Mennyiért autózunk? Íme az összes tétel új és használt autóra

Autózzunk! De mégis mibe fog kerülni? Számok új és használt autóra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új autó drágább, használtra pedig sokat kell költeni - vélik sokan. De vajon mit látunk, ha megnézzük az összességében elrettentő számokat?

Van néhány perverzen precíz ember, aki minden kiadását Excel-táblákban vezeti - nagyobb projektek, például lakásfelújítás kapcsán magam is vezettem már hasonlókat, s a végösszeg mindig erőteljesen elrettentő szám. Elrettentő összeget ad az autózás költsége is, amivel sokan nem kívánnak szembesülni, ám aki autózik, az kénytelen kifizetni. Legyen akár új, akár használt az autó, az pénzbe kerül. Az új esetén a vételár a legjelentősebb tétel, a használtnál pedig a szervizelés - legalábbis a legtöbben ezt vélik. A vételár és a szervizelés azonban csak egy-egy tétele az autózás teljes költségvetésének. Azokkal és persze a többivel is érdemes kalkulálni, természetesen már vásárlás előtt, hogy kiderüljön, mennyiért fogunk tudni autózni, bele tudunk-e egyáltalán vágni, a beugró ugyanis messze nem csupán a vételár. Új vagy használt? Előbbi sajnos keveseknél alternatíva, de azért érdemes megnézni. Azonos márkájú, sőt azonos típusú modellből vettünk képzeletben újat és használtat, s néztük meg 5 év és 150 ezer kilométer költségeit - egy új, harmadik generációs Renault Mégane 1.5 dCi és egy 5 éves, második generációs Mégane 1.5 dCi esetén.

Mindkettő az átlagosnál olcsóbb és takarékosabb modell, azaz számainkkal vélhetően csak alulról súroljuk az átlagos költségeket, tehát ami nekünk kijön, az beugrónak tekinthető. Több szempontból is, ugyanis a karbantartásoknál csak a gyárilag előírt alkatrészek cseréjét vettük alapul, sem a futóműre, sem egyéb meghibásodásra nem költöttünk.
Induljunk azonban a kályhától, vegyük meg az autókat. A Mégane meglehetősen „jóárasított”, a klímás Génération alapverzió dízelként, igaz, csak 90 lóerővel és 5 fokozatú váltóval, de 3 540 000 forint, tegyük fel, hogy az üzembe helyezési költséget némi alkuval a kereskedőre tudjuk tukmálni. Van tehát egy új, használatlan, ráadásul 5 év/100 000 kilométer garanciával adott autónk, elképesztően csekély, 4,4 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel. Józan választás, de kollégánk, Olcsó János ugyanekkor használt, 5 éves Mégane-t néz, természetesen szintén dízelt. Igen bőséges kínálatból, 81 normál állapotúnak mondott példányból válogathat a Használtautón. A kabriókat természetesen kizárja, így 1,1 és 2,7 millió forint közötti árszórással szembesül. Józan emberként a szervizkönyvesekre szűri a keresést, úgy is marad 63 ajánlat, 1,5 millió az átlagár, a legtöbb példány futása 130-150 ezer kilométer körüli, s az 1.5 dCi motoros használt Mégane-ok kínálatában a legtöbb 6 fokozatú váltós, 106 lóerős. Jó állapotú autót keres, alku nincs, az eredetvizsgát az eladó fizeti, a többi költség rá hárul. Nem baj, János így is boldog, hiszen 1,5 millió forintért korrekt, hajtásláncával az újonnan 2 millióval drágábbnál is ígéretesebb autót kapott.
Vételáron felüli költségek az első évben [Ft]
Új
Renault Mégane 1.5 dCi
5 éves
Renault Mégane 1.5 dCi
Vagyonszerzési illeték42 900
Törzskönyv6000
Forgalmi engedély6000
Gépjárműadó26 91023 400
Kötelező biztosítás25 75825 758
Casco73 73073 730
Szerviz*40 58231 308
Műszaki vizsga16 290
Üzemanyag-költség 30 000 km-re548 250599 250
Autópálya-matrica42 98042 980
Téli gumi100 000100 000
Nyári gumi100 000
Összesen858 2101 067 616

