Melyik a jobb vétel: a Hyundai vagy a KIA?

Hyundai i30u a KIA cee'd ellen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyik 19, a másik egy híján 20, avagy melyiket válasszuk, ha a KIA cee'd és a Hyundai i30u között kell dönteni?

Átalakulóban az autópiac: az európai márkák határozottan prémium irányba mozdultak el a kompakt szegmensben - ennek következtében magasabb árszintre pozícionálva a termékeiket -, míg a relatíve olcsó, a mindennapi családi használatra alkalmas autókat ma a dél-koreaiak kínálják. A Hyundai az i30u, a KIA a cee’d típussal van jelen a piacon, és utánanéztünk, konkrétan miben térnek el egymástól a műszakilag amúgy szoros rokonságban álló modellek. Megnéztük, mennyibe kerül, ha a legolcsóbb kiviteleket választjuk, mit kapunk a pénzünkért, és mennyibe kerül, ha nagyobb biztonságra, erősebb motorra, valamint magasabb komfortra vágyunk.

Szimplán látszati áralapon a KIA bír nagyobb csáberővel. A cee’d 1.4 CVVT L 90 lóerős benzinmotorral, ötajtós karosszériával 2 999 000 forintért kelleti magát, és ebben az összegben már benne foglaltatik napjaink talán legfontosabb kiegészítő tartozéka, a légkondicionáló. A meseszerűnek tűnő történetben azonban van egy csavar, mert az L kivitel igencsak üres: a szervokormányon, a blokkolásgátlón (ABS), a két első légzsákon és elektromos ablakon, valamint a nem távirányítós központi záron kívül jóformán semmilyen biztonságnövelő, illetve komfortfokozó tartozék nincs benne, és a kormányról vezérelhető CD-s rádión kívül semmit nem lehet utólag megrendelni. Ha a Hyundai mellett döntünk, akkor a már 109 lóerős, 3 449 000 forintos i30u 1.4i Life az első választható lehetőség, ám a magasabb ár nem elhanyagolhatóan magasabb tartalommal párosul.

A fapados KIA-val szembeállítva, ebben az ugyancsak légkondicionált autóban már oldal- és függönylégzsákok is védik az utasokat, elektromosan állíthatók és fűthetők a külső tükrök, továbbá van ködfényszóró, magasságban állítható vezetőülés, hűthető kesztyűtartó, fedélzeti számítógép, valamint kormányról vezérelhető audio berendezés is. A képlet egyszerű, ha az autóra alapvetően, mint funkcionális eszközre van szükség, akkor az olcsóbb cee’d is megfelel az elvárásoknak, ha azonban számít a biztonság és a komfort, az i30u ár szerint akkor is előnyösebb választás, ha egy lépcsővel feljebb lépünk a KIA felszereléslistáján.
Motor: 1,4 literes, benzines, 90/109 LE Hyundai i30u 1.4 Life (109 LE) KIA cee'd 1.4 CVVT L (90 LE)
Alapár 3 449 000 Ft 2 999 000 Ft
Kerekek 15 colos acélfelni, dísztárcsa 15 colos acélfelni, dísztárcsa
Légzsákok 6 légzsák (első, oldal, függöny) széria 2 légzsák (első) széria, több nem rendelhető
Szervokormány széria széria
ABS széria széria
ESP 125 000 Ft nem rendelhető
Ködfényszóró széria nem rendelhető
Központi zár széria, nem távirányítós széria, nem távirányítós
Légkondicionáló manuális manuális
Elektromos ablak két első két első
Elektromos tükör széria, fűthető nem rendelhető, csak manuális állítás, fűtés nélkül
Audio berendezés széria (CD, rádió, MP3, USB, 4 hangszóró, kormányról vezérelhető) 100 000 Ft (CD, rádió, MP3, USB, 4 hangszóró, kormányról vezérelhető)
Állítható magasságú vezetőülés széria nem rendelhető
Hűthető kesztyűtartó széria nem rendelhető

