Megnyitja kapuit a világ előtt a ZalaZONE szimulátora

A ZalaZONE legmodernebb technológiájú új szimulátora immár még több kutató számára elérhető

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly hozzáadott értéket teremt és számos autóipari kutatással foglalkozó céget hazánkba vonz a ZalaZONE-ban a Bay Zoltán Kutatóközpont Ansible Motion szimulátora.

Európában is híre megy a ZalaZONE új szimulátorának. A nyugat-magyarországi kutatás-fejlesztési parkon belül a Bay Zoltán Kutatóközpont már korábban beszerezte az Ansible Motion díjnyertes, rengeteg alkalmazási lehetőséget kínáló szimulátorát, a Delta S3-at. Ilyet számos nagy autógyártó használ, akik adott esetben saját központjaiktól távol is szeretnének kutatást végezni, ilyenkor vehetik igénybe például a Bay Zoltán Kutatóközpont szimulátorát. Eddig több nagy, elsőkategóriás autógyártó és alkatrészbeszállító tett is így, mostantól viszont a nyilvánosság részére is nyitva áll a szupermodern gépezet ajtaja.
Hirdetés
Persze ez nem azt jelenti, hogy az utcáról besétálva bárki csak úgy kipróbálhatja, mint egy vidámparkban. A Delta S3 egy bonyolult szerkezet, ami csak hozzáértő kezek között hasznos igazán. Mostantól viszont független, önálló, kisebb méretű cégek, kutatócsoportok is kibérelhetik a szimulátort saját projektjeik keretén belül. A szimulátor rengeteg módon használható, többek között önvezető autók rendszereit, autók és környezetük közötti kommunikációs szoftvereket, járműdinamikát tesztelhetnek, de még a motorsport szereplői is megtalálják a számukra szükséges eszközöket. A Delta S3-ba több szoftver is betölthető, például a Hexagon VTD, a Cosworth Pi Toolbox, az AVL VSM vagy az AVL Model.CONNECT - aki ezeket ismeri, az bizonyára jobban tudja, mire valók, de nekünk, halandóknak legyen elég annyi, hogy forgalmi helyzeteket, autók mechanizmusait, illetve telemetria adatokat lehet velük szimulálni és elemezni. Magyarország exportjának egyötödét, GDP-jének 8%-át a járműipar adja, a korábbi innovációs és technológiai miniszter, Palkovics László egyik nyilatkozata szerint pedig 2030-ra célkitűzés, hogy az összes prémium német autógyártó rendelkezzen magyarországi fejlesztési tevékenységgel. Ehhez többek között a ZalaZONE kutatás-fejlesztési park is nagy segítséget nyújthat. A járműipar ugyan rengeteg munkahelyet biztosít itthon, de visszatérő kritika, hogy a puszta összeszerelés nem feltétlenül a legelőnyösebb tevékenység gazdasági szempontból. Nagyobb hasznot hoz, ha magasabb hozzáadott értékű munkákat, például a kutatás-fejlesztést is itthon végzik. Kia Cammaerts, az Ansible Motion alapítója szerint a "Bay Zoltán Kutatóközpont egy kapu a virtuális termékfejlesztéshez, változatosságot és magas teljesítményt hoz az autóipar kulcsszektorainak. Hozzáértő és tapasztalt csapatával a Bay Zoltán Kutatóközpont rugalmas, kulcsrakész hozzáférést biztosít világelső szimulációs eszközökhöz, amik iránt Európában és azon túl is nagy az érdeklődés. Megtiszteltetés, hogy részt vehetünk ebben az igazán világszínvonalú autóipari fejlesztésben."
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?