*: Renault márkaszerviz - Nyéki Autóház ajánlata
Igen ám, de amíg a 3,54 millióért elhozott új Mégane-ra semmi költség sincs, addig az 5 éves után János fizethet vagyonszerzési illetéket, a 106 lóerős, 5 éves autó után 42 900 forintot, továbbá a törzskönyvre és a forgalmi engedélyre is kénytelen leperkálni 6-6 ezer forintot. Tegyük fel, hogy miként mi az új Mégane-t 5 évre és 150 ezer kilométerre tervezzük, János is hasonló, 150 ezer kilométert futott példányt vett, s azt maga is pontosan annyit kívánja használni.
Az autók tehát megvannak, azonos kötelező biztosítási és Casco ajánlatokat kapunk rájuk, az üzemanyagköltségek sem igen különböznek, a 2007-es Mégane 1.5 dCi vegyes fogyasztási értéke ugyan 3 decivel nagyobb, 4,7 l/100 km. Többlet utóbbi is, s már a 150 ezer után 10 ezer kilométerrel, 160 ezernél esedékes szervizelés is, ami mondjuk nem horribilis, az 5 éves autóra olcsóbb, mint az újra, 31 308 forint. Igen ám, de a használt autóval használt abroncsok is jártak, itt az ideje annak a cseréjének is - alsó hangon 100 ezer forintos tétel. Téli gumit persze az újra is kell venni, arra is számolhatunk 100 000 forintot. Télen-nyáron jó abroncsokon mennek már tehát az autók, nem keveset, évi 30 000 kilométert, ennyit nyilván jórészt autópályán, így oda is fizetjük - képzeletben - az éves díjat. Közben látjuk, a 2 millióval drágábban vett új autó az első évben több mint 200 ezer forinttal olcsóbban használható, hiszen a használtat az ötödik életév végén műszakiztatni is kell, s valamivel többet is fogyaszt.
Hirdetés
Közben az új természetesen új, a miénk, senki más által sem amortizált. S miként alakulnak a költségek a továbbiakban? Az újonnan vett autóra még 2 évig, három éves koráig fizetendő a valamivel jelentősebb gépjárműadó. Komolyabb tétel, hogy míg az új autót 5 éves koráig csupán egyszer, 4 évesen kell hatósági vizsgára vinni, addig az 5 évesen vásároltat nem csupán 6, hanem 8, illetve a tovább értékesítés érdekében 10 évesen is vizsgára kell vinni. Az „öreg” ráadásul többet is fogyaszt, 5 éves, 150 ezer kilométeres távon utóbbi már több mint 250 000 forintos többletet ad, ami persze busásan visszajön a márkaszervizben is kedvezőbb díjú karbantartáson. Az a tétel a használt esetén csaknem 280 000 forinttal kedvezőbb - a kötelezőkre.
Az autózás költségei 5 év/150 000 km használat esetén [Ft]
Új
Renault Mégane 1.5 dCi
5 éves
Renault Mégane 1.5 dCi
Vételár3 540 0001 500 000
Gépjárműadó127 530117 000
Kötelező biztosítás128 790128 790
Casco368 650368 650
Szerviz*811 928534 477
Műszaki vizsga16 29048 870
Üzemanyag 150 000 km-re2 741 2502 996 250
Autópálya-matrica214 900214 900
Téli gumi100 000100 000
Nyári gumi100 000
Összköltség8 049 3386 108 937
Maradványérték1 500 000800 000
Az autózás összköltsége6 549 3385 308 937
Újautó-felár**1 240 401

