Megtorpant az autópiac augusztusban

Ismét befékez az új autók piaca? Már Daciából is annyi fogyott augusztusban, mint Toyotából!

Míg a tavaszi erős lassulást júniusban és júliusban már konszolidált eredmény követte az új autók piacán, a nyár végi zárás mégsem alakult jól.

Míg az év elején még bíztató, 4 százalékos növekedéssel indított az új autók piaca, a február már stagnálást, a március-április-május közötti időszak pedig kevéssé meglepő módon jelentős visszaesést hoztak.

Áprilisban és májusban az előző év azonos időszakához mérten több mint 50 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba hazánkban.

Ezt követően júniusban és júliusban már 25 százalék alatti mínuszokat láthattunk. Az idei rekordhónap eddig a július volt, amikor több mint 12 ezer új autót regisztráltak, ami már "csak" 21 százalékkal maradt el az előző évi eredménytől. Rossz hír ugyanakkor, hogy már az augusztus is erősödő, 30 százalékos visszaesést hozott, a koronavírus második hulláma pedig jó eséllyel az autóeladásokra sem lesz jó hatással.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2020 augusztusában (Forrás: DATAHOUSE)
20202019Különbség (%)
Személygépkocsi10 902415 618-30,1%
Kishaszonjármű16372653-38,3%
Busz6614371,4%
Nagyhaszonjármű219261-16,1%
Motorkerékpár41837018%
Összesen13 26418 916-23,8%
Hirdetés
Különösen megtorpant augusztusban a kishaszonjárművek piaca a forgalomba helyezések alapján, hasított viszont a buszoké, utóbbi az egyetlen szegmens, ami éves szinten is pluszban van, ezt persze a kormányzati beruházások (metrópótlás) is átlag felett befolyásolja. Az idei évben feleződött a nagyhaszonjárművek piaca, összességében a gépjárműpiac negyedével csökkent az idei év eddigi hónapjaiban.
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon - 2020. január-augusztus (Forrás: DATAHOUSE)
20202019Különbség (%)
Személygépkocsi78 649105 451-25,4%
Kishaszonjármű13 39917 840-24,9%
Busz43236319%
Nagyhaszonjármű19703941-50%
Motorkerékpár32363273-1,1%
Összesen97 686130 868-25,4%
Hirdetés
Augusztusban is az esztergomi gyártású Suzuki Vitarából fogyott a legtöbb, követője a vele egy soron készülő SX4 S-Cross, harmadik helyen pedig a Dacia Duster végzett, a top 5 modell közé még a Skoda Octavia és a nagycsaládos támogatással és falubuszként is kedvelt Ford Tourneo Custom fért be, a többi helyezettről a szerény darabszámból adódóan már nincs sok értelme beszélni.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. augusztus (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki14681.Suzuki Vitara755
2.Ford11922.Suzuki SX4 S-Cross634
3.Toyota9693.Dacia Duster483
4.Dacia9694.Skoda Octavia395
5.Skoda7985.Ford Tourneo Custom377
6.Volkswagen7156.Dacia Lodgy369
7.Kia5687.Toyota Corolla259
8.Opel5168.Jeep Renegade242
9.Renault4549.Fiat 500228
10.Mercedes-Benz43010.Kia Ceed220
Hirdetés
Az éves eredményekben nyolc hónap után is a Toyota az első márkaszinten, a Suzuki ugyanakkor egyre közelebb áll hozzá, a Dacia pedig a harmadik helyen áll. Augusztusi érdekesség, hogy a nyolcadik hóban darabra pontosan ugyanannyi Dacia fogyott, mint Toyota. Éves szinten a modellek között a Suzuki Vitara, Skoda Octavia, Dacia Lodgy sorrend látható már. Az első félévben még a nagycsaládosok számára 2,5 millió forinttal támogatott hétülésesek piacát továbbra is vezető, ott legolcsóbbnak számító Lodgy vezette a piacot.
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. január-augusztus (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Toyota79291.Suzuki Vitara3610
2.Suzuki76312.Skoda Octavia3125
3.Dacia67623.Dacia Lodgy2802
4.Skoda66754.Suzuki SX4 S-Cross2769
5.Volkswagen66675.Toyota Corolla2460
6.Ford65996.Fiat 5002396
7.Kia39677.Renault Clio2202
8.Renault38478.Dacia Duster2105
9.Fiat35469.Ford Tourneo Custom1993
10.Opel343910.Toyota Yaris1682
A nagycsaládosok számára nem csak a hétülésesek közül legolcsóbb a Lodgy, semmilyen egyéb modellt sem kapnának meg olcsóbban. A piac legolcsóbbja címet amúgy abszolút értékben is egy Dacia viseli, csak épp egy mindössze 75 lóerős, 1,0 literes szívó benzines Sandero, amiért amúgy többet (alsó hangon 2,749 millió forintot) kell fizetni, mint amennyiért a nagycsaládosok a hétüléses és turbómotoros, klímás Lodgyt kapják a támogatással. A piac tehát erősen torzított, és az előző évnél gyengébben muzsikáló. Ráadásul míg a korábbi hónapokban még volt remény az éves szinten 25 százalék körüli visszaesés év végi apadására, a piac és a koronavírus járvány jelenlegi alakulása alapján inkább az iránt fűzendő remény, hogy az éves elmaradás nem nő tovább.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?