Megjött az Aston Martin DBS utóda, az új Vanquish

Aston Martin Vanquish

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

573 lóerővel szaggatja az aszfaltot a britek legújabb V12-es csúcsmodellje, 4,1 másodperc alatt van százon állórajtos gyorsulással.


Az elmúlt öt évben DBS névre hallgatott az Aston Martin csúcsmodellje, melyből most megjelent az előd tulajdonságait még kedvezőbb jellemzőkre cserélő, és újra a 2001 és 2007 közötti, DBS-t megelőző Vanquish elnevezést viselő utód. Az Aston Martin fejlesztéseire amúgy is jellemző az evolúció, azaz az egymás melletti modelleket nem faragják gyökeresen eltérő új fából, hanem mindig az elődök továbbfejlesztése a cél. Így van ez például a modellek megjelenésével is: annak idején a DBS-t a korábbi Vanquish optimalizálásával alakították ki, és a mostani is javarészt az elődjében már bevált megoldásokra épít, de természetesen minden szempontból sokkal jobb lett annál.
Hirdetés
Az egész alapja a negyedik generációs, ragasztott alumínium önhordó váz, melynek nemcsak torziós merevségét fokozták 25%-kal, hanem könnyebb is lett, mint a DBS alapja. Utóbbi egyfelől a szerkezet hátsó részében felhasznált karbonszálas műanyagoknak, valamint az orr-részben a korábbi tömör elemek helyett alkalmazott üreges alumínium szelvényeknek köszönhető. Az autó 1739 kg-os saját tömege mintegy 55 kg-mal múlja alul a DBS-ét, amihez a jórészt karbonszálas karosszéria-elemek, és a nagyjából 13%-kal kikönnyített orr-rész is hozzájárulnak.

A Vanquish motorja is a DBS-ből származik, de az 5,9 literes V12-es szívó benzinesből némi masszírozással előhúztak még 55 lóerőt és plusz 50 Nm-t, így alakult ki a 6750 1/perces fordulaton leadott 573 lóerős csúcsteljesítmény, és az 5500 1/percnél jelentkező 620 Nm-es nyomaték. A motort a stabilitás növelése érdekében ráadásul 19 mm-rel lejjebb szerelték be, mint korábban, viszont továbbra is a DBS hatfokozatú Touchtronic 2 automatáján keresztül hajtja az autó hátsó kerekeit, nem is akárhogy: a 0-100 km/h ideje 4,3 másodpercről 4,1-re apadt, igaz, végsebessége pedig 305-ről 295 km/h-ra csökkent.

Normal, Sport és Track módban használható az egy gombbal áthangolható adaptív lengéscsillapítási rendszer, melynek dinamikus menetstabilizáló és nyomatékszabályzós kipörgésgátló is segít a Vanquish úton tartásában. A 2 illetve 2+2 üléses elrendezéssel kapható autóban megnövelték az utastér dimenzióit, a gyári bejelentés alapján 37 mm-rel hosszabb a lábtér, 25 mm-rel szélesebb az autó vállban, könyökmagasságban 87 mm-t nyújtottak, a térdek és a kormányoszlop között pedig 50 mm-rel van több hely, mint korábban. A műszerfalat 2 cm-rel tolták előrébb, ez már csak hab a tortán.

Az Európában 2012 végétől elérhető új Aston Martin Vanquish alapára 189 995 font, ami alsó hangon is 69 millió forintnak megfelelő összeg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?