*: Renault márkaszerviz - Nyéki Autóház ajánlata
**: Megjegyzendő, hogy egyenletünk viszonylag magas futásra szólt, aki kevesebbet megy, annál nyilvánvalóan mind nagyobb lesz az újautó-felár, s a képletben még sok lehet a változó a használat módjától, az egyedi meghibásodásokból adódóan is.
Ha az 5 éves használat után összeadjuk az összes pénzt, amit az autóra és az autózásra költöttünk, 8 049 338 forintot kapunk a valaha új és 6 108 937 forintot az 5 évesen vett, 5 évnyi használat után 10 éves Mégane esetében. Ez alapján tehát tisztán látható: nagyjából azzal a 2 millióval került többe az új autóval járás, amennyivel az többe került. Igen ám, de míg ekkor a 10 éves Mégane (a jelenlegi átlagárak alapján) csupán 800 ezer forintot ér, az 5 éves még 1,5 milliót, s így már csak 1,24 millió forint volt az új autó „felára”. Utóbbi összegért ülhettünk 5 évig egy viszonylag új autóban. S ezt az 1,24 milliós különbözetet még bőven módosíthatja az idősebb autónál esélyesebb bármilyen komolyabb hiba, akár egy kuplungcsere, esetleg egy turbóhiba, de a futómű bármilyen javítása is. Utóbbiak persze a fiatalabbnál is becsúszhatnak, de azért az 5 éves garancia soktól megóvja az autóst, az újautó-felár csak extrém esetben tűnhet el, egy turbócsere például (az adott Mégane esetében, a szervizköltségekkel szolgáló Nyéki Autóháznál) márkaszervizben is megúszható 316 ezer forintból, kuplungból pedig mintegy 150 ezerért tennének be újat. Az 5 év alatt is zsugorodó újautó-felár jól mutatja: aki hosszú távra tervez autót venni, s meg tud finanszírozni egy újat, az jobban jár, ha nem használt példányokkal keseríti az életét, az autózás legfőbb költsége ugyanis nem más, mint az üzemanyag.
Súlyokat persze a másik oldal serpenyőjébe is lehet tenni: az olcsóbban vett autó mellett megmaradó tőke kamatoztatható – annak, aki szerencsés. Szerencse ugyanis a pénzforgatáshoz és a használtautó-vásárláshoz is kell, nélküle pedig a képzelt előny ellenére használtat venni összességében drágább lehet, mint újat. Visszatérő igazság, ahogyan az is, hogy autózni semmiképp sem olcsó mulatság.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    és mikor lejár a hitel akkor mindenki megy cserélni a már kifizetett autóját mert mindenféle szarság van vele és csöppen újabb hitelbe aztán megint és megint 🙂 igaz ez az újabb modellekre amiktől 3 év után minden tulaj sírva akar megszabadulni… Kívánok még jó sok ezer balesetmentes km-t az autóhoz!

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    és nem több millióért vettél egy olyan autót ami tele van hazugságokkalm meg mindenféle elektronikával, hanem vettél egy használható autót ami elvisz a világvégére

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Az e36 compakt erre szerintem is az egyik legjobb választás, egyszerű mint a szög és még egész korrekt példányok is vannak belőle vicc áron. Csak sokan félnek a márkától, de mivel rengeteg ilyen tipus van olcsó is hozzá minden.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    érdemes lett volna a valóságnál maradni azzal, hogy a vásárlók kb 70 %-a (ide nem számítva a céges vételt) hitelből vásárolnak legalább 50 % feletti résszel, így még hozzá kell adni kb az új autó 1/2-ed árát m;g egszeri kiadásnak úgy az 5. év végére (60 hó hitel népszerű…20%/évkamattal) az sacc/kb 1.270.000 Ft + 254.000×5 év=1.270.000 Ft plusssssz kiadás. amiből lehetne venni még egy 5 éves autót….tehát 2 autót fizetünk ki a hitelbe a banknak, de csak egyet használunk, nagy luxus ez!