Ha bőségesebb, igényesebb tartalomra vágyunk, a belépőszintet jelentő 1,4-es benzinmotorról nem kell lemondani egyik márkánál sem, ellenben a két gyártó értékesítési politikája eltérő. A KIA árukapcsolással dolgozik, azaz kissé kellemetlenül, csomagokba rendezve kínálja az opciókat, és adott esetben olyasmit is próbál a vevőre sózni, amire egyébként nem lenne igény. Az L után következő cee’d 1.4 CVVT LX ára 3 299 000 Ft, ezért már 109 lóerőt kapunk, de figyelem, a magasabb ár ellenére ebből kikerült a légkondi! Hogy a hűvös fuvallatokat élvezhessük, rákényszerülünk egy 300 000 forintos extracsomag megvételére, ami pluszban magasságállítós, deréktámaszos, középső kartámaszos első üléseket is ad, aktív fejtámlákkal. Ha az L kivitelt vesszük alapul, az LX valójában nem 299 ezer, hanem 599 ezer forinttal drágább, és a bosszankodás folytatható a plusz 70 ezres felárért kínált elektromosan állítható, fűthető tükör miatt, amely ügyesen össze van kapcsolva a ködfényszóróval; és mindezek mellé még térképolvasó lámpa, szemüvegtartó, valamint plusz két hangszóró is jár a már meglévő 4 hangszórós hifihez. Az L szinten nem rendelhető kényelmi és biztonsági tartozékokat az LX részben tartalmazza, részben opcionálisan elérhetővé teszi, így például teljes a légzsákos védelem, az ESP menetstabilizáló pedig 170 ezer forintért megvásárolható, de nem önmagában – a szett része a kipörgésgátló (TCS), a stabilitás kontroll (VSM), és az emelkedőn való elindulást segítő (HAC).

A Hyundai i30u 1.4i Comfort 3 849 000 forintos árral áll rajthoz, és mindent tud, amit a cee’d LX, sőt, többet. Az összes ablak villannyal mozgatható, a klíma automata üzemre képes (igaz, csak egyzónás), a kormány és a váltógomb bőrözött, és nem kell külön adakozni az aktív fejtámláért, illetve a 4 helyett 6 hangszórós hifiért sem. Amit igazából meg kell fizetni, az a menetstabilizáló nyújtotta biztonság, amely minden i30u esetében 125 000 Ft.
Motor: 1,4 literes, benzines, 109 LE Hyundai i30u 1.4 Comfort KIA cee'd 1.4 CVVT LX
Alapár 3 849 000 Ft 3 299 000 Ft
ESP 125 000 Ft 170 000 Ft (ESC), de ehhez együtt jár a TCS, a HAC és a VSM
Légkondicionáló automata, egyzónás 300 000 Ft, manuális, csomagban aktív fejtámlával és komfortosabb üléssel (deréktámasz, magasságállítás, középső kartámasz)
Elektromos, fűthető tükör széria 70 000 Ft, csomagban ködfényszóróval, szemüvegtartóval, térképolvasó lámpával, +2 hangszóróval
Elektromos ablak mind a négy két első, mind a négy EX szinttől széria
Bőrkormány és váltógomb széria nem rendelhető, EX szinttől széria
Légzsákok széria, első, oldal, függöny széria, első, oldal, függöny
Ülésfűtés 80 000 Ft (csak elektromosan behajtható tükrökkel együtt) nem rendelhető, csak EX szinttől választható 150 000 Ft-os csomagban (pluszban Bluetooth, tempomat, esőszenzor, automatikusan sötétedő belső visszapillantó)

A növekvő vevői igényeknek mindkét gyártó igyekszik megfelelni, így a korábban csak a felsőbb kategóriákban megszokott tartozékok közül sok minden elérhető. Nem teljesíthetetlen álom a tolatóradar, az esőérzékelős ablaktörlő, a kétzónás automata légkondicionáló, vagy éppen az automata fényszórókapcsoló, de nem mindegy, hogy ezek meglétéhez milyen komfortszintet választunk – a tendencia gyakorlatilag megegyező, azaz a drágább kivitelekhez járnak, vagy rendelhetők a komolyabb extrák.
Hyundai i30u KIA cee'd
Tolatóradar Life, Comfort esetén nem rendelhető, Style széria L, LX, EX esetén nem rendelhető, TX széria
Tempomat Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomagban, TX széria
Automata fényszóró Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomagban, TX széria
Esőérzékelős ablaktörlő Life és Comfort esetén nem rendelhető, Style széria L, LX esetén nem rendelhető, EX esetén 150 000 Ft-os csomag része, TX széria
Kétzónás automata légkondicionáló nem rendelhető L, LX esetén nem rendelhető, EX, TX esetén széria

