Megújult a BMW 5-ös sorozat

Új hús a BMW 518d, a GT meg nagyobb puttonyt kapott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szolidan frissült a BMW 5-ös modellcsaládja, bár egy facelift során nem szokott 60 literrel nőni a csomagtartó. A GT-nél mégis ez történt. A szedán és a kombi motorpalettája pedig új alapdízellel bővült.


Megújult a BMW 5-ös sorozat. A Limousine és a Touring aktuális generációja 2010-ben mutatkozott be, s a modell fontosságát jelzi, hogy több mint egymillió példányban kelt el azóta. A finoman fogalmazva fura formájú (majdnem 7-es) GT mondjuk sokat nem tett a prémum felsőközép-kategória piacvezetőjének sikeréhez, de mindhármuk frissítésének eljött az ideje – a faceliftes verziók júliusi gyártásból az ősz elején kerülhetnek a megrendelők mélygarázsaiba.
Hirdetés
A külső változtatások minimálisak. Elöl a modernebb típusokhoz igazodva variáltak egy picit a légbeömlőkkel, csöppet új rajzolatúak lettek a lámpák is. A fényszóró már adaptív LED-es is lehet, sőt, a ködlámpa is kérhető diódás technikával. Az oldalsó irányjelzők felköltöztek a visszapillantó tükör foglalatába. A Gran Turismo – laposabbnak és hosszabbnak ható - hátuljával többet bíbelődtek, viszont a lényeg a kétféleképp nyíló hátfal alatt figyel, ugyanis a joggal kritizált csomagtartó 60–nal gyarapodva kerek 500 literes lett.
Új külső színeket, könnyűfém keréktárcsákat, kárpitokat és dekorelemeket szintén hozott a frissítés. Az azért mindent elmond a beavatkozás volumenéről, hogy az iDrive központi kijelzője krómozott szegélyű lett. Bevált csapaton ne változtass, járt utat járatlanért…, stb. Újdonság még az 5-ösnél a BMW Luxury Line és a BMW Modern Line dizájn- és felszereltségi csomag, amelyeket modellspecifikus M-sportcsomag egészít ki. Hogy egy kis praktikumban se legyen hiány: öblösödtek a pohártartók és a tárolórekeszek is.
BMW 5-ös sorozat - méretek
LimousineTouringGran Turismo
Hosszúság [mm]490749075004
Szélesség [mm]186018601901
Magasság [mm]146414621559
Tengelytáv [mm]296829683070
Csomagtér [l]520 (hibrid: 375)560500

Motorfronton új alapdízelt kapott a Limousine és a Touring, ez pedig a 2,0 literes, 4 hengeres, TwinPower Turbo 18d blokk 143 lóerővel és gyárilag 4,5 l/100 km-es kombinált fogyasztással. Ennyi amúgy a 20d motor étvágya is, ami a Gran Turismo belépő gázolajosa. Az 575 lovas M5-ös úthengert leszámítva a legerősebb motor egy új V8-as benzines a sorozatban, ennek teljesítménye 450 lóerő. Minden motorváltozat teljesíti a 2014 szeptemberében hatályba lépő Euro 6-os emissziós szabvány előírásait. Nitrogénoxid-kibocsátásuk mérséklésére a dízelek már alapkivitelben tartalmazzák a BMW BluePerformance technikáját.
A BMW EfficientDynamics szériafelszereltséghez tartozó számos műszaki megoldás között szerepel a fékenergia-visszanyerés, a 8 fokozatú automata váltóval is párosított stop-start rendszer, a váltásesedékesség-jelző és az ECO PRO üzemben a leválasztott hajtáslánccal működő „vitorlázó” mód, a sebességkorlátozás változása előtt a tempót előrelátóan szabályzó asszisztens (Proactive Driving Assistant), illetve az extraként rendelhető Professional navigációs berendezés szolgáltatásaként választható ECO PRO Route funkció is. Ugyancsak optimalizálták az aerodinamikai tulajdonságokat, ezek eredményeképp az 520d Limousine légellenállási együtthatója cw 0,25-re csökkent.
Újdonság még, hogy a szedán és a kombi is kapható 520d xDrive-ként, így a Limousine-nál összesen 8, a Touringnál 7 féle típushoz érhető el az összkerékhajtás. A GT esetében négy motorváltozattal kombinálható az xDrive rendszer. Továbbfejlesztették az ActiveHybrid 5 intelligens energiamenedzsment-rendszerét is: a fentebb már említett Proactive Driving Assistant a belsőégésű és a villanymotor együttműködését is a következő útszakasz igényei szerint hangolja össze.
Az új 518d típus műszaki alapadatai
LimousineTouring
Hengerűrtartalom [cm3]19951995
Hengerek/szelepek száma4/164/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6 vagy automata/8kézi/6 vagy automata/8
Teljesítmény [LE (1/min)]143/4000143/4000
Nyomaték [Nm (1/min)]360/1750360/1750
Végsebesség [km/h]214 (212)206 (205)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,7 (9,6)10,1 (10,0)
Kombinált fogyasztás [l/100 km]4,54,8 (4,9)
CO2-kibocsátás [g/km]119127 (129)
Saját tömeg [kg]16151720

Zárójelben az automata váltós értékek. A fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás az abroncsmérettel változik, ezek az adatok az alap 17 colos kerékkel értendők.