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Nálad a pont, “hisz ott a garancia”, ilyen esetben még én is vállalnám, de ha lejár akkor túladnék rajta rögtön, mert ha előjönnének garancián felül a típushibái és a szervizben a képembe nyomának egy csekket ami pl. 2 alkatrész cseréjéről szólt és a csekken van egy 1 milliós összeg, hát… lehet manapság hamarabb parkolná le bárki azt az autót egy konténer mellé. Használtból is lehet jó autókat venni, mindenkinek megvannak az igényei nagyjából talál is annak megfelelőt, mi is használt autókat vettünk eddig, de alaposan keresgéltünk, fórumoztunk, de nem buktunk bele sohasem. De egyébként azt én sem értem, hogy megvan hirdetve egy nagy köbcentis prémium kategóriás autók független, hogy mennyi idős, de ha az már árun alul van meghirdetve azt TILOS megvenni, mert nem hiába van oda írva, főleg ha mellé még fel van tüntetve az is, hogy 10% önerőtől… és vannak emberek akik meg veszik áron alul hitelre (6-7 évre) és repkednek az apró szentek, mert minden lehetséges hibával együtt megvette az autót és még áron alul is az autóért adott cirka 3 millát, tuti, hogy ugyanennyit ráfog költeni még hitel mellett is és nem fog tőle megszabadulni sose, mert akinek van esze úgysem veszi meg.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    De abban az 1 misibe mi tartozik bele? Csak alkatrész vagy üzemanyag is? Tudom manapság horribilis összegnek számít nem tudom milyen típusról van szó, de szerintem 4 év alatt 800-1misi az még nagyjából átlagosnak számít és igaz az is, hogy egy autón mindig van mit csinálni, de ha a kopó alkatrészeket ki is cserélted rajta és gondosan összeraktak akkor hiszem azt, hogy mai napig működik és mai napig autó. Összehasonlításképp megveszel egy 2002-es X5-öst vagy egy A4-es dízelt, mindkettőben az a közös, hogy 180e km-nél a turbó elszáll (legalább is eddig 80% eséllyel és nem tudni, hogy miért) és ha nincs garancia az autón kemény pénzt kérnek érte egyszerre és ott kell hagyni majdnem 600 – 700e ftokat, illetve ha még automata váltóval is fel van szerelve a kicsike, ha a wandler (automata kuplung) megmakacsolja magát akkor vagy vesz a tulaj egy komplett váltót ami ismét 750e ft vagy a wandlert felújítja ami szintén 400e ft. Szóval eddig csak a 2 probléma amit említettem páldénak egymagában kerül majdnem 1,5 millióba és ha szegény ürgét nem szereti az Isten akkor, mindez 1 hónapban. Összegezve ha 4 év alatt egy 20 éves autóra 1 milliót kellett költeni de az autónak nincs baja, normálisan működik és azt tudod rá mondani, hogy biztonságban érzed magad benne, és tudod, hogy nem fog lerohadni az autópálya kellős közepén akkor még mindig jobban jártál/jártatok vele.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Újonnan meg vernék venni egy agyon elektronizást, turbós stb felszereltséggel bíró autót, hisz ott a garancia. Aki használtat keres, az tényleg jobb ha lead az igényeiből, s vesz pl. egy jó kis fapados Suzukit vagy skodát. Nincs turbó és egyéb marhaság. Megy és kész. Ha el is romlik fillérekért kap bele alkatrészt. Soha nem értettem meg azokat akik beleugranak egy 10 éves Mercedes, BMW, Audi vagy egyéb pénztemető típusokba.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Napi használatra tartottam a fiamnak évekig egy 20 éves vasat. Remek állapotban volt, mikor megvettem ám ahhoz, hogy ezt tartsam, 4 év alatt úgy 1 milliót toltam bele. és valami mindig volt rajta, amit lehetett javíttatni.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Az biztos, ha vmi ki is kopik belőle akkor nem nagy összegért veszel hozzá alkatrészt amivel megint elmegy legalább 6 évig és 450-480e Ftot simán megér, legalább tudod, hogy bagóért vettél egy igazi vasat nem pedig másfél tonna fröccsöntött műanyagot, mint a maiak. Remélem büszke vagy az autóra (amíg még a tiéd 😀 ) és ahogy írta a szerző is, egy bemutatót sztem szívesen látnánk egy páran 😉

