Mégis miért ne lehetne elektromos ez a klasszikus 911-es?

Talán mert szentségtörés kicserélni a Porsche 911 boxermotorját?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok Porsche rajongó csóválja majd elkeseredetten a fejét ennek a 964-es 911-es átalakításának láttán, pedig villanymotor ide, néma suhanás oda, az eredetihez hű vezetési élményt ígér az Everrati.

Néhányan már akkor a fejüket fogták, amikor megtudták, hogy jön az első elektromos Porsche - de talán még ők is inkább megbarátkoznak a Taycannal, semmint hogy egy '90-es évekbeli 911-esből lássanak elektromos változatot. Pedig a Taycant viszik, mint a cukrot, a Porsche vevőinek többsége megelégszik azzal, hogy valóban porschésan viselkedik az autó. Ebben a szellemben állt neki az Everrati is a klasszikus 911-esek átalakításának. A környezetbarát autózás egyre divatosabb, és van néhány tehetős autótulajdonos, aki nem szeretne klasszikus modelljeiről lemondani, csak mert a belvárosban betiltják a belsőégésű motorokkal szerelt kocsikat. Mondhatnánk, hogy a legendás, léghűtéses boxermotor eltávolításával a 911-es lelke veszik oda. Ámaz autóipar és a motorsport területén sok tapasztalatot szerzett személyekből álló csapat szerint az autó karaktere hamisítatlan 911 marad. 500 lóerőt ad le az 52 kWh-s akkumulátor által táplált villanymotor, amihez 500 Nm maximális forgatónyomaték társul. Újraalkotják a csomagtérfedőt és a motorháztetőt, szénszál alkalmazásával jelentős tömeget takarítanak meg. Ugyanebből az anyagból a tetőpanelt is lehet kérni igény szerint. Eredeti, szélesített Porsche első és hátsó lökhárítókat szerelnek fel, amik helyet adnak a nyomtáv-szélesítéseknek. Összességében az autó önsúlya még alacsonyabb is, mint az eredeti 964-es 911-esé, ami a jócskán megnövelt teljesítménnyel 4 másodperc alatti 0-100 km/h-s gyorsulást szavatol. Lassításban is remekel az Everrati 911-ese, az eredeti Brembo fékek felújítása mellett még erősebb fékrendszert is választhat az ügyfél, szintén a Brembótól. Mivel teljesen elektromos a kocsi, természetesen a villanymotor regenerálásával is lehet lassítani, ennek erősségét a sofőr változtathatja. A hatótáv több mint 240 km, ami őszintén szólva nem túl sok, viszont gyorstöltővel 10%-ról 100%-ra kevesebb, mint 1 óra alatt feltölthető.
Hirdetés
A futóművet és a felfüggesztéseket is feljavítják, amiben nagy segítségükre van Tim Harvey, a brit túraautó-bajnokság és a Porsche Carrera Cup egyik pilótája. Az Everrati több munkatársa is az autóipar különböző területeiről érkezett, vannak itt a Volkswagentől, a McLarentől és a Lotustól is korábbi vezető beosztású szakemberek, tehát joggal feltételezhetjük, hogy tudják, mit csinálnak. Ők maguk sem szeretnének túlságosan eltávolodni az eredeti 911-estől, ezért nem csak kívül, de belül is igyekeznek eredeti Porsche alkatrészeket használni. Nagyon hasznos például a Porsche által árult, egyébként a márkakereskedésekben is kapható, klasszikus modelljeik "felokosítására" kitalált rádió fejegység, ami kinézetben illik a klasszikus műszerfalba, viszont számos mai technológiai okosságot tartalmaz, például Apple CarPlayt. Ugyanígy az ülések is a Porschétól származnak, de az utastér kárpitozása már teljes egészében az Everrati munkája, kérés szerint lehet bőr, Alcantara vagy szinte bármi, amit az ügyfél szeretne. Az átalakításhoz egy 964-es 911-essel kell beállítania a vevőnek, ezt dolgozzák át 250 ezer fontért, bő 100 millió forintért. Ha pedig megbánná a kuncsaft, hogy villanyautót csinált 911-eséből, az Everrati rendelésre visszaváltoztatja. Viszont amennyiben elégedett, érdemes megtartani az eredeti alkatrészeket, a cég készséggel készít belőlük kiállítható tárgyakat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?