Megint megdől egy tabu
Igen, lesz dÃzel Bentley is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hÃr igaz, a döntés megszületett: dÃzelmotorral kÃvánják növelni a patinás Bentley eladásait. Hogy melyik modell és milyet kap, még nem tudni.
De szép is lesz, amint mondjuk a dÃzel 1.6 TDI Continental GT Speed Convertible néhány évesen kormolva lÅ‘ ki a lámpától... Mindegy, cserébe keveset fogyaszt
Lassan mindenki beadja a derekát, lassan senkinek nem lesz ciki traktormotort szerelni az ilyen-olyan személygépjármű orrába. A CO2-csökkentés zászlaját büszkén lobogtatva, tojva a presztÃzsre, mérsékelve a flottás károsanyag-kibocsátást, stb. A legújabb "áldozat" a Bentley - elsÅ‘ként a luxusgyártók körébÅ‘l. A Volkswagen szárnyai alatt inkább patinás, mint brit márka dÃzelesÃtésérÅ‘l ugyan rég hallani, de csak a minap erÅ‘sÃtette meg Martin Winterkorn VW-fÅ‘nök, hogy igen, a döntés megszületett, lesz olyan motoros Bentley, aminek a tankjába gázolajat kell tölteni. Meg vélhetÅ‘en AdBlue-t, de mindegy.
Hogy pontosan melyik modell, mikor és milyen dÃzelt kap, errÅ‘l még nem tudni. Ami egyelÅ‘re biztos, hogy az erÅ‘forrás nem az 5,0 literes V10-es lesz. Hanem kisebb V8-as és/vagy nagyobb V12-es Audi-blokk, ami azért megnyugtató abból a szempontból, hogy a kraft, a nyomaték mellett a viszonylag selymes, kulturált járás is megmarad. Amit szintén borÃtékolhatunk, hogy a majdani Bentley szabadidÅ‘-autó (plusz hamarosan a Maserati Levante is) tuti dÃzelként fog aratni. És miért nem benzines hibridként? Drágább lenne, még drágább. ElőállÃtani, megvenni is.
Három hengeres BMW-k és Mercedesek után már nem is szentségtörés.
Határt kellene szabni az európai autógyárak pénzhajhászás miatti tabudöntögetésének,mert a vevők CSAK azért nem fognak autót venni,hogy a gyártók sokat keressenek.