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Aki nem autózik évi 30e km-t, költséghatékonysági szempontból egy 10-15 éves 1.4-2.0 szívó benzines lehet jó választás. Minimális meghibásodási arány, a kopó-fogyó alkatrészeket egy európai típusnál, főleg németnél 200e ft-ból teljesen rendbe lehet vágni (vezérlés, vízpumpa, gyertyák, fékek, futómű) és 5 évig vígan elmegy. De lehet ezt apránként is, pl 2 év múlva kopik el a fékbetét, 3 év múlva kezd folyni a lengéscsillapító, 4 év múlva gömbfej, stb. Nekem pl van egy eladó E36 316i Compactom, igaz 94-es, de 10 éve megvan és garantált 185 e km-rel kb egy 10 éves autó állapotában még 5 évig minimum autó lesz. És jelenleg nem kell rákölteni semmit műszakilag, mert sokmindent cseréltem az elmúlt 1 évben (fékek elöl, hosszbordásszíj+ görgők, vízpumpa, fűtőradiátor, akksi, stb). El sem adnám, csak bővül a család, kevés a 3 ajtó. Ma pl mentem vele 330 km-t, hogy kicsit megjárassam, 6,5l es fogyasztás jött ki. Biztosítás, teljesítményadó meg bagatell rá, értékvesztés nincs. Ára meg nincs 500.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Nem ceges auto, es keszpenzre szoktam venni – a masik dolog itt csak az igazan agyhalottak fizetik azt amit a gyarak vagy kereskedok rairnak , legalabb a 10% mindig lealkudom vagy megyek masik kereskedohoz.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Azt se felejtsük el, hogy ha nem kp-ban teszik le a 3,5 misit (mert ugye aki le kp-zik ennyit, az nem Megan-t vesz) akkor a hitel után fizetendő horror kamatokat illene beleszámolni. Továbbá ahhoz meg nem kell nagy pénzügyi zseninek lenni, hogy Olcsó János betegye a bankba a 2 gurigát, ami az 5 év alatt barátok közt is kamatozik fél millát. Na így számoljuk csak ki a különbözetet megint!!!!

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    lenko írta: 10 órája
    Beaver írta: 17 órája

    Ezzel az a bökkenő,hogy új autót köteles az ember márkaszervízbe hordani, úgy él a garancia…
    Nálam egy olajcsere 8e ft munkával olajszűrővel együtt. Castrol magnatec 10w40 olajjal
    Márkaszervízbe 20e?
    És így tovább minden legalább duplája, és nincs rá garancia, hogy normálisan kicserélnek bármit is. Dolgozik egy két ismerősöm márkaszervízbe…:) Oda nem vinném az autót semmi pénzért.
    ———————————————————————————————————————–
    Felreertettuk egymast, (en a nagy vizen tul elek) en ugy ertem, hogy semmiert nem kell fizetni sem olajcsere sem fekbetet-levegoszuro -ablaktorlo stb minden ingyen van 3-5 evig vagy 50-60 ezer miles -ig =(100.000Km)

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Egyetértek! Jó barátomnak kerestünk golf 3 tdi kombit. Mivel No-ban dolgozom, néztem neki folyamatosan, de a normális állapotó km-től függetleneül 1600 eurotól voltak 96tól szigorúan. végül Zalaegerszegen találtunk egy 97es gt yachting Heny Lloyd edition kurvaritra verziót, olasz papírokkal, kb az egyik legdrágábban hirdetett vas volt kinti papírokkal. De az állapota nagyon penge. Minden ki lett cserélve, vonohorog ráment, vezérlés,olajak, szimmeringek, ez kerül 170e-be. Plusz a papírozás, de ez más téma. Kap a verda még pár extrát és kész. Jó pár évig nagyon jó vas lesz. Lehet találni jót, csak tényleg időt és a valamelyest több pénzt rá kell szánni. Nem mindih az olcsó az olcsó. Az ilyen tdi golfoknál, amit 300e környékén hirdetnek abba tolni kell a pénzt rendesen, és a végén drágább lesz.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    100vagy 1000 szónak is egy a vége. Lehet venni jó használt autót nyilván drágábban mint egy lelakott vagy átlagos, de ezek érik meg a legjobban. Szervízköltségük alacsony( filléres alktrészek ) Ha az ember körültekintően vesz autót, nem fog pár 10e nél többet költeni hibákra. Az meg mi 5év alatt ? Kb semmi.
    (Aki meg belefut állítólaos 1,3 millios javításba az ne 1 misiért vegyen 99es golfot 3éve hanem 1,5 ért )
    Megjegyzem most sem lehet kapni szép és jó 4es golfot 1.2 millio alatt 99es évjárattal(benzines). az ilyen 700-800e-s példányokpont annak valók , hogy valaki elmondja , hogy de szar az autó mert nem votl igénye szép és jót venni, és szopik vele.
    Az autó alig veszít értékéből ezalatt már. Tehát ha 100e ft hibatényezővel is számolunk az autó veszít 300e-t értékéből . 400e-ért használtunk 5évig 1 jó autót ! A kötelező költségek nincsenek benne mert az minden autóra érvényes( benzin, biztosítás, kötelező szervíz stb)

