Kiköpött Renault az új Mitsubishi

Mindent tud, amit egy SUV-nak tudnia kell, de sok újdonságot nem mutat a Mitsubishi ASX

Az új Mitsubishi ASX gyakorlatilag egy Renault Captur, Európában ez lesz az első Mitsubishi, ami öntöltő hibrid hajtáslánccal is kérhető.

Közel 380 ezer példányban fogyott Európában az előző generációs ASX, így érthető, hogy nagy volt az érdeklődés az új Active Sports X-over (ASX) bemutatója kapcsán. Az autó külseje alaposan átalakult az előző generációhoz képest, de alig az alapjait adó Renault Capturhöz mérten. Valamivel agresszívabb megjelenést kapott, ami különösen az első traktusban emelkedik ki, melyre a Mitsubishi külön elnevezést is kitalált. Az autó két oldalán a felnik ragadják meg leginkább a figyelmet, ezek hozzák a mai átlagot, kiviteltől függően 17 vagy 18 colosak lehetnek. Az autó hátulján a legmutatósabb elem egyértelműen a ledes hátsó lámpa, amit nagyon eltaláltak a tervezők, de nem csak ez az újdonság, ha az autót hátulról közelítjük meg, ugyanis a modell új stílusú ASX logót kapott, de a márka nevét ábrázoló feliratot is kicsit átszabták a modernitás jegyében. Az autó elődjéhez képest valamivel kisebb lett, de azért így sem mondható apró termetűnek: a teljes hossz 4228 milliméter, szélessége 1797 milliméter, magassága 1573 milliméter, a tengelytáv pedig 2639 milliméter.
Hirdetés
A beltér nagyban függ attól, hogy melyik felszereltséget választjuk, viszonylag nagy a szakadék a legalapabb és a legextrább variáció között. A műszerfal közepén egy 7 colos, vízszintesen elhelyezett érintőképernyő felel a multimédiáért, míg a műszercsoportot egy analóg 4,2 colos, egy 7 colos, vagy éppen egy 10 colos digitális kijelző jeleníti meg felszereltségtől függően. A gazdagabb felszereltségű modellekben találunk 3D navigációs rendszert, a drágább modellekben vezeték nélküli telefontöltésre is van lehetőség, de még a legolcsóbb variáció is támogatja a Apple CarPlay és az Android Auto csatlakozást. A biztonságot tekintve az alap passzív rendszereken túl az összes felszereltségi szinten elérhető az ADAS (Advanced Driver Assistance System – Fejlett Vezetéssegítő Rendszer), mely azért a pénztárcától függően szintén két részre van bontva. Az olcsóbb variáns ütközésmegelőző rendszerrel, gyalogosvédelemmel, távolságra figyelmeztető rendszerrel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, sávtartó asszisztenssel, jelzőtábla felismeréssel, tempomattal, parkolássegítő szenzorokkal és tolatókamerával érkezik. A drágább ASX-ekben ezekhez már társul holttérfigyelő, sávközép asszisztens, sebességhatár túllépés megelőzés, adaptív tempomat (Stop & Go funkcióval) és automatikus távfény-vezérlés is. Az ASX esetében ötféle hajtásláncból választhatnak a vásárlók, akárcsak a Renault Captur esetén. Az alap egy egyliteres, háromhengeres, turbós benzines, ami hatfokozatú manuális váltóval érkezik. Ennél egy kicsit erősebb az 1,33 literes ugyancsak benzines és turbós motor, mely már lágy hibrid rendszerrel érkezik és ehhez már 7 fokozatú duplakuplungos váltó is társulhat a 6 fokozatú kézi váltó helyett. A full hibrid változat már 1,6 literes, szívó benzines motorral érkezik, itt a 12 V-oson felül egy nagyfeszültségű akkumulátor és villanymotor is szerepel. Ehhez a változathoz már nem is kérhető manuális váltó, kizárólag automata. A modellpaletta tetején pedig a plug-in hibrid található, mely ugyancsak az 1,6 literes motorral érkezik, viszont a konnektorról tölthető akkumulátorának köszönhetően ez az ASX már pusztán elektromosan is képes közlekedni, városban akár 62 kilométert is - ahogyan az a Renault Captur kínálatából már ismert (lásd itt). A rendelések felvétele már most megkezdődik, az első kiszállítások 2023-ra várhatóak, ahogyan az árakról is későbbre ígért tájékoztatást a Mitsubishi.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.09.21. at 12:06
    Permalink

    Nagy csalódás ez a modell, mert azt vártam, hogy a jellegzetes döntött elejű mitsubishi-s formavilágot hozza vissza a gyár. Ezek az átemblémázások viszont nem szoktak bejönni, szerintem most sem fog. A Renault ASX nagy bukás lesz, akárcsak a “lancsiásított” Chryslerek. De meg is érdemlik a pénzéhes autógyárak!

    • 2022.09.21. at 22:35
      Permalink

      Csak arra megy ki a játék, hogy a lehető legkisebb erőfeszítéssel és befektetéssel Európában maradhasson a Mitsubishi – erre állítólag a Renault kérte meg, mivel sok felesleges gyártókapacitása van. Kézenfekvő, hogy Renault-kat fognak átemblémázni, de nem csak a Mitsu-nak, részben a Nissannak is. Az új Micra egy Clio lesz majd. Egyik japánnak sem fontos Európa, itt csak ki akarják bekkelni valahogy. A Renault-t viszont ott nem is ismerik, ahol a két japán erős.

      Biztos, hogy lesz egy Amerikának szánt ASX is, mert ott nem lehet Renault-kat árusítani…

Vélemény, hozzászólás?