Mégsem olyan jó a Model 3?

Lehetne meggyőzőbb a Tesla Model 3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hatalmas hype ülepedésével hangot kapnak a problémák az új Teslával kapcsolatban. A Consumer Reports számára nem volt meggyőző a Model 3.

Megelőzte volna a híre az autót? Aligha erről lenne szó, mégis merülnek fel kisebb-nagyobb problémák a mindennapos használat során

Tavalyi debütálása óta a Tesla Model 3-at számos tesztelésnek vetették alá, a pozitív fogadtatás azonban többé-kevésbé elnyomta a létező problémákat, amelyeknek nem mindegyike került azóta sem megoldásra. Természetesen a pozitív tulajdonságok is meg lettek említve.

Először is, idézzük fel az árat. A 3-as BMW és A4-es Audi ellen induló szedánnal szeretné Elon Musk eljuttatni az elektromos autózást egy nagyobb réteghez, éppen ezért az induló ára egy korrekt, 35 000 dolláros összeget jelent (kb. 9-10 millió forint). Azonban az alapmodellt jócskán fel lehet extrázni, a Consumer Reports saját Model 3-asa a nagy kapacitású akkumulátorokkal, néhány prémium opcióval és önvezető rendszerrel már 59 000 dollárba kerül. Ez azért felvet kérdéseket a megfizethetőséggel kapcsolatban.

A formaterv tipikus Tesla vonalakat idéz, nem túl jellegzetes, habár ebben a színben, az eltüntetett első hűtőráccsal egészen friss látványt nyújt

A technikai részen vannak az autónak szintúgy árnyoldalai és kiemelkedő tulajdonságai. Habár az élénk kormányzás és a jó tapadás vezetés közben kifejezetten ki lettek emelve, az autó mégis nehezen dolgozza fel az úthibákat a Model S-hez képest, a szélzaj is jelentősebb nagyobb sebességnél, amit az ember nem feltétlen várna ebben a szegmensben. A korábban felmerülő fékezési problémákat a gyártó a frissítésekkel már meg is oldotta.

Hirdetés

Az belteret vizsgálva figyelmesek lehetünk az óriási, középen elhelyezkedő érintőkijelzőre, amely a Consumer Reports szerint inkább zavaró, mint megfelelő útitárs, elveszi többször is az ember figyelmét az útról, ha valamit be akarnánk állítani, vagy éppen csak megnézni a menet közbeni adatokat. Tovább vizsgálódva felmerült, hogy a hátsó utasok kényelme sem az igazi, az üléspozíció alacsony, valamint a lábfejnek sem jutott elég tér.

Hogy mennyire zavaró az óriási, központosított konzol az autóban, valószínűleg egyénenként eltérő lesz, abban viszont egyetérthetünk, hogy a letisztult műszerfal még mindenképpen szokatlan a szemnek

Az alábbi videóban egy viszonylag átfogó képet kapunk a Model 3-ról általánosságban.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?