Az új Jogger öntöltő hibrid motorral érkezik, először a márka történetében
A Jogger egyelÅ‘re nagy siker a Dacia háza táján, hiszen 2022-es piacra lépése óta több mint 83 ezret adtak el belÅ‘le és további 51 ezren várnak jelenleg is a készülÅ‘ autójukra. Az idei évben kétségtelenül az egyik legnépszerűbb modellnek bizonyult kategóriájában a Jogger, ezért is érthetÅ‘, hogy miért újÃt be a következÅ‘ évre egy új hajtáslánccal a gyártó.
KÃvülrÅ‘l nem sokat változott olcsóbb alternatÃváihoz képest, de a hibrid logó azért néhány helyre felkerült
Az új erÅ‘forrás egy 90 lóerÅ‘s, 1.6 literes benzines motorból és két villanymotorból áll. Egyikük 50 lóerÅ‘s és képes egymagában is hajtani az autót, mÃg a másikat nevezzük inkább indÃtógenerátornak, de persze ez is segÃt nagy terhelésnél. A hajtáslánc természetesen automatikus sebességváltóval érkezik, többek között ennek is köszönhetÅ‘, hogy a Dacia Ãgérete szerint a városi használat során 80 százalékban, mÃg vegyes használat esetén 40 százalékban teljesen elektromosan tud közlekedni a Hybrid 140 jelzésű Jogger, a teljes hatótáv pedig 900 kilométer környékén alakulhat. Persze ez a konstrukció csak a Daciánál újdonság, ugyanis pontosan ez az erÅ‘forrás hajtja a Renault Clio és Captur modelljeit, valamint a Nissan Juke hibrid változata is ezzel a hajtáslánccal érkezik.
A beltér megmaradt a szokásos egyszerű, de nagyszerű felfogás alapján, a fizikai gomboknak sokan fognak örülni
A digitális műszeregység a hajtáslánccal együtt újdonság a Daciánál, ám konkrétan ezt a panelt is a Renault termékeiből ismerjük már
Ahogyan az összes többi Joggert, úgy az öntöltő hibridet is Mioveniben, Romániában szerelik majd össze, arról pedig, hogy pontosan mikor érkezhet hazánkba, egyelőre még nincs információ.
A hatótávolsága akár 900 kilométer is lehet