Megtapogattuk és kipróbáltuk a felújított Lagunát

Renault Laguna enyhe retussal

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Változott a hűtőmaszk és a fényszóró is a Renault Lagunán, a motorok gazdaságosabbak lettek, az egyedi négykerék kormányzás immár nem csak a csúcsmotorhoz kapható.

A franciáktól megszokottan, igazi forradalmárként hozott elsőként kulcs nélküli nyitórendszert a 2001-ben megjelent második generációs, jellegzetes formájú Laguna. A típus mindenképp emlékezetessé vált, ám nem megbízhatóságáról híresült el. A 6 évvel később, 2007-ben érkezett harmadik generáció azonban a francia L’Automobile Magazine megbízhatósági tesztjén a kategória második legmegbízhatóbbjaként végzett. Ez alapján alig kellett hozzányúlni az idén 3 éves sorozathoz, de természetesen nem maradhatott el a szokásos, „félidős” frissítés.
A Laguna erényeit megtartva még egy kicsit komfortosabbnak, mégis stabilabbnak ígérik a futóművet. A kategóriában egyedi ajánlatnak számító négykerék kormányzású 4Control futómű immár nem csak a legerősebb, 180 lóerős 2,0 literes dCi turbódízelhez, hanem a „luxusadó alatti”, 130 és 150 lóerősökhöz is elérhető.
Kívülről gyöngyház fekete fényezésű hűtőmaszkjáról, „szemhéjas” fényszóróiról, friss krómbetéteiről ismerhető fel az új sorozat, mely immár sötétszürke színű alufelniket is kínál. Az utastérben a műszerfal borítása a korábbinál is puhább plasztik, a sportos verziók vágott aljú kormányt kapnak. Utóbbi tekergetése főként a 4Control verziókban élmény, a 60 km/óra alatt az első kerekekkel ellentétes irányban, legfeljebb 3,5 fokot forduló hátsó kerekekkel a fordulókör kisautós, konkrétan a Clióéval egyező, 10,8 m átmérőjű. 60 km/óra felett a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányba fordulnak, nagy sebességgel is hihetetlen jó kanyartulajdonságokat adnak.
A frissített verzió nem csupán élvezetesebben, gazdaságosabban is vezethető, a paletta 100 kilométerre vetített átlagfogyasztása 0,5 literrel csökkent, a legtakarékosabb, 110 lóerős 1,5 dCi átlagosan 4,7 litert kér, CO2-emissziója 120 g/km. A gázolajosok mind részecskeszűrősek, a paletta egésze Euro5-normás. A váltók kivétel nélkül 6 fokozatúak. Az egyetlen benzinmotor 2,0 literes, 140 lóerős, a 2,0 literes dízelek 130, 150 és 180 lóerővel, automata váltóval 175 lóerővel választhatók.
A Laguna nem csupán értékes szolgáltatásaival, vezethetőségével és komfortjával, sőt, árával is csábító. A legolcsóbb (és egyben legtakarékosabb), 1,5 dCi 6 390 000 forintos listaára teljesen virtuális, készpénzzel 5 690 000 forintért kapható az ötajtós, Renault Crédit finanszírozással pedig 5 290 000 forint az akciós ár, továbbá 5 év/150 000 km garancia jár az alaphelyzetben 3 év/150 000 km-es jótállás helyett. Az alapellátmány abszolút értékben is gazdag, az árhoz mérten pedig nagyon csábító, sok más mellett 6 légzsák, menetstabilizáló elektronika, kétzónás automata légkondi, Renault-kártyás, menet közben automatikusan reteszelő központi zár, ködfényszóró, elektromos ablak- és tükörmozgatás, eső- és fényérzékelő, fedélzeti számítógép, tempomat és sebességkorlátozó, valamint kormányról vezérelhető, Bluetooth-kihangosítós, „kékfogon” keresztül zenét is fogadó, 8 hangszórós audiorendszer is jár.
Csupán az alapverziónál feláras, ott is emészthető, 160 000 forintos a feljebb széria, jelentős mértékben kiokosított TomTom navigáció, mely ugyanazt tudja, mint a vadonatúj Latitude rendszere, Live menüpontjában időjárás előrejelzés, Google POI adatbázis, traffipax figyelmeztetés és útlezárás infó is elérhető. Nem csak az alap, a drágábbak is jól felszereltek, a kanyarkövető Bi-Xenon fényszóró, a krómozott dupla kipufogóvég és a zsebből nyitó Renault-kártya példaképp már a második lépcsőnél megjelenik. A középkategóriában gondolkozóknak tehát mindenképp érdemes kipróbálniuk a friss Lagunát!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?