Megjelenik a hidrogénhajtás a Lexus palettáján

Két év múlva dobnák piacra az üzemanyagcellás Lexust

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a közúti teszteknél tart a Lexus üzemanyagcellás típusának fejlesztése.

Néhány napja érkezett a hír a Toyota háza tájáról, amelyben azzal kecsegtettek, hogy drasztikusan csökkenhet a hidrogénhajtású autóik ára, igaz a japánok egy évtizedes távlatban gondolkodnak. Az árcsökkentéshez ugyanis egynél több típust kell fogalmazniuk, tehát nem elég csak a Mirai névre hallgató típust. A célhoz vezető következő lépcsőfok lehet a Lexus üzemanyagcellás autója, amelynek álcázott prototípusát az USA-ban kapták lencsevégre.
Hirdetés
Persze nem előzmény nélküli a jármű, hiszen 2015-ben az összkerékhajtású LF-FC tanulmányautó a másfél évvel később leleplezett, ötödik generációs LS luxusszedán előfutáraként mutatkozott be. Már akkor sejteni lehetett, hogy az emissziómentes hajtásrendszer előbb vagy utóbb megvalósul, és a jelek szerint egyre közelebb vagyunk ehhez. Ugyanis túl korán van még ahhoz az LS modellfrissítéséhez, a 2017-ben bemutatott modell legkorábban két év múlva kaphat ráncfelvarrást. Az álcázott járművön pedig feltűnő a kipufogóvégek hiánya, illetve árulkodó, hogy szorosan a társaságában egy Hyundai Nexo és egy Toyota Mirai haladt. Ez nem lehet véletlen, különösen annak fényében, hogy a Toyota és a Hyundai idén márciusban együtt kezdtek bele új hidrogéntöltő technológiák fejlesztésébe egy hattagú konzorcium tagjaiként
A piac első üzemanyagcellás luxuslimuzinjának ígérkező modellt valószínűleg 2021-ben dobják piacra, ám egyelőre a pontos műszaki paraméterei nem ismertek. Annyi biztos, hogy az üzemanyagcella és a villanymotor(ok) teljesítménye egyaránt jóval nagyobb lesz, mint a Toyota Mirai 154 lóerős hajtáslánca. Emellett a hatótávolságát is biztosan megnövelik, valamint megkapja azokat a fejlett önvezető technológiákat, amelyeket a 2017 őszén bemutatott LS+ koncepciómodellel vázoltak fel. Az autópályán teljes autonómiára alkalmas rendszer nyilvános főpróbáját a tokiói olimpiai játékokon tartják jövőre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?