Mercedes EQS vs. S-osztály – ki nyer négyszáz méteren?

Az elektromos EQS és egy benzines S-osztály feszült egymásnak negyed mérföldön

Az elektromos autók olykor impozáns gyorsulási adatokkal kecsegtetnek, ebből a szempontból az EQS sem áll rosszul, de vajon elég gyors ahhoz, hogy legyőzzön egy klasszikus S-osztályt?

Az elektromos Mercedesek csúcsa, az EQS állt rajtvonalhoz, a kihívó egy háromliteres benzinmotorral szerelt S-osztály. Az EQS 450+ jelenleg a kínálat közepe, ami 333 lóerőt és 570 Nm nyomatékot jelent, ezért a változatért jelenleg 41,28 millió forintot kérnek a dílerek. A másik versenyző S 500 névre hallgat, a sorhatos háromliteres motor 435 lóerős (520 Nm), de mivel könnyű hibrid, ezért még 22 lóerőnyi elektromos segítséget is kap a benzines blokk, az összkerékhajtás és a kilencfokozatú automata alapáras, mindezért 43,65 milliót kell letenni a hazai fizetőeszközből. A verseny kimenetele nem egyértelmű, az elektromos modell mellett szól a több nyomaték, a benzines a több lóerővel, a kisebb tömeggel és a négykerékhajtással kaphatja el az EQS-t.
Hirdetés
A verseny nem lett szoros, már a rajt utáni pillanatokban elhúzott az S-osztály, a gyorsan megszerzett előnyt végig sikerült megtartani. A turbómotor könnyedén mozgásba hozta mind a 2065 kilót, a négy hajtott kerék miatt az elektronikának kevésbé kellett korlátozni a motor erejét. Az EQS csak hátul hajt, így ott az autónak jobban vissza kell venni a teljesítményt, hogy ne pörögjenek el a kerekek, nem mellesleg 400 kilóval nehezebb az elektromos Merci az S 500-nál. A benzines modell látványosan győzött, de mivel csak 400 méter a táv, a különbség egyetlen másodperc (13,4 vs. 14,3), a potenciális vásárlók nem ez alapján fogják elkölteni a 40+ millió forintjukat.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?