Melyik a legjobb 12 éves dízelautó?

Piaci körkép: terítéken a 12 éves dízelautók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pont egy hete néztük meg, hogy 1,5 millió forint környékén, átlagos, 12 éves korig milyen benzines autók kaphatók, most pedig következzenek a dízelek!

Miként az múlt heti körképünkben is megjelent, a KSH adatai szerint az autók átlagéletkora már a 12 évet közelíti, átlagáruk pedig 1,6 millió forint alatt áll. Aki ennyit tud autóra fordítani, az jobban teszi, ha csak 1,5, vagy inkább 1,4 millió forintért vesz autót. Bár ilyen életkornál már a legkedvezőbb vagyonszerzési, közismertebb nevén vagyonszerzési illetékkel számolhat, érdemes az első revízióra is tartalékolni. Mi - vélhetően átlagszokás szerint - tovább nyújtóztunk, a használtautó.hu keresőjét 1,6 millió forintos limitre állítottuk, mondván, csak lehet annyit alkudni, hogy teljen még a papírmunkára és a szervizre is. Miként a benzineseknél, most is kizártunk egy csomó jó autót (régebbieket, újabbakat és kisebbeket, nagyobbakat is), de most is a nem titkoltan szubjektív Top12 modellt kerestük.
12 érdekes 10-12 éves dízel



modell futott km vételár (Ft)
BMW 320d Touring (2000) 136 000 1 549 000
BMW 520d Touring (2000) 178 520 1 499 000
Citroën C8 2.0 HDi (2002) 182 000 1 649 000
Ford Galaxy 1.9 TDI Ghia Automata (2000) 171 571 1 450 000
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia (2002) 160 000 1 600 000
Land Rover Freelander Freeer 2.0 di XE (2000) 126 550 1 549 000
Mazda6 2.0 CDH TE (2002) 179 000 1 650 000
Renault Laguna Break 1.9 dCi Dynamique (2002) 131 000 1 450 000
Rover 75 2.0 CDT (2000) 176 887 1 499 000
SEAT Alhambra 1.9 PD TDI Signo (2000) 143 000 1 480 000
Volkswagen Beetle 1.9 TDI Highline (2000) 175 000 1 400 000
Volkswagen Passat Variant 1.9 PD TDI Tiptronic (2000) 168 110 1 400 000

Némi ráhagyást ezúttal a korra is hagytunk, a legjobbnak ígérkező 10-12 éves dízelt kerestük 2 literesnél nem nagyobb motorral, 200 ezer kilométernél nem nagyobb futással. Kínálat bőven van ennyiért, ám mégsem sorakozik temérdek modell. A lista meghatározó részét a Volkswagen 1,9 literes dízele adja Golfban, Beetle-ben, Borában, Passatban, Sharanban, SEAT Toledóban, Alhambrában, Skoda Octaviában, Audi A3-ban, A4-ben de még Ford Galaxyban is. Kisautóból az Audi A1 és a Mercedes A-osztálya színesíti a képet, az alsó-középkategória meghatározó képviselője a Peugeot 307.

