Meghozza a kedvet – Peugeot 508 Hybrid teszt
Minden hibája megbocsátható – Peugeot 508 Hybrid Allure teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Műszakilag minőségit kínálni ma nem a legkifizetődőbb, és a gyártók is úgy állnak hozzá, ahogy a vásárlók; egyre kevesebbeket érdekel. Helyette adjon mást, mutasson jól, legyen érdekes, és ezt az 508 tudja.
Karakteres, nagyon jó kiállású autó az 508, jól áll neki a zöld rendszám is
Tömegtermékek, bonyolult kérdőívek, kutatások alapján pozicionált eladható áruk, nem pedig az autók és az autózás szerelmeseinek szánt műszaki remekművek.
Annyit azért érdemes leszögezni, hogy rosszat ma már talán senki nem árul, biztonságosak, kényelmesek, fejlettek az autók, a legtöbb esetben már a minőséggel sincs óriási gond. Kérdés, hogy amit nem látunk, az milyen minőségű, mennyire precízen kivitelezett és milyen biztosan működő szerkezet. Ebben nagy varázsló a Peugeot, mert meglátunk egy ilyen autót, beleülünk, és minden pillanatban olyan élményekkel bombáz, amik után már nem is igazán fognak érdekelni ezek a részletek. Ebből a szempontból az 508 hibrid most egy akkora telitalálat, amekkorát még nem látott a ház.A ledes nappali menetfényről messziről ordít, hogy egy Peugeot közeledik
Jól áll neki a hangtalan suhanás
Keret nélküli mind a négy ajtó ablaka, ez és néhány szögből az arányai is egészen sportosak
A konnektoros hibridek között az egyik legszebb modell
Nagyon vártam a hibridet és végre itt van, a sejtésem pedig beigazolódott; piszok jól áll neki az elektromos hajtás.
Ez a forma futurisztikus kissé, izgalmas, stílusos, nagyon nem illik bele a képbe egy csattogó dízelmotor, de még a benzinmotor morajlása sem. Oltári jól áll neki az, hogy hang nélkül indul el a parkolóból, vagy épp nesztelenül érkezik meg. Amúgy is olyan, mint egy élethű szobor, attól meg nem azt várnánk, ha esetleg megmozdul, hogy az arcunkba tüsszentsen. Az 508 hibriddel méltóságteljesen, elegánsan érkezhetünk meg, és nagyjából ez lenne a lényege a koncepciónak. Baki persze mindenhol előfordul, így nagyjából minden harmadik indításra itt is azonnal beindult az 1,6-os benzinmotor, aminek nehéz megtalálni a valódi okát, akkor is ezt csinálta, ha épp teletöltött aksival indultam volna el a töltőtől. Ezen a ponton érezni a hajtásrendszer első gyenge pontját, látszólag teljesen logikátlanul indítja be a benzinest, akkor is, ha 48 kilométeren keresztül semmi szüksége nem lenne rá, mert van benne elég töltés.Még mindig látványos az utastér, az i-Cockpit elrendezése látszólag szokatlan, használni elég jó
Jók a felhasznált anyagok, textúrák, van hangulatvilágítás és több rejtett USB csatlakozó is
A gyártó szerint ez 54 kilométerre lehet elég, a teszthét végére is 48 kilométert sikerült csak belőle kisajtolni, ennyi már elégnek mondható; ha ingázásra használjuk, akkor is.
A töltés 3,7 kW-os alapáron, de ehhez is megrendelhető a 7,4 kW-os fedélzeti töltőegység, ami úgy 1 óra 15 percre csökkenti a teljes töltési időt, ami a legnagyobb érték. Ha ezt ki akarjuk használni, akkor vagy otthoni töltődoboz kiépítése ajánlott, vagy egy Type2-es töltőkábel, amivel tudjuk használni a köztéri töltőoszlopokat.Hely van bőven, talán elöl picit magasan ülünk, de így is sportos, kiválóan tartanak az ülések
Egyszerű 12,3 colos kijelző, a 208 3D-s megjelenítésűje sokkal izgalmasabb már
Amíg van töltés, addig a közel padlógázas gyorsításokat is kivitelezi, villanyautóként viselkedik és dinamikusan is mozog.
Persze 110 lótól átlagosnál nagyobb vehemenciát nem szabad várni. Magunk menedzselhetjük a töltés állapotát, gombnyomásra kérhetjük, hogy őrizzen meg 10, vagy 20 kilométernyit, de a teljes töltést is eltehetjük későbbre. Ebben az esetben, ha tudja, fel is tölti az akkumulátort a benzinmotorral, ennél az autónál ez látványosan sikerült is, pár kilométeres autópályaszakaszon visszatöltött legalább ugyanannyi kilométerre elég energiát, persze közben 8 literes pillanatnyi fogyasztási értékeket mutatott.Külön gombot és menüt kapott az akkumulátor-menedzsment
225 lóerős rendszerteljesítmény, WLTP szerint 54, a valóságban inkább 48 kilométeres hatótávval
A rendszeres töltés egy ilyen turbómotoros plug-in hibridnél erősen ajánlott.
