Melyik a legolcsóbb a népszerű kompaktok közül?

Kedvenc új kompaktjaink árösszehasonlítása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új jövevénnyel bővült a kompakt mezőny, ezért megnéztük, közel azonos kivitelükkel mennyibe kerülnek az alsó-középkategória legnépszerűbb képviselői.

Megjött, s már teszteltük is az új Hyundai i30-at, nemsokára pedig konszerntestvére, a második generációs Kia cee'd is debütál. Hogy mi okból olyan nagy szám ez? Azért, mert a koreai kompaktok eladási példányszámukkal - a DataHouse Kft. jelentései alapján - tavaly, de az idei év első három hónapjában is hatodik-hetedik helyen végeztek az alsó-középkategória hazai népszerűségi versenyében. Az i30 meghajtása után adta magát az ötlet, hogy utánanézzünk, közel azonos, de alapvetően bázis kivitelben mennyibe kerülnek a legkeresettebb modellek.
Skoda Octavia, Ford Focus, Opel Astra, Renault Mégane, Volkswagen Golf, Kia cee'd, Hyundai i30 - 2012 első három hónapjában ez volt a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített kompaktok sorrendje. Mármint a valóban új modelleké, hiszen különben az Astra H (Classicként) is igen népszerű, összehasonlításunkban azonban kizárólag új típusokat kívántunk vizsgálni. A cee'det még nem vettük be a buliba, az Octaviánál meg nem vettük figyelembe a Tourt - tehát 5 ajtósan, benzines alapmotorral, ESP-vel, 6 légzsákkal, klímával és hifivel mérkőztettük meg a honi bestsellereket.
Hirdetés
Igen, ez még nem az a peresgumis-alufelnis, navigációs-ülésfűtéses-tolatókamerás, ergó felettébb gazdag ellátmányú, puccos, túlmotorizált szint (amit például sajnos a tesztautók zöme mutat), szimplán élhető felszereltségű, elérhető árú modellekről van szó.
modellteljesítmény (LE 1/perc)nyomaték (Nm 1/perc)váltófogyasztás (l/100 km)
Ford Focus 1.0100/6000170/1500-4500kézi/54,8
Hyundai i30 1.4100/5500137/4200kézi/66,0
Opel Astra 1.487/6000130/4000kézi/55,5
Renault Mégane 1.6100/6000151/4250kézi/56,7
Skoda Octavia 1.480/5000132/3800kézi/56,4
Volkswagen Golf 1.2 TSI85/4800160/1500-3500kézi/55,5

Amint az első táblázatunkból látszik, 80-100 lóerősek ezek a kocsik, a hatból négynek a motorja szívó négyhengeres, kettőé, a Focusé és a Golfé turbós, előbbi ráadásul csupán háromhengeres. Gyári fogyasztásilag ők ketten és az Astra lehetnek befutók, 6 fokozatú váltót ebben a szegmensben egyedül az i30 ad. Tegyük még hozzá, hogy 100 km/h-s tempóra a Mégane gyorsul a legkevesebb idő alatt (10,9 mp), míg a leglomhább messze az Astra a maga 15,1 mp-es értékével.
modellh/sz/m/tt (mm)csomagtartó (l)saját tömeg (kg)
Ford Focus4358/1823/1484/2648363-11481250
Hyundai i304300/1780/1470/2650378-13161185
Opel Astra4419/1814/1510/2685370-12351298
Renault Mégane4295/1808/1491/2642372-11621220
Skoda Octavia4569/1769/1462/2578585-14551255
Volkswagen Golf4199/1786/1479/2578350-13051154

Méretügyileg kettő, azaz inkább három adat szembetűnő, az egyik és a másik, hogy az Octavia jóval hosszabb a többieknél, s ennél fogva csomagtartója is kiemelkedő, illetve, hogy az Astra jelentősen nehezebb a riválisainál. Tunyasága ezzel (is) magyarázható, hátsó sorának szűkösségét viszont nem írják le, nem is sugallják a számok, sőt...
A kívánságelemekkel felszerelt modellekár (forint)
Ford Focus 1.0 GTDi EcoBoost Champions4 299 000
Hyundai i30 1.4 MPi Life4 499 000
Opel Astra 1.4 Enjoy4 170 000
Renault Mégane 1.6 Expression3 890 000
Skoda Octavia 1.4 Ambition4 370 300
VW Golf 1.2 TSI Trendline4 967 200
És ezzel el is érkeztünk a lényeghez: közel azonos (alap benzines) motorizáltsággal és (normál) felszereltséggel magasan a kategória-etalon Golf a legdrágább, utána bezzeg kisebb meglepetésre az új jövevény i30 következik! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Focusra komoly akciót hirdetett az importőr, illetve mostanság az Astra is több százezer forinttal jutányosabban szerezhető be listaáránál.
A legolcsóbb a Mégane, amely egyben a legjobb felszereltséggel is büszkélkedik (az elvártakon túl pl. kétzónás automata klíma, fény- és esőszenzor, hátul is elektromos ablak, deréktámaszos vezetőülés, Bluetooth-kihangosító is része az Expression szintnek). Az i30-nál - az 5 év garancián kívül - a széria LED-es nappali menetfény és a Flex Steer kormány lehet a vevőcsalogató. A Focus Champions egyliterese stop-startos, a Mégane-hoz hasonlóan kétzónás digitklímás.
Konklúzió? A koreaiak tényleg nem viccelnek, s ez az árpolitikájukban is visszaköszön. A Golf kiváló kocsi, de 1 millióval nem biztos, hogy többet ér mondjuk a Mégane-nál. Az Octavia raktere hatalmas, minősége volkswageni, viszont szintén drága. Az pedig csak a csecsemőnek új, hogy házon belüli finanszírozással szinte mindenhol nagyságrendekkel lehet csökkenteni a vételárat, valamint a hiányzó extrákat már-már kötelező kialkudni a valódi vevőket ritkán látó kereskedőktől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 23:43
    Permalink

    nem rossz az 1-es turbós varrógép motor (kár, h gyenge, kihegyezett,ha nem tolod neki tűrhető a fogyi, ha tolod akkor rossz – ellenben jobban igénybe van véve a kis méret miatt) , nem utolsó sorban szerintem a mazda új skyactive-ja innovatívabb.A súly csökkentésről pedig már nem is beszélek.

    Az astra kíváncsi lennék mit gyorsulna 4-5 emberrel (az az egy családdal), ha pl. előzni kellene egy gyorsat közúton.

Vélemény, hozzászólás?