Távolsági úton is 100%-ig megbízható kocsi

Minimális a nagyobb kategóriák felára, ezért aki hosszú távú utazásokhoz keres autót, márpedig dízelt rendszerint arra vesznek, érdemes tágas, kényelmes példányt választani. Irány tehát legalább, illetve pontosan a középkategória, ahol az említett Passatok mellett bő kínálat van Ford Mondeóból, 320d BMW-ből is és egy-egy példánnyal meg lehet csípni Toyota Avensist vagy Renault Lagunát is - ezúttal utóbbi hirdetéséből nem hagyhatunk szó nélkül egy gyöngyszemet: "Távolsági úton is 100%-ig megbízható kocsi". Nem tudjuk, milyen lehet a távolsági út, mindenesetre jó, hogy azon sincs gond a francia kombival, mely évente állítólag csak 13 ezer kilométert futott. Soknak tűnhet a találati lista legdrágábbjának, de talán legmodernebbjének, legjobb vezethetőségűnek is ígérkező Mazda 6 Sport 2.0 CDH TE 179 ezer kilométere, ám éves szinten még az is csupán 18 ezer kilométert tett meg, így a garázsban tartott, aktuális használtpiaci gerjesztőre rámutató - végtörlesztés miatt eladó - ötajtós jutányosnak nevezhető 1 650 000 forintért.
Hirdetés
Komolyabb utazóautóra vágyva BMW 520d és Rover 75 2.0 CDTI választható - kényelmesebbek, de magasabb alaktrészáraik miatt (is) rizikósabbak a tucatautóknál. Családosoknak számos egyterű, Citroën Xsara Picasso vagy C8, illetve a Ford Galaxy, SEAT Alhambra, Volkswagen Sharan trió megannyi példánya kínálkozik - kivétel nélkül 7 üléssel. A legszimpatikusabb példány egy automata váltós Ford becsületes 171 ezer kilométerrel, második tulajdonostól, 1,45 millió forintért. Aki automatát áhít, kevesebb vallott kilométerrel, de kopottabb kormánnyal Volkswagen Passat kombit, illetve háromajtós Golfot választhat. Szervizigényben nagyjából mind egy kutya, azaz egyik sem egy háromszázezres Swift. Dízelt kifejezetten sokat autózóknak érdemes csak venniük, hogy a benzinesnél magasabb szervizköltségek sok kilométerre jussanak. Spórolásból használtan aligha szabad gázolajost venni, túl komoly a befecskendező-rendszerek és a turbók hibafaktora és javítási költsége, így ilyenbe csakis az ugorjon fejest, aki tudja, hogy a mesésen nagy nyomatékért időnként fizetni is kell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    nekem egy 2004 10 havi kis 1.4 pdtdi autom van nagyon ritkán használtam van benne 63000 km eddig 2 évesen egy klima kompresszort kellet cseréltetnem amit én vettem észre a hivatalos márka kötelezö szervize után amiért elkértek nem kevés pénzt másnap vissza mentem hogy csepeg valami olaj az automból azt mondták mindjárt utánna néznek .Már vártam vagy 1 órája amikor bejött egy szervizes fazon menjek már ki vele az automhoz. Azt mondták nem látják hol a hiba .Be mentem és láss csodát öten ott álnak az autom körül .Még az alsó kötény sem volt levéve biztos nem hittek nekem a hütö előtt lenyultam és a generátor mellet megfogtam a kompresszor alját és lám lám olajos lett a kezem.Biztos ami biztos elötte otthon levettem a kötényt és fel irtam a sorozat számot . A szerviz tényleg kicserélte garanciába utánna leelenöriztem az újnak a sorozat számát a másik amiért szervizbe kellett mennem az a féklámpa kepcsolo volt tavaly előtt az 5000ft ba került . Ha egyszer meg bolondulnék és eladnám a többiek akik hozzá szoltak biztosan nem hinnének hogy csak ennyi km van benne

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Azért ezek a km futások taccsra vágnak. 2004.06-os a Passatom 1.9 PDTDI és 224e km van benne (újonnan vettem). Ez is egy hajszálnyival kevesebb, mint évi 30e km. Egyszerűen hihetetlennek tartom, hogy ennyi ilyen korú autó lenne ilyen alacsony éves használattal. Sajnos egyszerűen ilyenek a kereskedőink. Egy ideje gondolkodom már a passatom cseréjén (bővült a család, jó lenne egy kombi), de nem merek venni semmit helyette, mert 1-2 éves használtban gondolkodom(tam), de úgy érzem nem lehet megbízni senkiben. Ennek apropóján egyébként örömmel vennék egy ilyen piaci körképes cikket is (1-2 éves dízel, kombi vagy suv), hogy Önök hogyan vélekednek a piacról, esetleg a kintről behozott pár hónapos premium selectionnek mondott autókról.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    A demagóiát elsősorban az olajszagos/zajos sztereotípiaszagú hangulatkeltésre vonatkoztatom. A megbízhatóságról. Van 186000 km-es dízel Ford-os tapasztalatom is, igaz nem CR. Na azzal sem volt több baj mint ezzel. A családban ugyanezzel a motorral már a 3. 206-os fut, mindkettő 250 ezerrel lett leadva gond nélkül (a mostani 206+ néven éppen a minap hagyta el a 2000 km-t). Az elődjük egy 2.0 HDI 206-os volt 260 ezerrel lett eladva, dettó gond nélkül futotta e a távot. Persze mindegyik újként került “flottába”, mindegyik megkapott minden szervizt időben és nem agyalágyult módon vannak használva. Persze mindez lehet szerencse dolga is…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Kedves olvtárs ! Nem kellene az elözö hozzászólót demagógiával vádolnod , 100 ezer kilométeres dízel Ford üzemeltetési tapasztalatod alapján. Ennyi futásteljesítménynél , általában még semmi gond nem szokott előjönni ennél a technikánál . A zsebbenyúlós , idegölő problémák később jelentkeznek , általában már a második , vagy harmadik tulajnál .Sajnos a hazai gázolajok minőségéből , és a tulajok költségtakarékos üzemeltetési szokásaiból adódóan nagy az esélye a belenyúlásnak , egy használt dízel vásárlásánál manapság .