Az már bebizonyosodott, hogy a PSA rendszere a lemerülés után messze van a hatékonytól, itt, hogy hátul nincs villanymotor, kicsit talán ügyesebb, de vannak hibridek, amik úgyis többet tudnak menni elektromosan nála. Amikor csak lehetett, töltöttem, nagyjából minden nap a 375 kilométeres teszthét alatt. 3,2 literes fogyasztást produkált így, plusz összesen 48 kW áramot töltöttem bele ingyenes köztéri oszlopról. Ha az áramért mondjuk Mobiliti töltőn fizettem volna kilowattonként 100 forintot, az 4800 forint pluszköltséget jelentett volna, amiből 13 liter benzint fizethettem volna jelenlegi árfolyamon. Kis számolás után ez nagyjából 5,9 literes átlagot hozott volna költség alapján benzinből, ami egy ilyen autótól igencsak jó érték. A valós eredmény töltés nélkül csak benzinnel való használat mellett leginkább 8 liter fölött alakult volna, szóval a rendszeres töltés áramról még akkor is vastagon megéri, ha fizetnünk kell érte köztéri oszlopon, a háztartási áram ára persze ennél jóval alacsonyabbra jönne ki.Hangtalanul indul és érkezik meg, általában, rendszeres töltésekkel a fogyasztása is nagyon alacsony
Az összeszereltségről nehéz rosszat mondani, kiváló a hangszigetelés, futóműhangolásra viszont nem jobb, mint a korábbiak.
Kényelmes, selymes a rugózása, ha jó az út, de csak ha tényleg jó, úthibákon viszont ez is elkezd botladozni és zörrenni, de ezt ne feltétlenül az autónak rójuk fel. A hibrid rendszer nem rossz, de sajnos tele van azokkal az alkatrészekkel, amik később ugyanúgy fogják kérni a törődést, mint bármelyik turbós, automata modell, de ha töltögetjük, akkor a használata kényelmes, elegáns és kellőképpen izgalmas is lesz.Kellően közvetlen a kormányzás, sajnos orrtolós, így a sportos közlekedés elmarad, de kényelmesen utazni kimondottan jó vele
VÉGRE EGY MAI, 21. SZÁZADI AUTÓ, AMI TETSZIK! Ami harmonikus, aminek az arányai klasszikusak. Szép! Alfás mércével is! Ilyen formákat és részleteket ázsiai autótól nem lehet várni soha.
Na… Azért nem egy 306-os. Annak a nyomába sem ér, ahogy semmi más. Maga a stílusmérce 😀
Nézz már meg egy Mazda 3-at, vagy 6-ot !
Azok még szebbek, és “Ázsiaaiak”.
Megnéztem. Elismerem, hogy a Mazdák jelenleg az “új Hondák”: ennyire különutas és műszakilag progresszív autókat 25-40 éve gyártottak Japánban, elsősorban Honda emblémával. De formailag egyáltalán nem tetszenek ezek a mai Mazdák. Ugyanolyan gömbölyded, sokszor részleteiben elfuserált autókat gyártanak. Az új 3-asnak például a C oszlopát, hátát nagyon elbaszták, magas is, nem tetszik egyáltalán, habár bizonyos nézeteiben tényleg szépnek, egyedinek mondható a kommersz-tengerben. A 6-os pedig soha nem tetszett.
Az Alfa Romeo 159 óta csak két szedán fog(ott) meg: az új Volvo S60 és ez az új Peugeot 508-as. Ezek viszont csodásak.
“Van egy nyolcfokozatú automataváltó is a rendszerben, ami akkor is működik, vagyis vált, ha csak az elektromos motor dolgozik. Hogy erre….”
Logika kezdoknek: ha elofordul olyan eset, hogy haladas kozben barmi okbol be kell roffenteni a benzinmotort (ami a peugeotnal 0.3mpig tart) akkor a sebesseghez tartozo fokozat mar elo legyen keszitve.
Fogalmazzunk máskènt: teljesen fölöslegesen dolgozik benne egyáltalàn bármilyen vàltó. Semmi szüksèg nem lenne rá egy ilyen hibrid rendszernél, a Toyota 22 éve nem használ váltót a hibridjeiben és a ma Toyota licenc alapján készült Kuga is tökéletesen, zavartalanul működik. A PSA hibridjeiben ott az automatavàltó potenciális hibaforrásként és most mindegy, hogy jelemző-e az Aisin váltókra a hiba, vagy nem, hibrid rendszerben még nem tudjuk, mit fog bírni. Benne van, és még zavaróan is működik, ezért furcsállom egyáltalán, hogy akkor is dolgozik, amikor egyáltalán nem kéne.
Aruld mar el nekem, hogy barmilyen valto nelkul belso egesu motorral hogy kozlekedsz?