Finomítottak az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul „Integral” felfüggesztésen, továbbá a Servotronic funkciót is kínáló elektromechanikus szervokormányon. A Touring és a Gran Turismo hátsó futóműve már alapkivitelben szintszabályzós légrugózással készül. Szintén széria mindegyik modellben a középkonzolon található élménykapcsoló (Driving Experience Control). A Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control), az M-sportfutómű, az Adaptive Drive futóműszabályzás és az Integral aktív kormányzás egyaránt extrafelszerelésként szerepel a kínálatban. Pár szóban még néhány extráról: a csomagtérfedél komfortnyitás opciójának részeként adott érintésmentes elektromos nyitás úgy bővült ki, hogy már a hátsó lökhárító alatti lábmozdulattal is kivitelezhető a manőver. Magyarán ha mindkét kéz foglalt, elég egyet alárúgni lendíteni az autónak, s szezám tárul. Akad még táblagép-stílusú monitorokkal működő hátsó szórakoztató rendszer, Harman Kardon Surround Sound System, plusz a hangulatvilágítás egy új, narancsszínű és fehér tónus között cserélgethető verziója is megjelent. Friss a Professional navi menüje, illetőleg új, érintésérzékeny felülettel kialakított központi kezelőgomb segíti az egyes írásjelek gyors és egyszerű bevitelét.

Vakításmentes távfény-asszisztens, ember- és állatfelismeréssel működő, illetve a Dynamic Light Spot funkcióval kiegészített éjjellátó rendszer is van, novembertől torlódás-asszisztens (Traffic Jam Assistant) is támogathatja a vezetőt. A berendezés kanyarban is önműködően tartja az éppen igénybe vett forgalmi sávot. Az olyanok, mint az adaptív tempomat, a ráfutásgátló és az ugyancsak novembertől elérhető parkoló-asszisztens már-már szóra sem érdemes.
A 2014-es modellévű BMW 5-ös sorozat alapárai (Ft)
LimousineTouringGran Turismo
520i10 999 00011 890 000
528i13 111 00013 999 000
528i xDrive14 501 00015 394 000
535i15 398 00016 282 00017 499 000
535i xDrive16 811 00017 706 00018 236 000
550i22 040 00022 937 00022 476 000
550i xDrive22 776 00023 226 000
M529 999 000
518d10 799 00011 699 000
520d11 526 00012 419 00014 125 000
520d xDrive12 912 00013 805 000
525d13 328 00014 219 000
525d xDrive14 711 00015 599 000
530d14 699 00015 595 00017 152 000
530d xDrive15 594 00016 486 00017 744 000
535d16 573 00017 463 00018 283 000
535d xDrive17 373 00018 261 00019 068 000
M550d xDrive24 299 00025 195 000
ActiveHybrid 520 129 000

Árban a faceliftes 5-ös sorozat egy kicsivel hol felül-, hol alulmúlja a kifutó szériát. Az alapbenzines 520i szedán ára például 10,8-ról 11 millióra emelkedett, míg az 528i-é 160 ezerrel 13,11 milliósra mérséklődött. A talán legtöbbeket érintő és érdeklő 520d-nél ugyanakkor jelentősebben emelt a BMW: 11,1 helyett 11,5 millió a négyajtós ára. Persze vigasz az új 518d a maga 10,8 milliós árcédulájával, azaz a korábbinál olcsóbban lehet dízel 5-ösbe ülni. A kombifelár tetemes 900 ezer forint, a legolcsóbb GT a több mint 14 milliós 520d. És mivel prémiumligáról beszélünk, a táblázatba is rendezett összegek ugye fokozottan tájékoztató jellegűek, egy-két extrával egy-két kisautó értéke pillanatok alatt felugrik a listaárra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:38
    Permalink

    Szép ez az 5-ös BMW, mármint a limuzin és a kombi, a GT az nagyon nem tetszik, és ahogy olvasni sok helyen másoknak sem, mert viszonylag kevés belőle az eladás.
    Sajnos nem fenyeget az a veszély, hogy új 5-ös BMW-t vegyek 🙁
    A cikkben szövegesen nem szerepel, csak a táblázatból gondolom, hogy az 530i motorját “kivonták a forgalomból”, hiszen az 528i után az 535i következik. A legtöbb BMW dízel (nyilván gazdasági megfontolásból), de aki igazán ért a BMW-hez és szereti is, az tudja, hogy a BMW csak – legalább – 6 hengeres benzin motorral az igazi (nekem is olyanok mondták, akik értik és szeretik). Eddig a legkisebb benzines hatos az 530i volt 13,68 millióért, ezentúl az 535i lesz az közel 15,4 millióért. Ez azért elég jelentős változás.

Vélemény, hozzászólás?