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Az elején azt hittem korrekt hozzászólás lesz, de azért csak átcsapott demagógiába. Újonnan vásárolt kisdízelem (fusion) elhagyta a 101 ezret, eddig önhibájából 73 ezer forintnyi javításon esett át. Ebből egyszer 15, másodjára 25 ezer forint volt az alkatrész költsége, a második egy generátor szabadonfutó volt éppen tegnap (nem kizárólagoan dízel alkatrész). A kocsiban érdekes módon nincs gázolajszag, s bár alapjáraton valóban zajosabb, 100-120 km/h-nál viszont pont, hogy kevesebb a motorzaj benne mint egy hasonló korú 1.6-os benzines C-max-ben. Uff.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Ezzel semmi gond sincs, és pont ezért kéne a leharcolt vasakat 800ért adni a tiedet meg a megérdemelt 1,5 millióért. Elvileg így kéne működnie az autópiacak, hogy a megkímélt autó többet ér, a sok km-es használt céges meg keveset. De nálunk minden fordítva működik, a szemetet adják el aranynak.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    No, gyorsan felcsaptam mobile-t, du emgyek megnezek 2 mondeo dizelt.
    Az egyik2004es 193ekm, szervizkönyv esztetikai hibákkal, 2700euro, a másik 2006os, 270e km, szervízkönyv igaz ez 3800 euro, de elég jónak tűnik. Ennyit szerintem megérnek. Az utóbbi futásteljesítménye a reális szerintem, évi 45e km, ezért veszik a dízelt és ez mo-n sincs másként, cask ott még kapsz egy akmu szervízkönyvet v még azt sem és 150e-rel kiszúrják a szemed és 2-2x annyiért adják….

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Komolyan van aki elhiszi, hogy egy 12 éves dízel autóban 120.000-180.000 Km van??? Az ilyen vásárlóknak ajánlom a 77 Magyar népmesét. Vagy inkább nézzenek meg egy külföldi használt autó portált (olyan országban ahol komolyan büntetik a km óra tekergetést, cserét). Egy megkímélt családi dízel is minimum 25-30 ezer körül fut havonta akkor tessék kiszorozni a 12 évre. Vagy hogy lehet az , hogy már a 3-4 éves dízeleknek sincs meg a szervizkönyve. A szervizkönyv ennyire nem jelentene semmit vagy csak abból könnyen kiderülne, hogy az autó az első két évben futott már 200.000 km-ert? Tessék ezen egy kicsit elgondolkodni egy szépen lepolírozott szilikonos 12 éves 120.000 Km-ert futott dízel autó megvétele előtt.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    der milan hát gratulálok akkor jó autóitok vannak ha olyan sokáig bírják benne a dolgok de lehet hogy azis közre játszik benne hogy nem hajtátok ki belőle a lelket