A valto benne nem az elektromos rendszerben dolgozik, hanem kizarolag a belso egesu motorhoz. Oke, hogy hybrid de nem az elemtromos rendszernek valt, hanem kizarolag a belso egesu motornak.
Szerintem neked kéne törölni a hozzászólásaidat :
“nem az elemtromos rendszernek valt, hanem kizarolag a belso egesu motornak.”
Mivel a villanymotor a benzines és a váltó közé van beépítve, kizárólag a váltón keresztül tud hajtani, ráadásul a kuplung is része a mókának, méghozzá egy többtárcsás szerkezet.
Amúgy a váltó Aisin gyártmányú, ami a Toyota csoport része.
“A toyota hybrid specifikaciokban elarulnad azt a titkot, hogy a 6 a/t es a cvt mit jelent a valto tipusok felsorolasanal?”
A Toyota hibrid specifikációjában se “6 a/t, se “cvt” nem szerepel, mivel az első Prius óta ugyanaz a séma : egy bolygóműves egység két darab villanymotor / generátorral. Váltó nincs benne, ahogy kuplung sincs. A Toyota e-CVT-nek hívja, de ez nem váltót jelent, hanem elektronikusan vezérelt fokozatmentes erőátvitelt.
Es meg egy dolog. A toyota hybrid specifikaciokban elarulnad azt a titkot, hogy a 6 a/t es a cvt mit jelent a valto tipusok felsorolasanal? Mert a te velemenyed alapjan nem a valto tipusat mivel nincs benne valto. Hat inkabb torold a hozzaszolasodat.
A Toyota, a Ford, a Honda e-CVT váltót alkalmaz, ami technikailag csak egy bolygómű, nyomatékváltó, ami minden hagyományos automataváltóban dolgozik. Ezzel az alkatrésszel oldják meg a hajtások közötti átmenetet, és még fixre is tudják kapcsolni a hajtást a belsőégésű motor és a hajtó villanymotor között. Vagyis tud hajtani a benzinmotor is közvetlenül, mégsincsenek benne fokozatok, fogaskerekek fölöslegesen. Csak hogy értsd, lehet ezt sokkal, de sokkal egyszerűbben is, mellőzve egy rakás fölösleges alkatrészt. A Toyota hibridjeiben nincs váltó fizikailag, az e-CVT megjelölés még annyit sem jelent, mint amit CVT-nek gondolnál.
Van benne valto, mert az attetel a sebesseg novekedesevel valtozik. Vagy hajtas oldalon (cvt) vagy hajtott oldalon (manualis/dsg/bolygomu egyeb…)
A lenyeg, ha nincs “valto”, akkor egy gepjarmu elerne kb. 60km/h-nal a max fordulatot. ERTSD MIT MONDOK.
Az új 308 is megkapja az 508 stíluselemeit, feleennyiből megkapod ugyanezt. Ott nincs mondjuk keret nélküli ablak, de ha beülsz hátra, nem ér a fejed a kárpitba.
Én szeretem a Peugeot-t (hiszen akkor nem vettem volna 308-t), de amiket mostanában olvasok róluk még számomra sem festenek túl bizalomgerjesztő képet. És akkor még ott lesz a Fiat házasság, lövésem sincs, mi lesz ebből. (lehet veszek a végén egy Skodát, lol)
Miért, miket olvasol róluk? Nem az van, hogy már feljavultak? Az 508-ast elvileg úgy tervezték, hogy a fenntartási költségei mindenképp a Passatéi alatt maradjanak. Ezek szerint nem sikerült? 😀
Ostoba troll vagy. Maradj a steril és szerethetetlen német vagy japán autóknál, az a te világod.
Jól nézünk ki, még a végén szégyellnem kell magam, mert szeretem a kocsikban az egzotikumot? A németekkel hagyj békén, ha régóta követsz engem, tudhatod, miért 😀 Ázsia minden mennyiségben jöhet, India és Kína is, sőt, hogy örülj: Vietnam és Tajvan is. Igaz, hogy olyan design-mércéket még nem hoztak össze, mint a Peugeot 306-os, de díjaznod kéne az igyekezetet is 😀
Elvileg feljavultak, az enyém is mindjárt 3 éves és nincs vele bajom, flottás értékesítővel beszélve sincs túl sok panasz a franciákra, de utóbbi időben a tesztautóknak kiadott gépekkel akadnak bajok.
A fenntartási költségeket flottás átlagra számolják jellemzően az első 36-60 hónapra vagy átlag 100-150-200ekm-re, ott valószínűleg kijön a matek. Ezen időtáv vagy futásteljesítmény után egyik új autó gyártót sem érdekli igazán mi történik a következő/sokadig vásárlóval. Hogy őszinte legyek, engem sem izgat ha eladom az újonnan vásárolt autómat 8-10 évesen, mekkorát fog szívni vele a következő tulaj.