az SF90 Spider
Nem mondhatnánk, hogy a konnektorról tölthetÅ‘ kabriók és roadsterek piaca jelentÅ‘s méretű, valószÃnűleg egy kezünkön megszámolható, hány ilyen modellel állt elÅ‘ eddig az autóipar. SÅ‘t, a BMW i8 Roadster gyártásának leállása után sajnos meg is szűnt volna a szegmens, de szerencsére a Ferrari közbelépett, nehogy bármilyen vásárlói igény kielégÃtetlen maradjon. Persze nem mintha az olasz márka ügyfélköre követelte volna egy ilyen modell kifejlesztését, valószÃnűbb, hogy a Ferrari akar megfelelni a szigorodó környezetvédelmi elÅ‘Ãrásoknak, a vásárlók pedig úgyis megveszik, ha a Ferraritól elvárt tulajdonságokkal rendelkezik a sportkocsi, még ha villanyos üzemmód is kerül bele. Márpedig 986 lóerÅ‘ feltehetÅ‘en elég lesz az olaszosan izgalmas vezetési élményhez, ami bÅ‘ven kompenzálja a hibrid rendszer extra 270 kg-ját (a teljes tömeg 1670 kg).
Az aerodinamika nem csak leszorÃtóerÅ‘t termel, a széltÅ‘l is védi az utasokat
Nem csak a felfoghatatlan erÅ‘ segÃt leküzdeni a többletsúlyt, a mérnökök mindenféle technológiai okossághoz folyamodtak, hogy könnyebbnek érzÅ‘djön az autó valós tömegénél. A lehetÅ‘ legalacsonyabbra helyezték a tömegközéppontot, a bonyolult elektromos meghajtás képes külön-külön hajtani az elsÅ‘ kerekeket (és tÅ‘lük függetlenül a hátsó tengelyt is), az aerodinamika pedig minden négyzetcentiméternyi felületen azon dolgozik, hogy az aszfaltra nyomja a hiperautót. Ez utóbbi egyébként szintén egy elsÅ‘séget hozott a Ferrarinál:
egyik modelljükön lévÅ‘ padlólemez sem termelt még ennyi leszorÃtóerÅ‘t.
A forró levegÅ‘ elvezetésében is fontos szerepet játszik az alkatrész, és ugyanebben segÃtenek a szÃvó hatást generáló felnik, amik kiszippantják a meleget a kerékjárati ÃvekbÅ‘l. 250 km/h-s kanyarvételkor 390 kg-nyi leszorÃtóerÅ‘ képzÅ‘dik, a kanyarstabilitással és a tapadással (amirÅ‘l a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok is gondoskodnak) tehát gond nem lehet, hiába a kissé nagy tömeg. Érdekesség még a "fordÃtva" működÅ‘ hátsó aktÃv szárny: alapállapotában van fent, mintegy hÃdként átengedve a levegÅ‘t alatta és fölötte. Innen süllyed le, elzárva a levegÅ‘ alsó útját, Ãgy termelve nagyobb leszorÃtóerÅ‘t.
A hÃdszerű szárny szükség esetén lesüllyed a karosszériába
Ezek persze a kupé SF90 Stradalén is megtalálhatók, nézzük tehát a roadster egyedi jellemzÅ‘it - amibÅ‘l viszont nincs sok, bár pont ez a nagy eredmény, hiszen a kupéhoz hasonló teljesÃtmény garantálása lenne a cél a nyitott tetÅ‘s vezetés extra élményével. Felhajtott állapotban alig különbözik a Spider a Stradalétól, a Portofinóhoz hasonlóan ismét bebizonyÃtotta a Ferrari, hogy képes Ãzléses nyitott tetÅ‘s autót tervezni (általában ugyanis a kabriók valamelyest feláldozzák az elegáns vonalakat a lehajtható tetőért). Emellett a menetdinamikán sem ront a bonyolult szerkezet, az alumÃnium használatának köszönhetÅ‘en csupán 100 kg az átlagos 150-200 kg helyett, ami másoknál jellemzÅ‘.
Kényelmes és technológiailag fejlett utastérrel jön a hibrid hiperautó
A karosszéria merevségét illetÅ‘en sem kell kompromisszumot kötni, az alváz elég szilárd önmagában is, ugyanakkor nagy sebességnél nem kell a vászontetÅ‘knél tapasztalható deformálódástól sem tartani. Hangszigetelésben is jobban teljesÃt a keménytetÅ‘, és mindössze 14 másodperc szükséges a működtetéséhez. 2,5 mp-es 0-100 km/h-s sprintre képes járműveknél (amihez nagyban hozzájárul a Ferrari új duplakuplungos, nyolcfokozatú sebességváltója) elÅ‘fordulhatna némi kellemetlen menetszél, de a roadsteres kialakÃtásnak és az okos légterelÅ‘knek hála emiatt sem kell aggódni. SÅ‘t, a motor legmenÅ‘bb része, azaz az üvegpanelen keresztül való láthatósága is megmaradt, nyitott és zárt tetÅ‘vel egyaránt. A négyliteres V8-as hangját új módszerrel vezetik be a kabinba, az audioélmény Ãgy még izgalmasabb az utasok számára, de ha a teljes elektromos üzemmód némaságát szeretnénk megtapasztalni, erre is lehetÅ‘ség van 25 km és legfeljebb 135 km/h erejéig. Ilyenkor csak az elsÅ‘ kerekek hajtanak, de hibrid módban képes a kocsi kizárólag a hátsó tengelyre, vagy igény szerint mind a négy kerékre küldeni az erÅ‘t. Belül természetesen megegyezik a Spider a Stradaléval, képernyÅ‘k és érintÅ‘panelek hadát találjuk az utastérben, a navigáció pedig a digitális műszerfal teljes nagyságában kivetÃthetÅ‘.
Felhajtott tetÅ‘vel szinte teljesen megegyezik a kupéval; a kétszÃnű fényezés és az extra aerodinamika az Assetto Fiorano csomaghoz jár