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Alapvetően eddig nekem is benzines autóim voltak, eddig hibamenteses. A dízel ellen nálam ez az ecetes rákkeltő cucc szó, de ezen kívül tényleg jók. Az, hogy melyik éri meg relatív. Ha veszel 2-3 misiért egy agyonhajszolt cégeset és még 1 misit kell rádolbni az nem buli. De én a mai napig játszok a gondolattal, egy 2004-2006os mondeo TDCI nem lenne rossz. Tudom, hogy megadja magát az üzemanyag rendszer, turbó, meg lendkerék és még a barátnőmék is beszopták az injektor-szivattyú-300eről visszatekert kmállás triumvirátust. De ezeket megcsináltatták és azúta meg nagyon szuper a kocsi. Itt Németo-ban nem egy olyan mondeo van ami már sok km-t futott, de renszeresen karbantartott és jó állapotúak és legfőképpen olcsók, kb 1misiért már jót lehet venni, igaz sok km-rel. Ehhez még hozzácsapok pár felújítást akkor már sok meglepetés nem érhet és onnantól van egy megbízható autóm és nem 2-3 misibe van hanem max 2-be, felújítva és innentől már gazdaságosnak nevezném.
    Egy taxis ismerős is így csinálta régebben. kintről vett egy passat taxit sok km-re, felújítatta a motort és onnantúl volt egy 0km-es motorja, a többi egység meg jó állapotú volt. És így jött ki az autó új árának a harmadánál. Pár év alatt be is hozta az árát.
    Ez megint egy másik gondolkodás, macerásabb mint elhinni, hogy 100e km van egy 10 éves kocsiban, de ezután nincs meglepetés csak boldog km-k.

    üdv

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Szeretem a benzines autót, de nekem csak dízelem volt eddig. Mostani autóm 25 éves, ritkán nagyon hosszú távon használom, folyamatos 145ös tempó mellett eszik 4,9 litert, eddig 45ezer kmert mentem vele, ki tudja mennyi van benne, sose hagyott ott, 21X vitt ki Németországba nem lassan, üzemanyag költség: 880ezer ft, jav költség, gumik, új alkatrészek, adó, kötelező: 400ezer
    30 ft/km :D, ha egy benzinest pörgetek 145-tel az 45ft/km-be nem áll meg, és gondolkodj mielőtt válaszolsz, mert én nem keveset számoltam. Tehát 50%kal drágább, Ha 100fttal drágább lenne a diesel a benzinnél, nekem még akkor is megérné.
    Természetesen ehhez az olcsó vezetéshez iszonyat komforthiány párosul új társaival szembe. Aki nagyon drágállja a diesel javítását ilyen üzemanyagárak mellett eltörpül higgye el nekem!!!!
    Egy 5l-es fogyi 20e kmeren: 450ezer, egy 7l-es: 630ezer ft, csak szólok, van aki nem tudja

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Itt olyan emberek olvassák ezeket a cikkeket, akik nem valósnak vélt csúcs saab-bal róják az álomvilágot, és tudják, hogy a nekik nem megengedhető versenyfékek és tárcsák drágák, ellenben jobban kopnak, mert “puhábbak” + tárcsák barázdáltak. A mezei olcsó tárcsáknak és betéteknek meg 500 kg-mal könnyebb, valószínűleg gyengébb autókat kell megállítaniuk, jellemzően hosszabb utak, és nem városi vagizások alkalmával…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    vidi 500
    azt meg hogy csináltad a fékeiddel? nálam 18000 volt ami legtovább bírta átlagban 10 enként vágom ki a betéteket és 20 anként a tárcsákat pedig brembo versenyfékek és nemolcsók

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Az én 10éves Passatomban 600ezer Km van, és simán viszi a 200at, na persze ilyen üzemanyagárak mellett csak nyugisan hajtom. Mese habbal ez a 180ezres átlag, minimum a duplája…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Nekem jelen pillanatban 2db BMW-m van. Az egyik 13, a másik 17 éves. Egyiknek sincs semmi baja. Persze, nem új autók. De az áruk sem az. Egy jól gondozott 13 éves 530d bárhova elvisz! Ráadásul élvezed az út minden kilométerét, nem úgy mint a páréves 100 fölött üvöltő alsó-középkategóriás benzinesekben. Írtátok itt, hogy az új autók ennyi meg annyi lóerősek! Kíváncsi leszek, hol lesznek azok 15 év múlva! Sajnos a bontóban. A költséghatékonyságnak, a dizájnnak mindent alávetnek manapság. Ez a minőség rovására megy. Oriási hibákkal találkozhatunk a páréves cégautókon. Olyanokkal, amik a régi, nem agyonhegyezett motorokon nem fordultak elő