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Még annyi, hogy ha le tudnak rántani szervízköltségben ennyivel akkor nagyjából meg is érdemled….
    Egy ilyen korú autónál nincs 100e ft nál nagyobb hiba bármi legyen az.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    És mi baja volt , hogy ennyit költöttél rá ?
    Kicsit hihetlen, szerintem töredékéért ki lehetett volna hozni, csak ebben az országban kevés az igazán szakértő ember, és ezek sem a márkaszervízekben dolgoznak. Akik kicseréltetik a fél autót mire megvan a hiba, vagy akkor sem….

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Nos, vettem 3 éve egy 99-es golfot. Azóta ráköltöttem kb 1,3 milliót. 1 miskáért vettem. Ennyiért kaptam volna valami olcsó benzines új autót, vagy újszerűt, ami megspórolta volna az ideget, meg hogy megutáljam a kocsit. De most meg már nem adom el, mert túl sok ment bele. Most persze elkezdett rohadni. Szóval kb ez a 10. használt kocsim, azt mondom 3-4 évesnél nekem többet nem kell öregebb. Ezt meg kirohasztom magam alól már.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Ja, és 8-9e km után olajcsere.( Nem 15-20e amit előírnak a márkaszevizek )
    És pont ezért mind1 hogy üti az ember az autót, az égvilágon semmi baja nem lesz.
    Persze üzemhő elérése után ami nem= a vízhő 90 celsius fokával , az a mutató +-15-20fokot csal, hanem az olajhő elérésével, ami legalább 75 fok. ( Az olaj 80 fok környékén már nyújtja azt a kenést amit tud)

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Ezzel az a bökkenő,hogy új autót köteles az ember márkaszervízbe hordani, úgy él a garancia…
    Nálam egy olajcsere 8e ft munkával olajszűrővel együtt. Castrol magnatec 10w40 olajjal
    Márkaszervízbe 20e?
    És így tovább minden legalább duplája, és nincs rá garancia, hogy normálisan kicserélnek bármit is. Dolgozik egy két ismerősöm márkaszervízbe…:) Oda nem vinném az autót semmi pénzért.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Az értékvesztés a már kifizetett összegből megy, a vételár mínusz a maradványérték adja meg, a vételár benne van az összköltségben, de a maradványértéket a végén levontuk, tehát benne van az autózás összköltségében.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Az utobbi 15 evben csak olyan autot veszek amire teljes garancia van 3-5 evre es ha le jart rogton eladom.Mar nem is emlekszem mikor fizettem valami javitasi szamlat utoljara .

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    @lenko, mi is így vagyunk vele a családban, ha kinézünk egyet típust akkor várunk vele kb 3-4-5 évet (addig legalább gyűjtögetünk rá, no nem mintha évente cserélgetnénk az autókat de olyan 6-7 évente megesik), hogy a gyári problémák kijöjjenek rajta meg a gyerekbetegségek és az előző gazdája kicserélje a kopó, elhasználódó alkatrészeket és ezek után eladja, más “autó vásárlása” címszó alatt, az ilyen használt autók aranyat érnek, ha van gazdájuk. Ne kövezzetek meg érte, de eddig ez a hozzáállás bevált nálunk, mert eddig mindig sikerült jól használható minőségi használt autót venni, olcsóbban, nem lelakottan (azért megnézzük, hogy kitől milyet veszünk), vagy ha költenünk is kell rá minimálisan, akkor tudjuk, hogy normálisan működik és gazdája van. Valahol olvastam kommentek között, hogy az újak 5 évre vannak tervezve, az a szomorú igazság, hogy tényleg és ha valakinek van esze akkor nem veszi meg 6-8 év hitelre az újat, mert utána úgyis a szervizbe kell velük menni, és sztem ez igaz akármelyik új autóra sajnos 🙁 illetve lassan olyanok lesznek mint az Apple készülékei, hogy extra marha drágák és ha egyszer elromlanak vehetsz újat, mert amennyiért megcsinálják, kb. veszel egy új vagy minőségi használt autót 😀

