Mégsem épül a BMW gyár Debrecenben, egyelőre

Elhalasztják a magyar BMW gyár építését

Erőteljes kötségkontrolt vezetnek be a BMW-nél annak érdekében, hogy megőrizzék a likviditást, ezért a beruházásokon spórolnak. Ami minket is érint.

A BMW ma közzétett negyedéves jelentéséből kiderült, hogy a Debrecen mellé tervezett autógyár építését kénytelenek elhalasztani. Oliver Zipse, a BMW Csoport igazgatóságának elnöke elárulta, hogy a jelenlegi helyzetben minden projektet felülvizsgálnak, így az építkezéseket és a termékekkel kapcsolatos döntéseket is. A várható keresletet figyelembe véve, előreláthatólag egy évvel halasztják a debreceni gyár megépítését, valamint más projekteket is.
Hirdetés
A gyár részére megvásárolt 400 hektáros területen már 2018 végén megkezdődtek a földmunkák. Több mint 1,7 millió köbméter földet termeltek ki és forgattak vissza, emellett 1350 méter hosszú földalatti csőhálózatot fektettek le, valamint 11 kilométernyi esővíz-elvezető árkot ástak. Tavaly decemberben pedig bejelentették, hogy maga az építkezés idén tavasszal kezdődhet, sőt a BMW Csoport karrierfejlesztő csapata el is kezdte a dolgozókat toborzó kampányát Hajdú-Bihar megyében. A BMW Csoport egyébként világszerte 14 országban, összesen 30 helyszínen gyárt BMW, Mini és Rolls-Royce modelleket, illetve BMW motorokat a járműveit pedig több mint 140 országban értékesíti. Európában 16 gyárat üzemeltet, a debreceni lesz a 17. üzem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.05.06. at 21:21
    Permalink

    Tegnap tárgyaltak Merkellel, vagyis ez egyfajta üzenetnek is felfogható, hogy ezúttal a német kormány nem igazán akarja roncsautó prémiummal kirángatni a gyártókat a gödörből – vagy legalábbis nem olyannal, amibe a debreceni gyár is beleillik.

    • 2020.05.10. at 20:52
      Permalink

      Amikor ekkora arc párosul nem különösebben átfogó ismeretekkel… “Kraut” nélkül maradna nektek is a rabkorház mint munkalehetőség…
      Van még Hajdú Biharban kb három komolyabb gyár (ami nem mezőgazdasági vagy végletes erőforrásokra épülő, az a Teva és az NI), ha jól emlékszem… A BMW gyár alhangon is megduplázná a megye GDP-jét, ezek nélkül pedig nem is lenne aki megermelné a mezőgazdasági támogatásokat (bár így is elég sokat fizetnek be rá gazdagabb nyugati országok, szóval minden évben hálát adhatnál a “krautoknak”), nélkülük az “aranykorona” xart se érne …

Vélemény, hozzászólás?