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Ott kezdődik, hogy sem a Lybra és úgy egyébként a Lancia sem átlagautó, hanem préimum szegmens!
    Másfelől meg a Lybra megbízhatóbb mint sok sok német és japán konkurense!
    Elég csak körülnézni a népítéleten! Nem beszélve arról, hogy egyáltalán nincsenek megbízhatósági problémák a Lancia háza táján (kivéve a Thesis, ezt sajnos el kell ismernem!)
    95óta folyamatosan csak Lanciáim vannak, hibamentes egytől egyig mind ! De csak ismételni tudom, körbe kell nézni a népítéleten, nem szentírás, de egy nagyon jól körülrajzolja a helyzetet!

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    A futott kilométereket nyugodtan meg lehet szorozni 1.2-vel, de talán 1.5-el is. 🙂
    Nálunk azért van sok gond 120-160 ezret futott dízelekkel, mert azok java része messze túl van a 200 ezren. Egy jól karbantartott, ésszel használt modern dízelhez nem nagyon kell hozzá nyúlni, de mint tudjuk, nem ezek porosodnak a kereskedésekben.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    A nem kellően tiszta magyar üzemanyag sajnos realitás. Egy CR dieselnél létkérdés a jó szűrő, sőt, mivel nagy nyomásokról van szó, ahol a kopás még fokozottabb, ezért még további szűrés tökéletesítésre is szükség lenne szerintem, olvasva a meghibásodási tapasztalatokat, és költségeket.
    Ilyen helyen nincs létjogosultsága a silány minőségű alkatrésznek, gyári szót nem említenék, mert az úgymond gyári is csupán beszállítói termék.
    Van egy személyes példám, igaz nem motor, hanem fék témában. A jelenlegi dieselemnél 60.000 km-nél fékezéskor furcsa fémes súrlódó zaj jött az első fék felől. Nézem, hát a fékbetét vasig lekopva. Persze a féktárcsák is hullámos felületűek voltak. Nem lehet igaz, ilyen gyorsan tönkremegy a gyári. Előző autóimnál még 100.000 – nél is rendben volt a fék. Sepénzért vettem komplett utángyártott tárcsákat, fékbetéteket. Azóta már ezekkel 75.000-nél tartok, és még mindig legalább 50%-osak. Szóval a gyári alkatrész sokszor csak 1 beszállító terméke a sok közül, és korántsem biztos, hogy éppen a legjobb minőségű.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    droland!
    Azért marhaság amit írtál, mert a cikk írója az “ócska” benzinesekhez hasonlította az “ócska” dieseleket, illetve a nyomatékukat, nyomatékosabb, de több hibalehetőséget rejt a régi diesel mint a kortárs benzines, szóval meg kell fizetni az árát a nyomatéknak (szervízköltségben), tehár nem hogy nem hazudott, de igaza van, te pedig próbáld megérteni a cikket ahelyett, hogy “aljashazugság”-ozol

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Igen… az üzemanyag. Na ez igaz. ’98-ban egy sima A Vectrát hoztak be az egri Opel szervízbe, hogy van vele valami. A tünetek miatt rákérdeztek, hogy merre tankolt. Azt mondta: Előző héten Romániában…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Szerintem nem szerencse kell,csak tényleg az,hogy valaki odafigyeljen,és ne szar gagyi utángyártott cuccokkal pakolja tele. Pl lehet a gázolajszűrőn 8ezret spórolni,igaz az nem is teljesíti a gyári normákat,és akkor mehet a motor a levesbe nemsokára. A másik kényes pont a sz*r magyar üzemanyag. Bárki bármit mondd,a külföldinél koszosabb,és ezt a modern CR dízelek nem szeretik. Amúgy aki 12 éves dízelt akar,az előbb gondolkodjon el az,hogy ő mennyit használná évente(ki-ki igénye szerintem 25-70ezer km) és azt szorozza meg 12vel. Nos akkor ez a reális futásteljesítmény,ami alaphangon is 300ezer 🙂 Az a baj,h a magyar vásárló hülye,és km-t vesz,így elhiszi,hogy a 9 éves autóban csak 75ezer van…-.-” A szevízkönyvvel meg az a baj,hogy már pár 10ezer forintért olyat csinálnak neked amilyet akarsz,sőt beviszik a számítógépes rendszerbe is…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Örülök neki! De sajnos ehhez kell a szerencse is ma már. És talán jobban a hozzáértés. Több ismerősöm úgy hajtja az új dízelét, hogy én biztos nem venném meg. (Finom melegítés – megállás előtt “elhűtés”)
    Amiről írtam természetesen nem minden autóra vonatkozik, hanem a nagy átlagra. pl. szervizes ismerős mondta az 330d – 530d – 730d és X sorozat dízelei kocsikról, hogy 100ezer km alatt kb. 1 millió javítás kell CSAK a motortérben. A benzineseknek meg csak a kopó alkatrészeket cserélik ez alatt.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    A lybra annyira rétegmodell, hogy szinte nincs is.
    A Lancia egy dolgot nem tudott. Jó, megbízható átlagautót csinálni egyenletes minőségben.
    Vagy nagyon jó, neves versenyautót csinált beleadva apait-anyait (’50-’60 évek, meg az Integrale), vagy egy pillanatok alatt eltűnő átlagautót, ami nem érte el az átlagemberek igényeit (megbízhatóság).

