ValószÃnűleg az új Leon is folytatja majd a sikerszériát
A spanyolok (és persze a németek) nem aprózták el az új Leon fejlesztését: több mint egymilliárd eurót fektettek be az új modellbe és a martorelli gyárba, ahol évente félmillió SEAT gördül le a futószalagokról, itt készül a negyedik generációs Leon is. Bár ma a SUV-k a leginkább növekvÅ‘ piaci szegmens, a kompakt kategória még mindig meghatározó, a SEAT-nak pedig még inkább, hiszen tavaly a Leonból adták el a legtöbbet - még úgy is, hogy az autó már a modellciklusa végén járt. A számok alapján tehát sikeres modellnek Ãgérkezik az új kompakt, de ha valaki nem hisz a statisztikákban, annak érdemes szemügyre venni az autó újdonságait.
A kipufogó az FR csomagban sem igazi, de stÃlusos a Leon felirat
A márka szerint a Leon külsejét úgy tervezték, hogy az magabiztos, sportosan elegáns, valamint teljesen új, mégis felismerhetÅ‘en SEAT legyen. A Tarraco stÃlusa jól áll a kompaktnak is, már alapáron LED-esek az elsÅ‘ lámpák, felárért pedig a hátsók is, ahol az autó teljes szélességében futó csÃkként világÃtanak. Futófényes irányjelzÅ‘k is kerülhetnek a kocsira, és a visszapillantó tükrökben is LED-es irányjelzÅ‘k világÃtanak. Az álkipufogókon gyorsan tegyük túl magunkat, koncentráljunk az autó egészére, aminek arányaira különösen odafigyeltek a spanyolok, szerintük ugyanis ez adja meg egy autó igazi szépségét. A felszereltségi szintek között vannak apró eltérések is a külsÅ‘t illetÅ‘en, a sportos FR csomag sötét lökhárÃtókat és visszapillantókat ad, az elegáns Xcellence pedig krómozott elemeket. Hátrébb kerültek az A-oszlopok és hosszabb lett a motorháztetÅ‘, valamint a légellenállási együttható is csökkent. A felnik felárért akár 18 colosak is lehetnek.
Az Xcellence kicsit másabb lökhárÃtókat és hűtÅ‘rácsot kap
A beltér megnÅ‘tt, 50 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv a hátsó utasok örömére, a kombi Sports Tourernek pedig a csomagtartója is nagyobb lett. Bent megtaláljuk a SEAT legújabb hálózatba kapcsolt funkcióit: Android Auto és vezetéknélküli Apple CarPlay (és hazánkon túl Android Auto is) elérhetÅ‘, csakúgy, mint a saját autónkhoz kapcsolódó alkalmazás, amivel felvillanthatjuk az irányjelzÅ‘ket, megnézhetjük autónk helyzetét, ellenÅ‘rizhetjük a zárakat, ablakokat, sÅ‘t, sebességkorlátot is állÃthatunk be, ha odaadjuk valakinek az autót. Az alapáron 8, felárért 10 colos, Retina felbontású központi kijelzÅ‘n hÃreket, útinformációkat olvashatunk, a 3D-s navigáció figyelembe veszi a forgalmi helyzetet, interneten keresztül rádiót is hallgathatunk, és segélyhÃvást is indÃthatunk egy gombnyomásra. Ezekhez persze internetelérés szükséges, Ãgy valószÃnűleg a VW-csoport többi márkájához hasonlóan elÅ‘fizetést kell majd vásárolni ezekért a funkciókért. A SEAT azt Ãgéri, további alkalmazások is érkeznek majd az autó infotainment-rendszerébe.
Multifunkciós kormány és nagy felbontású kijelzők
A szÃnváltó beltéri hangulatvilágÃtás, ami vezetési módtól függÅ‘en változik, a vezetéknélküli töltés, a hang- és gesztusvezérlés (elÅ‘bbi valószÃnűleg nem támogatja a magyar nyelvet) további kényelmet adnak az utasoknak, valamint elérhetÅ‘ek telefonunk médiafájljai és kontaktjai is a központi képernyÅ‘n (a hagyományos csatlakozási módokon keresztül, tehát Android Auto és Apple CarPlay nélkül is). Új, finom anyagok teszik jobbá az utasok hangulatát, és nagy hangsúlyt fektettek a tervezÅ‘k a beltér ergonómiájára is.
