Meglepő felmérés: utálnak a külföldiek Magyarországon vezetni!
A nem túl előnyös listára csupán néhány európai ország került fel
Turistákat kérdeztek mely országokban szeretnek a legkevésbé vezetni, a 25-ös szűkített listára pedig hazánk is felkerült. Mutatjuk pontosan hányadik helyen és miért!
Meglepő felmérést hozott nyilvánosságra a ScrapCarComparison.com, amelyben arra voltak kíváncsiak, a megkérdezettek melyik országokban szeretnek a legkevésbé vezetni. A kutatásban brit, amerikai, kanadai, ausztrál, német, új-zélandi, dél-afrikai, francia, olasz és spanyol sofőröket kértek meg, hogy 49 turisztikailag kedvelt országot rangsorolják egytől tízig terjedő skálán annak függvényében, mennyire szívesen ülnek volán mögé az adott államban.
A portál a 25 "legfélelmetesebb" ország listáját hozta nyilvánosságra, amelynek első helyén nem meglepő módon India áll 7,15-ös átlaggal. A válaszadók a kiszámíthatatlan forgalmat, a folyamatos dudálást, és az elmaradt úthálózatot emelték ki főbb indokként. Másodikként Venezuela (6,97), harmadikként (6,90) futott be, az első ötöt pedig Marokkó (6,87) és Thaiföld (6,86) egészíti ki. Az indokok között ezen esetekben is előkerült a rosszul karbantartott úthálózat, de ezen térségekben probléma az üzemanyag-ellátás is, vagy épp a baloldali közlekedés is furcsa lehet egyes sofőröknek (például Thaiföldön).
Ami hazánkat illeti, a lista 15. helyén található 6,52-es átlaggal. A válaszadók Magyarország kapcsán az autópályákon tapasztalható sűrű kamionos forgalmat emelték ki mint stresszforrás. Budapest esetében pedig az utakat sokszor keresztező villamosok jelentenek extra kihívást az idelátogatóknak - legalábbis a megkérdezettek szerint.
Magyarországot leszámítva további 3 európai országot rangsoroltak. A 12. helyen Törökországot (6,68), a 23. helyen Görögországot (5,86), míg a 24. pozícióban Olaszországot (5,77). Ezzel szemben az összevetés másik végén Hollandia áll az első helyen 4,41 ponttal. Kiemelték, a Benelux államban az infrastruktúra rendkívül fejlett, valamint a jelzések is egyértelműek.
Turistaként táblák alapján próbál vezetni a legtöbb autós, s az mondjuk tényleg zavaró lehet, hogy Magyarországon a 60-as táblával jelölt terelésnél 110 km/h a forgalom tempója, de azon a kb. 250 km autópálya szakaszon (M0/M1/M7 egyes részei) kívül ahol tényleg zsúfolt a forgalom aligha rosszabb a magyar, mint az olasz autópálya.
Ami még esetleg felmerülhet, hogy a magyar nyelvű kiegészítő táblák nem értelmezhetőek, de a magyar KRESZ pont úgy van kitalálva, hogy olyan nagyon sok csak magyarul olvasható felirat azért nincs.
Városban vezetni meg nem is kérdés, hogy kellemesebb Közép-, mint Dél-Európában.
Több értelme lett volna belevenni a kutatásba azt, hogy mennyire könnyű becsúszni egy traffipaxba és mennyire valószínű, hogy kiküldik a büntetést külföldi rendszámú autósnak. Az extrém gyorshajtást nyilván mindenhonnan megpróbálják behajtani, de pár büntetés-náci országon kívül a turistákat nem nagyon szokták basztatni 5-10 km/h-s sebességtúllépésekkel. Ellenőrzésre sem valószínű, hogy megállítanak a legtöbb helyen.
Egyrészt a cikk elmismásolja hogy sikerült egy ranglistán a kontinens legrosszabb országaként végezni. közé kerülnünk. Mivel Törökország nem európai közlekedési kultúrájú ország. Másrészt az is igaz hogy ez egy nem hivatalos lista és őszintén szólva, ha össze akarnám szedni a legrosszabb krexénséget amit a kontinensen láttam, nem akadna közte egy magyar sem.
Amikor az autópálya felhajtónál (ahol értelemszerűen már kigyorsítanál és balra figyelsz a pályán haladó forgalomra, hogy besorolj), hirtelen elsőbbséget kell adnod JOBBRÓL érkezőnek (ilyenből a franciáknál nem egyet láttam), vagy amikor a lehajtót balra teszik, ami miatt be kell sorolnod balra és lelassítanod 90-re (olasz példa), na ilyenhez hasonló kreténséget nem láttam itthon.
Ahogy a háromsávos körforgalmaktól is megkímélnek a hazai forgalomszervezők (Brüsszel tele van vele), vagy ha nem elég bonyolult a helyzet akkor az jobbkezes kereszteződéseket váltkák a körforgalmak, az fokozott figyelmet kíván. Arról nem is beszélve hogy a franciáknál újabban még a balról érkeőznek is elsőbbséget csinálnak egy háromszöggel, csakhogy kiszúrjanak az autósokkal (ezt rengeteg francia kisvárosban láttam, ami a legrosszabb az az indokolatlan kixeszés, mert alapból egyenrangúak, ezt kavarják meg még egy háromszöggel ha esetleg ott elsőbbségünk lenne). De a párizsi periferique is megérne egy misét, mivel a szinte állandóan beduguló három sávos belső körgyűrűn a beállt sávok között robogók cikáznak 40-50-nel.
Ami a közlekedőket illeti, szerintem létezik rosszabb autós társadalom is. Ugyan az igazi horror országok sokat javultak, Párizs már közel sem akkora horror mint 20 éve, az olasz közlekedési kultúra is sokat javult. Persze lehetne tovább is fejlődni, de szerintem nem attól lennénk jobbak hogy a rendőrök azt nézik, a stop tábla vonalánál megállt-e a pilóta vagy csak becsorgott ahol mr látja is a forgalmat. Mondjuk a sok közpénzen fizetett propaganda hazudozás helyett vissza lehetne térni értelmes közcélú hirdetésekre, ahol olyan alapvető dolgokat magyaráznak el mint a cipzár elv.