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Ez az, amiről beszéltem.
    Csak a lerohadás őt is fenyegeti, ha mondjuk ráadásul a pár éves új autó és csillogó rönópözsó vagy olaszcső(vö)dör…
    Egy ’90-es évek sima benzines autója nemigen hagy cserben (karbantartva persze), de egy mai csúcsdízel 120-150 ezer km-rel (ami megvan 2 év alatt akár) már okozhat meglepetéseket…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Valamit félreértettetek, vagy én fogalmaztam pongyolán. Nem állítom, hogy a 12 éves autó, már nem autó. Főleg, ha valaki első, vagy a második tulaja, és régóta nála van, vigyázz rá. Az én kocsim se fiatal, 8 éves Renault Scenic. Azt sem mondtam, hogy feltétlenül 0 km-es kocsit kell venni, mert az tényleg drága. Eladósodni miatta nem érdemes, sőt, egyenesen butaság. De azt, hogy meg mernék-e venni egy autókereskedőtől egy 12 éves, sokadik tulajos, esetleg külföldön üzembehelyezett, majd magyarosított kétes származású nem vezetett szervizfüzettel rendelkező bármilyen kocsit is, arra a válaszom még mindig most is: nem. Inkább spórolok tovább és kp-ért veszek 3-5 éveset szerényebb felszereltséggel, kevesebb elektronikával. Nem azért mert majmolni akarom a szomszédot, hanem azért mert ezeket az autókat már eleve is max.10 évre tervezték, és nem akarok úgy járni vele, mint a budapesti buszokkal,vagy metrókkal amik már többet futottak, mint amennyire tervezték őket. Persze, hogy lerobbannak. És ez tény. Odafigyeléssel meghosszabbítható ugyan egy kocsi élettartama, de valljuk be mindenki ezt állítja a sajátjáról. A hirdetések nagy része, “keveset futott, megkímélt, garázsban tartott, nem dohányzó, hölgy tulajdonostól eladó”. Na és ezek után merjen valaki venni egy 12 éves kocsit. Az pedig statisztikailag is egyértelmű, hogy bár a kocsi többet veszít ugyan az értékéből, de szervizköltsége minimális, ezáltal megbízhatóbb is, kevesebbet fog szervizbe állni, és elmerek vele indulni, akár még Olaszországba is.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Maga szerintem nagyon nincsen képben 🙂 Egy 2.0 dízelből nem 240(????)Nm jön elő,hanem 320-330Nm. A kis turbóbenzines szép és jó,csak pl. amikor egy dízel 140es tempónál eszik 6-7 litert,akkor a kis benzines simán 10 felett van.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Egy gondolatmenetet engedj meg. Igazad van, 12 éves kocsi nem mai darad. De egy jól karbantartott még sokáig jú szolgálatot tehet.
    Egy kis matek: A mostai középkategória kb. 4-6millió, de inkább 6. 2 évesen is olyan 3-4 körül kapod meg. Ergo veszel egy ilyen “öreg” 8-12 éves autót, természetesen feltételezzük a rendszeres szervízt és karbantartást, kb 1-1,5 millióból. Ha jól számolom marad 1,5-2,5 milliód. Ebből azért fenn lehet tartani egy autót és pár év alatt az értékvesztése is csak pár százezer forint, ami a fiatalabb kocsinál milliók lehetnek. Ez egy másik gondolkodás mód. Természetesen megértem az álláspontodat, miszerint 2 évesnél idősebb kocsi már roncs. Én azok közé tartozom, aki inkább megvesz egy régebbi, de jó állapotú autót és ha kell valamit csinálni rajt azt meg is csináltatom. És még marad tankolni, nincs hitelem és a barátnőt is elviszem simán nyaralni, vacsorázni, mozizni és még kabátot is kap, ellentétben sok új ill. 1-2 éves autótulajjal aki nézi az árfolyamot minden reggel és a szerint megy vásárolni. Én nyugodtan alszom és ha esetleg lerohad alattam, tudok egy másikat.

