Megvadul a Kia Stonic

GT Line felszereltséget kap a Kia Stonic

Tovább sportosítja palettáját a Kia, igaz leginkább csak optikailag. Most a Stonic kapott dögösebb külsőt.

Elmaradhatatlan a méhsejtmintás hűtőrács egy sportos modellen, így a Stonic is megkapta a magáét, méghozzá az első lökhárító alsó részére, de a szélekre is jutott ál-légbeömlő. Látványos még a három különálló légbeömlő is a tigrisorr alatt, amely maga is egyedi borítást kapott, bár a képeken nagyon hasonlónak tűnik a hibrid Kia modelleken látotthoz. Mondjuk a Stonic GT Line is kapott egy 48 voltos lágy hibrid rendszert. A lökhárító mellett újak az integrált LED-es ködfények, illetve a külső visszapillantók házát is feketére fényezték. A hátsó rész legfeltűnőbb eleme a kettős kipufogóvég, illetve a diffúzort imitáló betét a lökhárítóban. A csomagtérfedélen pedig ott virít a GT Line felirat. Mivel az eddig értékesített Stonicok kétharmada kéttónusú fényezéssel talált gazdára, a GT Line is elérhető így, piactól függően az alapmodellek vásárlói akár 15 féle tető- és karosszériaszín-kombinációjából választhatnak. A GT Line ezt a választékot megtartva még tovább fokozza a látványt, hiszen a kéttónusú modelleken az első lökhárító légbeömlői is a tető kontrasztos színét kapják. Végül a 17 colos könnyűfém felnik is alapáron járnak a GT Line modellekhez.
Hirdetés
Az utastérben szénszál hatású műszerfali burkolatok jelentek meg, újak az ülések, borításuk fekete szövet és szintetikus bőr kombinációja, fehér szegélyvarrásokkal és fehér tűzéssel. A perforált bőrrel bevont, GT Line logós kormányon is felbukkan a fehér cérna, a műszeregységben pedig új a 4,2 colos kijelző. Természetesen a GT Line-hoz is elérhetők a Kia legújabb infotainment és konnektivitási szolgáltatásai. A középkonzol 8 colos érintőképernyőjén az UVO Connect második generációja fut. Kiviteltől függetlenül az autóhoz akár egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható, az egyik telefonként és médialejátszóként, a másik pedig csak médialejátszó üzemmódban. Az Apple CarPlay és az Android autó pedig vezeték nélkül is működik. Az egyliteres, háromhengeres, lágy hibrid benzinmotor 100 és 120 lóerős kivitelben is elérhető, mindkettőhöz jár az üzemmódválasztó, Eco, Sport és Normal állásokkal. Alapból az iMT manuális váltó jár, de a hétfokozatú duplakuplungos erőátvitel is rendelhető. Ám lágy hibridség nélkül is elérhető, az 1,0 literes T-GDi motor 100 lóerős változata, hatfokozatú kézi-, vagy hétsebességes duplakuplungos sebességváltóval. A Stonic GT Line gyártása októberben indul Koreában, míg európai értékesítés 2020 negyedik negyedévében kezdődik, és természetesen az új változatot is a Kia egyedi, 7 éves vagy 150 000 kilométeres garanciájával kínálják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?