Melyik lesz a legforróbb kisautó?

Renault Clio Williams kontra Volkswagen Polo R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már hivatalos, hogy tényleg lesz Polo 220 lóerővel, s ha minden igaz, Clio is érkezik hasonlóan túlmotorizáltan, méghozzá a Williams-nevet visszahozva az utcára.


Rég nem titkolja a Volkswagen, hogy újsütetű raliprogramját is futtatva nem kevesebb mint 220 lóerős turbómotorral támadhat a legütősebb Polo, most viszont már hivatalos, hogy a jövő márciusi Genfi Autószalonon debütál, azt követően pedig boltokba is kerül a Polo R hot hatch. Kézi vagy kétkuplungos DSG automata váltóval, önzáró differenciálművet imitáló fékkel, várhatóan 6 mp körüli 100-as sprintidővel, s közel 250 km/h-s végsebességgel.
Hirdetés

A Polo R lesz a legforróbb kisautó? 2014-ig valószínűleg igen. Akkor bezzeg jöhet a korábban is pletykált Clio Williams most ugyancsak 220 lóerőre tippelt teljesítménnyel, de aztán könnyen lehet, hogy emelnek rajta egy kicsit... A Renault ezt az erőt az új Renaultsport 200 Turbo 1,6 literes blokkjából hozza ki, a névvel meg még egy legendát porol le az Alpine sportkocsi reinkarnálása után. Lényeg az F1-es részvételből kihozható maximális profit.
Az első Clio Williamset 1993-ban mutatta be a Renault. Az egyik legjobb kis sportkocsinak tartott Clio Williams annak idején kétliteres 150 LE-s motorjával, kőkemény sportfutóművével és gokartszerű viselkedésével rengeteg hívet szerzett a Renault-nak. Hogy a brit Williamsék beszállnak-e a fejlesztésbe, még nem tudni, a kék-arany színkombináció viszont legalábbis kötelező.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?