    üdv

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Kedves Karesz ! Van aki kpért vesz autót és nem hitelből nekem 10 éves a legfiatalabb autóm ! És láss csodát semmi gond vele. Kopó alkatrészek semmi más.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    vidi 500 az világos nem azt mondtam hogy a márkaszervíz jó hanem hogy kötelező és miután már nem kötelező az emberek nem oda viszik hanem vagy sehova vagy valami kontárhoz. olyan helyre kell vinni a kocsit ahol értenek hozzá de ezt ugye már a tulaj dönti el hogy mire van pénze. nem tapasztaltam ojat hogy komolyabb baj pedig saab bonyolult autó. ha valami szarés nem tudja az ember akkor szét kell kapni énis jártam már így nem mutogattam okoskodtam fogtam magam betoltam a kocsit a műhelybe fel az emelőre és 2 nap alatt mindent szétszedtem hibát megtaláltam új alaktrész a helyére és 1 nap alatt összeraktam. nem kell itt semmit bonyolítani aki ért hozzá az megcsinálja nem pedig mutogat vagy vakarja a fejét hogy mi a tököm legyen.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Az autógyártók által sokat hangoztatott kötelező márkaszerviz 99,99%-a, akár hány évre is kiterjesztett az a garancia, szakmai szempontból nem más, mint egy közönséges segédmunka (olajcsere, szűrőcsere stb.). Ezt végzik csillagászati összegekért. Ha valami komolyabb baj adja elő magát, akkor már csak a találgatás és az egymásra mutogatás marad.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Az autógyárak az utóbbi 10 évben egyre egoistább módon fejlesztettek, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. A környezetvédelem álságos címszó alatt olyan irányban mentek el, fejlesztettek, túlbonyolítva az elektronikát és az egész autót, hogy az új autó vásárló minél kiszolgáltatottabb legyen a gyárnak. Csak a márkakereskedések, márkaszervizek az illetékesek mindenben, csillagászati összegekért természetesen. A gyárak részéről mekkora felháborodás, “kartell” alakult ki akkor, amikor az EU ugyanolyan terméknek kívánta minősíteni az autót is mint bármely más műszaki cikket. Miért volt szembenállás ezzel az elképzeléssel ? Önös gazdasági érdekből.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    droland: így igaz benzines turbósok sookal jobbak enyém 720 nm 2.3 biturbós épített
    karesz:ez baromság atizenkét éves kocsiknak semmi baja ha vigyáztak rájuk az enyém még csak 11 de még mindig majdnem gyári állapotú nincs sehol lehúzva ütve törve kikopva kitérdelve semmi ilyen és pedig már a 260 ezer km befigyel az órájában. ha szervizeled és vigyázol rá és szereted akkor egy minőségi autó (audi bmw mercedes saab volvo…) örökre kiszolgál
    még a kis fos autók sem adnák meg magukat hamar 6 évesen meg ijenek hogyha szervizelék őket ezér van hogyha lejár a garancia vagy már nem kötelező a márkaszervíz utánna meg a kocsi a józsibához a sarokra meg a panelgarázsba aztán ha kell ékszíj meg feszítőgörgő bele akkor csak ekszíjat vesz bele meg stb. amiatt rohad le az összes autómert sajnos ez a magyar mentalitás