Befolyásolhatja vásárlói döntésünket a motorválaszték, amellyel kapcsolatban megjegyzendő, hogy a két típusban egyforma erőforrásokról van szó, az egyedüli különbség, hogy a Hyundai alacsonyabb - kvázi biztosításbarát - 90 lóerős teljesítménnyel is kínálja az 1.6 CRDi dízelt. A benzines cee’d esetében az 1,4-ről 1,6 literre való ugrás - mivel az alap L modellhez képest felszereltségi szintben is feljebb kell lépnünk - minimum 1,2 millió forint pluszkiadást jelent, a 115 lovas dízel felára egy adott komfortszinten 700 ezer forint, míg a dízelek közötti teljesítménylépcsőn 200 ezer forintért lehet feljebb lépni. A benzines i30u 1.4 Life és 1.6 Life között 300 ezer forintos rés tátong, és ugyan a dízelfelár ennél a márkánál is 700 000 Ft, ezért a különbözetért csak 90 lóerőt kapni a KIA-féle 115 helyett. Nincs különbség viszont a combosabb dízeleknél, a Hyundai szintén 200 ezer forintra taksálja a nagyobb teljesítményű CRDi-t. Fontos részlet, hogy egy-egy erőforrás nem kísér végig párhuzamosan minden komfortszintet, amint ez az alábbi táblázatokból is kitűnik.
KIA cee'd L LX EX TX
1.4 CVVT (109 LE) 2 999 000 3 299 000 3 999 000 -
1.6 CVVT (126 LE) - - 4 199 000 4 799 000
1.6 CRDi (115 LE) - 3 999 000 4 699 000 5 299 000
1.6 CRDi (128 LE) - - 4 849 000 5 449 000

Hyundai i30u Life Comfort Style
1.4i (109 LE) 3 449 000 3 849 000 -
1.6i (126 LE) 3 749 000 4 149 000 4 499 000
1.6 CRDi (90 LE) 4 149 000 4 549 000 -
1.6 CRDi (126 LE) - 4 749 000 5 099 000

Összességében megállapítható, hogy ha a vásárlásnál csak a pénz számít, a felszerelés, a komfort és a biztonság nem, akkor a KIA cee’d könnyebben elérhető alternatívát jelent. Viszont minél többet tudunk költeni, ezzel egyenes arányban lehet egyre szimpatikusabb a Hyundai i30u, mert az opciós tartozékai csomagmentesen, önállóan válogathatók össze, szemben a KIA árukapcsolós megoldásával. Ettől függetlenül könnyelműség nélkül megtehető az is, hogy aprólékos, racionális mérlegelés helyett kizárólag ízlésalapon válasszunk a két modell között, mert az árak között nincsen eget rengető különbség, műszaki vonatkozásban pedig egyforma autókról beszélhetünk, a Hyundai 5, valamint a KIA 7 éves garanciája közötti különbség pedig pusztán formalitásnak tűnik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 21:18
    Permalink

    Kedves nick! Köszönjük észrevételét, mi is felfedeztük, amit ír, de egy apró technikai zavar miatt a módosítást csak utólag tudtuk végrehajtani. A jövőben is számítunk a figyelmére! Üdv: KZ

  • 2017.10.31. at 21:18
    Permalink

    Alapvetően jók az infók a z összehasonlításban, én mégis más végeredményre jutok.
    Szerintem a Ceed (és általában a KIÁ-k) sokkal jobban konfigurálhatók, mint az i30U. Ez az összehasonlító táblázatból is kiderül: Míg az összes felsorolt tétel az i30U-hoz “Nem rendelhető, Stylenál széria”, addig a Ceedhez “L, LX nem rendelhető, EX-nél csomagban x Forintért rendelhető”. Vagyis sok tétel esetében a Ceednél gyártásból (vagy épp készletről, de gyári beszerelésként) elérhetőek bizonyos felszerelések.
    Igaz, az i30U-nál tartozéklistáról bizonyos dolgok elérhetőek (tempomat, ülésfűtés, tolatóradar), viszont ez már azt jelenti, hogy a már legyártott autót a márkakereskedés szereli fel, nem pedig a gyárból gördül ki így.
    Nem is beszélve arról, hogy néhány tétel a Ceedhez elérhető, míg az i30U-hoz még felárért sem. Ilyen pl. a bluetooth, a gyárilag sötétített hátsó oldalablakok, a bőrülések, a napfénytető, stb. Persze lehet, hogy gyártásból rendelés esetén bizonyos tételek elérhetőek, de ezek nincsenek a hivatalos árlistán feltüntetve.
    Mindent összevetve én személy szerint a Hyundaira szavazok. (ahogy 10 éve teszem)

  • 2017.10.31. at 21:18
    Permalink

    A cikkben annyi a hiba, hogy a KIA C’eed 1.4-es motorja nem 109, hanem csak 90 lóerős. Korábban valóban 109 LE-s volt az is, de a ráncfelvarrás utáni modellekben 90 LE-vel kapható az 1.4-es motor. Talán a német adószabályok miatt változtattak, de ez nem biztos, annak idején olvastam róla, de már nem emlékszem pontosan.
    Amúgy mindkét kocsi nagyon jó szerintem, nekem legalábbis tetszenek, bár én biztos a kombik közül választanék.

Vélemény, hozzászólás?