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Értékvesztés hol lett belekalkulálva? 2millióval drágább volt az új, és 5 év után annak az értékvesztése újabb 2 millió, míg a használt “csak” 700ezret veszített az árából. Vagyis itt a használt autót vásárló 3,3 millióval fizetett kevesebbet az öt év alatt…

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Passat b5 830e
    Előző Golf 3 GT , ez jobb volt csak ellopták sajnos(mert olyan szép volt)

    Új autót meg nem vennék, minnél újabb annál szarabb. Mai autó 5évre van tervezve.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Ez bizony nem így van, legalábbis nálam biztosan nem. Már csak azért is, mert nagyon sok esetben megbízhatóbb egy idősebb autó, mert korábban még nem a gyors elhasználódásra tervezték őket.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    A legjobban pénzügyileg az jár, aki használt autót vesz, s !nagyon! alaposan megvizsgálja – vizsgáltatja a megvásárolandó autót, hogy ne érje meglepetés. És ha a kopó alkatrészek, esetleges sérülés utáni szükséges dolgok megvásárlása előtt szán kis energiát a tájékozódásra hogy olyat vegyen ami ár érték arányban megfelelő.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Mindenki olyan autot vesz amire penze van az oreg hasznaltautokat dicserok is kesobb ha lehetoseguk (penzuk) lesz akkor uj autot fognak vasarolni ez csak ilyen egyszeru.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Tegye fel a kezét az a Krőzus, aki az ötéves Megane-hoz 100 000 HUF-ért vásárol egy garnítúra gumit…Már új 16″-sok is vannak a neten tizenötezerért, ADAC által használhatónak minősítettek … A használtra nem beszélek rá senkit, de azt nem lehet visszatekerni, és a hétmillis 2010-es DOT-os Falken van legalább olyan jó 9000-ért…

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Melyik autókereskedő fizette ezt a cikket??

    A LEGJOBB 1-2-3 ÉVES HASZNÁLTAUTÓT VENNI.Egyébként 18 éves Golffal járok,ennek értéke már nem sokat csökken és kb 100.000 forintért komplett papír nélküli autót veszek,ha valami nagyobb dolog tönkremegy,de eddig semmi.Ja és a kopóalkatrészek is filléres tételek.Nekem nem presztízs kérdés az autó csupán használati eszköz.

    Vagyen új autót más,én biztos soha nem fogok,inkább elmegyek nyaralni a pénzből,vagy valami értelmesre költöm nem egy doboz műanyagra.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Semiképp se éri meg újat venni. Ha csak vkinek ez nem prestige kérdés.
    És igen is van igény kevés kmes használt autókra.
    Én csak olyat vettem és fogok venni.
    10-15 éves a legjobb korosztály.
    Nem francia autóról beszélek. És kategóriával nagyobb autórólmint a megane.
    Jelenlegi autóm 16éves lest 128e km van benne!
    1éve vettem , 1 házaspáré volt új kora óta, garázsban tartották , fényezése tükrözi, mintha szalonból hoztam volna, belső is ilyen, és felszerelet!
    Mindezt 150e-el drágábban egy átlagos ilyen típusú autóhoz képest. és 300el el többért egy lelakotthoz képest.
    SZVSZ 225e ft-t átlagban simán megér az újszerő állapot , és egyébként magasabb felszereltség amiből csak az egyik extra pl drágább újkorában mint a 225e….
    Előző autóm is ilyen volt 12 évesen vettem 17évesen lopták el…. azóta is meglenne. Kötelező szervízen kívül semmit se kellett rákölteni.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Új autót soha nem volt érdemes venni.
    Utána ki maga dönti el milyen időset állapotút vesz.
    Pl: Lehet venni 15évesen olyan állapotú autót amit sok 5éves irigyelhet!
    Nyilván ez drágább lesz mint egy hasonló, de lelakott vagy átlagos állapotú. Én ilyenek mellett teszem le a voksom. Jelenleg is 15éves autóm van nem francia… de 128e km -el , belül mintha új lenne, házaspáré volt újkorától, és nagyjából 200e-el volt drágább egy átlagostól. Ez az autó simán jó 5évre. Felszerelt is ülésfűtés 4elablak klíma deréktámaszos ülés stb. Ugyanebből a típusból fellelhető 3évvel fiatalabb dízel 60e km -el ! 1,5m ért. Ez meg 10évre jó….