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Ja! Karesz. Nyugaton sem lesznek bontóban ezek az autók, ha majd gondolkoznak az emberek és kibújnak végre a “fogyasztói társadalom majmai” cím alól…

    Jártál esetleg Belgiumban? Tele az utca (már ahol nem bicikliznek!!!) régi Mondeokkal, Astrákkal stb. Ők már gondolkoznak. (Vagy mindig is azt tették)

    Az oroszoknál (letteknél pl. Riga) meg az számít még ki miben ül és milyen felni van alatta. 🙂 Mehetsz a latyakos ócska utakon és veretheted szét a hótól nem látszó patkákon a 18-as kerekeket. – ez szintén személye tapasztalat…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Jézusom! Ki az a szerencsétlen, aki új vagy 2 éves autót vesz? 2-3 év alatt feleződhet az autó értéke!!! Abból telik esetleg lengéscsillapítóra meg kopó fogyó alkatrészekre! És ha lejár a gari a 2 éves 1 hónapos kocsin? Ennek az elektronikája (márpedig el fog romolni hamarabb, mint egy ’90-es évek autóján) becsődöltet, ha elromlik! 🙂 Ott fogod fizetni a törlesztőrészleteket, a kocsid állni fog egy szervizben és számolgathatod, hogy naponta hány 10ezer forinttal kevesebbet ér az “új” “autód”…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Még 12 évesnél idősebb autót is vásárolnak az emberek. Az persze más kérdés hogy mennyiért. Nem mindenki tud, vagy akar kifizetni 3-6 vagy 15 milliót egy fiatal, vagy új autóért.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    Jézusom! Ki az a szerencsétlen aki megvesz egy 12 éves kocsit? Az elektronikától kezdve, a lengéscsillapítókig bármi elromolhat. A korrózióról nem is beszélek. Ez egy pénztemető. Gondolkodj polgár! Nyugaton ezek a kocsik már bontóban vannak.

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    “aki tudja, hogy a mesésen nagy nyomatékért időnként fizetni is kell.” – ez a szöveg erősen csúsztatott. Egy 12 éves diesel motorban lévő motor ugyanannyi vagy kevesebb nyomatékot ad le, mint egy mai annak megfelelő turbó BENZINES (igen: BENZINES) autó. Példának okáért egy 12 éves diesel autó 2 liter űrtartalom környéként nagyjából 240-280 nm-rel dolgozik. Ráadásul nagyjából “csak” 1200-1200 fordulatszám tartományig. Míg egy mai pl. 1.6THP ugyanilyen (hasonló) 260nm nyomatékkal bír (pedig 400cm3-mel kissebb), ráadásul a nyomaték tartomány közel 2000-2500 fordulatszám tartományon keresztül fennáll. Tehát több ideig “tol”. És ha figyelembe vesszük, hogy egy mai 1.6D is 240-280nm-rel rendelkezik, akkor elmondhatjuk azt, hogy a MAI turbós autók korszákban TELJESEN mindegy, hogy benzin vagy diesel, mind a kettő ugyanolyan bonyolult rendszer lett, ráadásul turbó esetén hasonló nm paraméterekkel rendelkezik, ráadásul a benzines nagyobb, szélesebb tartományban adja le. Tehát ma 2012-ben egy SZEMENSZEDETT ALJAS – AZ OLVASÓ POLGÁROKAT SZÁNDÉKOSAN FÉLREVEZETŐ – HAZUGSÁG, hogy mesés NM-ért dieselt KELL!!!!! venni…

  • 2017.10.31. at 04:39
    Permalink

    És mi lesz a 12 éves turbós benzinesekkel. Emlékszem anno volt a fiat uno turbó. 20.000ként ment tönkre a turbója de csak NÁLUNK, mert a magyar paraszt azt hitte (hisz a magyar az ostoba bunkó paraszt ilyen esetekben) hogy a zsuguliba használt olaj jó lesz a fiat uno turbónak is. Aztán mikor kiderül, hogy egy ilyen járgányba min. 2x olyan drága olaj kell, akkor megint mit mond? Szar az autó. Érdekes dolgok ezek…

Vélemény, hozzászólás?