Elég kicsi lett az automata váltó előválasztó-karja
A biztonságra is figyeltek a SEAT-nál, vezetéstámogató rendszerek sora gondoskodik rólunk az új Leonban: tolatóradar (alapáron) és automatikus parkolás; holttér-figyelÅ‘ rendszer, ami mind sávváltásnál, mind az ajtók kinyitásakor figyelmeztet a hátulról érkezÅ‘ autókra/személyekre (ráadásul mindezt a hangulatvilágÃtás ajtóba épÃtett lámpáin keresztül teszi); távolságtartó tempomat; adpatÃv lengéscsillapÃtók (amik kerekenként változtatják a rugók feszességét az utat pásztázó kamera és a navigáció információi alapján); valamint táblafelismerÅ‘ rendszer. KésÅ‘bb bizonyos mértékű önvezetésre is képes lesz az autó, akár 210 km/h-ig sávban tudja majd tartani magát, valamint magától fog elÅ‘zni is, amihez nekünk csak az irányjelzÅ‘t kell használni. A kezünket persze a kormányon kell majd tartani biztonsági (és valószÃnűleg jogi) okokból, de mindenképpen segÃt a hosszabb távú vezetés során. Ha a sofÅ‘r vezetésképtelenné válik, az autó meg is próbálja biztonságosan leparkolni magát az út szélén.
Abban az esetben, ha ennyi újdonság nem gyÅ‘zné meg a SEAT leendÅ‘ vásárlóit, a márka bebiztosÃtotta magát majdnem az összes elképzelhetÅ‘ hajtáslánc elérhetÅ‘vé tételével, hogy minden igényt kielégÃthessenek. Háromféle benzines lesz ötféle teljesÃtménnyel, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres TSI 90 vagy 110 lóerÅ‘s, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerÅ‘s (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), a kétliteres négyhengeres pedig 190 lóerÅ‘s. DÃzelfronton a kétliteres TDI-t kÃnálja a SEAT 115 vagy 150 lóerÅ‘vel és AdBlue adalékanyaggal. Az automata váltós kivitelek a duplakuplungos DSG-t használják, aminek az elÅ‘választó karja már nem kapcsolódik mechanikusan a motorhoz, a sebességváltást elektronika végzi a szÃnfalak mögött - ez az automatikus parkolásnál hasznos. A kombi a 150 lóerÅ‘s, DSG-s dÃzel kivitelhez összkerékhajtást is kÃnál. Az autógázos verzió a másfél literes, 130 lóerÅ‘s benzines motor mellett három CNG-tartályt is tartalmaz, összesen 17,3 kilogrammnyi kapacitással, ami 440 km-es gázos hatótávot tesz lehetÅ‘vé. Az egyliteres 110 lóerÅ‘s és a másfél literes 150 lóerÅ‘s benzinesek lágyhibrid technológiát is kaphatnak, ami egy 48 voltos rendszerrel segÃt a fogyasztás csökkentésében. Az igazi, konnektoros hibrid viszont egy 1,4 literes benzines motort használ, ami a villanymotorral együtt 204 lóerÅ‘t ad le, a hatsebességes DSG váltón keresztül. A szigorúbb WLTP mérési ciklus szerint 60 km-t tud megtenni az autó tisztán elektromos üzemmódban, a hajtásrendszer pedig mind a kompaktban, mind a kombiban elérhetÅ‘. Az új Leon néhány hónapon belül érkezik majd a kereskedésekbe.
Az első konnektoros hibrid Leon
biztosra mentek a seat-nál. A külseje elegáns, kicsit stÃlusos, Ãvesebb. Az elÅ‘zÅ‘ (5f) generációtól stÃlusosabb, kevésbé egyen kocka vw lett, én több eladást jósolok neki, mivel valóban jobban néz ki. Bár azt is meg kell hagyni, hogy különösebben semmi karakter nincs benne (ahogy az 5f -be se nagyon volt), pont ezért is fog fogyni, mert “átlagosabb” izlésnek is megfelel. Kár, hogy tényleg részleteiben már láttuk más kocsikon akár a front akár a far részt, de itt jól összeáll az egész, a cupra verzió még érdekes lehet, ha végre lesz awd 320 lóval, hát az komoly lehet(ne).
Oldalról úgy néz ki, mintha azt a feladatot adták volna ki, hogy vedd alapul az új Golfot és rajzolj bele néhány Mazda vonalat, hogy vagányabban nézzen ki.