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Egy pillanatra eljätszottam a gondolattal, hogy egy régebbi meganét vennék összehasonlításba, kb 800e-rt, de akkor se sokat változik, talán 300 Ft-tal jön ki olcsóbbta a használt. Viszont ehhez menni kell évi 30e-t. Aki Évi 10e-t v ennél kevesebbet megy, mint pl. édesapám, neki sose érné meg az új, túl nagy lenne az értékvesztés. Mo-n meg senki nem fizeti meg a kevés km-s autót. Jó kis összefoglaló ez, tetszik. Persze, sok a ha, meg az és. Prémium kategóriánál már más lenne. Akki nem lusta, az úgy is kiszámolja magának mi éri meg.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Első forgalomba helyezés költségei új gépjárműre vonatkozóan:

    Érvényesítő címke díja: 585, – Ft
    Forgalmi engedély: 6.000, – Ft
    Törzskönyv: 6.000, – Ft
    Rendszámtábla: 8500, – Ft
    + illeték (teljesítmény alapú)

    forrás :
    http://www.ugyintezes.magyarorszag.hu

    vagy ezek a költségek úja utónál a vételárban benne vannak?

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    én spec az új autóra szavazok annak aki nem 3-4 évenként cserél kocsit
    Mostani 9 éves, Semmi nem tervezett szerviz költség nem volt. Megérte.
    Még 1 évig használom és jöhet az új

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Elég vállalható összehasonlítás. Mélyebben tényleg kár lenne belemenni, mert akár újnál, akár használtnál is bekövetkezhetnek váratlan események, amik felborítják a kalkulációt.
    A vég jó lett Mátyás, igen ott marad az a több mint 1,2 millió, amit be lehet fektetni, elvinni barátnőt Dominikára, venni egy motort, vagy csak egyszerűen a lakáshitelt törleszteni…
    Viszont céges szinten az említett 5 év gari miatt már megéri a többlet költség. Nálunk is a cégnél skodák futottak, futnak már egy jó ideje, mind újonnan lett véve, relatív problémamentesen. Lett véve egy opel használtan, persze neppertől, visszatekerve stb… na arra ráment egy valag pénz, mert már széjjel volt hajtva. kettőstömegű lendkerék, befecskendezőrendszer stb. Megérte volna itt is egy j skodát venni, de spórolni akartak, hát nem jött be.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Elég vállalható összehasonlítás. Mélyebben tényleg kár lenne belemenni, mert akár újnál, akár használtnál is bekövetkezhetnek váratlan események, amik felborítják a kalkulációt.
    A vég jó lett Mátyás, igen ott marad az a több mint 1,2 millió, amit be lehet fektetni, elvinni barátnőt Dominikára, venni egy motort, vagy csak egyszerűen a lakáshitelt törleszteni…
    Viszont céges szinten az említett 5 év gari miatt már megéri a többlet költség. Nálunk is a cégnél skodák futottak, futnak már egy jó ideje, mind újonnan lett véve, relatív problémamentesen. Lett véve egy opel használtan, persze neppertől, visszatekerve stb… na arra ráment egy valag pénz, mert már széjjel volt hajtva. kettőstömegű lendkerék, befecskendezőrendszer stb. Megérte volna itt is egy j skodát venni, de spórolni akartak, hát nem jött be.

Vélemény, hozzászólás?