Melyik a legolcsóbb a népszerű kompaktok közül?
Kedvenc új kompaktjaink árösszehasonlítása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új jövevénnyel bővült a kompakt mezőny, ezért megnéztük, közel azonos kivitelükkel mennyibe kerülnek az alsó-középkategória legnépszerűbb képviselői.
Jó autó az új i30, de az ára már egyáltalán nem mondható annak
Az Octavia mellett minősége és csomagtartója szól, csak hát ő is drága
modell | teljesítmény (LE 1/perc) | nyomaték (Nm 1/perc) | váltó | fogyasztás (l/100 km) |
Ford Focus 1.0 | 100/6000 | 170/1500-4500 | kézi/5 | 4,8 |
Hyundai i30 1.4 | 100/5500 | 137/4200 | kézi/6 | 6,0 |
Opel Astra 1.4 | 87/6000 | 130/4000 | kézi/5 | 5,5 |
Renault Mégane 1.6 | 100/6000 | 151/4250 | kézi/5 | 6,7 |
Skoda Octavia 1.4 | 80/5000 | 132/3800 | kézi/5 | 6,4 |
Volkswagen Golf 1.2 TSI | 85/4800 | 160/1500-3500 | kézi/5 | 5,5 |
Mintha csak különsorrendet akartunk volna állítani... Az ahhoz képest, hogy mekkora, nem túl tágas, ráadásul a lomha Astránál valóban többre taksáljuk az ultramodern technikát is bevető Focust, a Golf pedig etalon. Olyan, amilyen mind szeretne lenni, s annyiba kerülő, amennyit mindenki más is szeretne kérni és kapni kompakt autójáért
modell | h/sz/m/tt (mm) | csomagtartó (l) | saját tömeg (kg) |
Ford Focus | 4358/1823/1484/2648 | 363-1148 | 1250 |
Hyundai i30 | 4300/1780/1470/2650 | 378-1316 | 1185 |
Opel Astra | 4419/1814/1510/2685 | 370-1235 | 1298 |
Renault Mégane | 4295/1808/1491/2642 | 372-1162 | 1220 |
Skoda Octavia | 4569/1769/1462/2578 | 585-1455 | 1255 |
Volkswagen Golf | 4199/1786/1479/2578 | 350-1305 | 1154 |
A kívánságelemekkel felszerelt modellek | ár (forint) |
Ford Focus 1.0 GTDi EcoBoost Champions | 4 299 000 |
Hyundai i30 1.4 MPi Life | 4 499 000 |
Opel Astra 1.4 Enjoy | 4 170 000 |
Renault Mégane 1.6 Expression | 3 890 000 |
Skoda Octavia 1.4 Ambition | 4 370 300 |
VW Golf 1.2 TSI Trendline | 4 967 200 |
A legnépszerűbb alsóközepesek közül a megújult Mégane a legkedvezőbb árú és ár/értékű - persze a Renault kompaktja sem olcsó, pláne akkor nem, ha korszerű, benzines vagy gázolajos turbómotorral rendeli a kedves ügyfél...
Konklúzió? A koreaiak tényleg nem viccelnek, s ez az árpolitikájukban is visszaköszön. A Golf kiváló kocsi, de 1 millióval nem biztos, hogy többet ér mondjuk a Mégane-nál. Az Octavia raktere hatalmas, minősége volkswageni, viszont szintén drága. Az pedig csak a csecsemőnek új, hogy házon belüli finanszírozással szinte mindenhol nagyságrendekkel lehet csökkenteni a vételárat, valamint a hiányzó extrákat már-már kötelező kialkudni a valódi vevőket ritkán látó kereskedőktől.
nem rossz az 1-es turbós varrógép motor (kár, h gyenge, kihegyezett,ha nem tolod neki tűrhető a fogyi, ha tolod akkor rossz – ellenben jobban igénybe van véve a kis méret miatt) , nem utolsó sorban szerintem a mazda új skyactive-ja innovatívabb.A súly csökkentésről pedig már nem is beszélek.
Az astra kíváncsi lennék mit gyorsulna 4-5 emberrel (az az egy családdal), ha pl. előzni kellene egy gyorsat közúton.