Megnyugtató a BMW sportos jövőképe

Az M NEXT lehet a BMW i8 mindig is vágyott verziója

Jövőkép tekintetében a BMW-nél nem lehet szó csak és kizárólag az önvezetésről és az utazásról, az M NEXT tanulmányautó a sport BMW-k jövőjét mutatja.


Mindig is fontos, ha nem a legfontosabb szerepet fogja betölteni a sportosság a BMW jövőjében. Az apokaliptikus, sofőrt mellőző és csak a közlekedésre koncentráló jövőkép azért nem lesz annyira szörnyű, és erről olyan márkák fognak gondoskodni, mint a BMW. A NEXT tanulmányautó modellcsalád két fő irányvonala az Ease és a Boost szavakkal fémjelzett, az első két eddig bemutatott tagja pedig az Ease életérzést mutatta be. Ezekben már a kormány teljesen eltűnt, a komplett önvezetésre koncentráltak, a Boost modellek pedig az eredeti BMW recept alapján készülnek, vagyis A vezetés élménye szlogent viszik tovább, ezek első tagja az M NEXT tanulmányautó.
Már első ránézésre is kissé megnyugtató a koncepció, ugyanis egy hamisítatlan középmotoros elrendezésű autót látunk. Jobban elveszve a részletekben olyan modellek sejlenek fel, mint a BMW Turbo tanulmányautó, vagy a márka egyetlen valódi középmotoros sportautója, az M1. Az M1 Hommage tanulmányautó óta várjuk, mikor láthatjuk kész autón újra a klasszikus vonásokat, ezek alapján most joggal hihetjük, hogy Adrian von Hooydonk komolyan gondolkodik azok, hogy visszahozza az eredeti vonalakat. Az M NEXT hátulján tökéletesen megjelenítették az M1-et, a hajszálvékony LED fénycsík az autó két sarkában kiszélesedik és egy-egy emblémát világít meg.
Hirdetés

A tanulmányautó elején elveszve a részletekben azok kapnak fontos választ a kérdésükre, akik azt találgatták, hová fejlődhet még a klasszikus vese pár. A fotók alapján most úgy tűnik, hogy a motorháztető, vagy jelen esetben csomagtérfedél domborításával emelik ki még jobban a márka védjegyeit. Ezek mellett az i8-hoz hasonlóan fölfelé nyíló ajtókat kapott, és a középmotoros elrendezés mellett sem csak a könnyen fogyasztható dizájn kedvéért döntöttek. Az M NEXT ugyanis az i8-hoz hasonlóan hibrid, motorja viszont négyhengeres turbós benzines középre beépítve és nem csak az első, de a hátsó tengely is kapott egy-egy villanymotort. A tanulmányautó névleges csúcsteljesítménye 600 lóerő, ha ez valamilyen formában megvalósulna, az azt jelentené, hogy a BMW újra becsatlakozhat a valódi szupersportautók kategóriájába.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?