Mennyibe kerülnek a láthatatlan autók használtan?
Piaci körkép: ritka jó autók és az ő értékvesztésük
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nemrég összeállítottunk egy listát azokról az egész új autókról, amelyek itthon nagyjából eladhatatlanok, most azt is megnéztük, kaphatók-e használtan és mennyiért.
Lehet egy autó ilyen szép, mint a Peugeot RCZ, mégsem talál gazdára egy olyan gazdasági helyzetben, mint amilyen mostanság van és egy olyan piacon, mint a miénk
Járt nálunk nem is olyan rég egy olyan tesztautó, amelynek kapcsán eszünkbe jutott: nem egy, s nem két viszonylag friss modell tengődik úgy a magyar piacon, hogy hónapok, sőt akár több mint egy év alatt is csak alig pár példányt tudtak belőlük értékesíteni. A "láthatatlan" autók - szubjektív - listázása után pedig magas labda volt, hogy megnézzük, kaphatók-e használtan, s ha igen, mennyiért, milyen értéktartássalvesztéssel vagy kedvezménnyel - az újakhoz viszonyítva.
A Freemont nekünk tetszett, idővel talán vevőket is talál magának
A Suzuki Kizashi elsőkerekesen, manuális váltóval, dízelmotorral és olcsóbban biztosan népszerűbb lenne, míg a Lancia Thema igazából esélytelen ott, ahol a tehetős vásárlóréteg esküszik a német prémiumtrióra
A Lancia Thema szép nagy dög, amerikai-olasz, mint a Freemont, háromliteres, V6-os dízelmotorral és (csak 5 sebességes) automata váltóval 14,2 millió forint az újkori listaára. Ez sem megvetendő ajánlat az Audik, BMW-k, Mercedesek bekerülési költségéhez képest, de használtan, kemény 1 km-rel az órájában 12,8 millióért is hirdetik.
Listánkon a 107 és két rokona kapható a legrégebben, de érthető, hogy nem fogynak, amikor eggyel nagyobb autókat is kapni az árukért
A jópofa, kétüléses Renault Wind nyitható tetejű élményautó újkori alapára 4,7 millió forint a remek 1,2 literes, 100 lóerős turbómotorral és Dynamique felszereltséggel, ugyanakkor használtan 2010-ből vagy 2011-ből 10-14 ezer km-rel 3,7 millióból megvan ugyanez. Egymilliót megér a tökéletes újszag hiánya, nem?
Rétegautó a DS4 és a Wind is, de attól még lehetnének kelendőbbek
A prémiumos Citroën DS4-ért listán minimum 5,8 milliót remélnek, az 1.6 VTi 120 Design kombót használtan, 2012-esként 5 millióért láttuk hirdetni. Több is van már 1.6 HDi-ként vagy e-HDi mikrohibridként és gazdagabb Style felszereltséggel (2011-esként) 5,2 milliótól - újonnan ez bizony 7 millió forint. Szép pénz pár kattintásnyira.
20-24 ezer km sok? Ugye, hogy nem? Ilyen futással kínálnak 1,6 literes, 200 lóerős Peugeot RCZ sportkupékat 2010-es évjárattal 7 millió forint környékén, miközben az Audi TT konkurensét újonnan több mint 9 millióért kéne, hogy vegyék, de nem veszik a népek.
A Scirocco "indokoltan", az Exeo indokolatlanul, ráadásul öregesen drága. Használtan persze jó vételek lehetnek, mint a többi ritka modell is
A múltkori listán "előkelő" harmadik helyezett Exeo voltaképp megtestesíti a témát, mert eleve olyan - viszonylag - új modell, ami nem új, hiszen a korábbi Audi A4 SEAT-jelvényes változata. Újként kvázi eladhatatlan (kétliteres dízelmotorral legkevesebb 7,5 millió forint az ára), míg használtan 2009-ből vagy 2010-ből már 3,5 millióért árulnak nem is egyet. Az értékvesztés iskolapéldája - különben egész jó autó, csak elrobogott felette az idő.
Kissé meglepődve konstatáltuk, hogy finoman szólva nem fogy a Volkswagen Scirocco, nos a látványos és VW, ergo vonzó és vágyott kis kupé újonnan 7,1 milliótól kapható 122 lovas 1.4 TSi-ként. És használtan? 2010-ből, mondjuk alig 22 ezer km-rel az órájában? Kijön akár 4,8 millióból!
Ön már hallott a elektromos kocsikról, mert autós érdeklődésű, de rengetegen vannak, akiknek fogalmuk sincs a létezésükről. Pár (?) év, és változhat a helyzet itthon is
Semmi. Ez a marketing resze. Mivel tisztäban voltak vele, hogy a piacon hatalmas ertekvesztese lesz, igy ujonnan drägän adtäk el, mert tudtäk, hogy lesz pär hülye aki megveszi igy is. 😀
Komolyan mondom, nem értem, mi kerül 7 millába egy Exeon? Átvették az Audi technológiát, fejlesztésre nem kellett költeni, szinte csak emblémacsere volt. Akkor mi a frászért olyan drága?
A mazda demio velemenyem szerint igen jo kis kocsi annak ellenere hogy elkepesztöen unalmas, kompenzälja a megbizhatosäga.
Hiányolom pl. a Daihatsu Siriont, vagy a Gran Move-t,vagy a Mazda demiot.
Ezekre is kíváncsi lennék.
Az Exeonak 3 ev elteltevel felezödött az ära, szerintem 2 ev mulva masfelert szo szerint utänad fogjäk dobni, tehät ha valaki ilyet akar, akkor szerintem värjon vele, persze ha tele van loveval akkor hajrä, amugy meg kell värni, hogy elveszitse az ertekenek nagy reszet, mert rövid idön belül ketsegtelen hogy el fogja, majd akkor kihaläszni ket milla körül egy jol felszerelt szebb darabot.
Szerintem.
Hát igen „Seat” exeo mindenféleképpen átgondolandó kategória használtan!