Mérföldkő: 10 millió autót szállított ki tavaly a VW-csoport

2018-ra a Volkswagen kíván a legnagyobb autógyártó lenni, jól is halad célja felé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly első ízben több mint 10 millió járművet értékesített konszernként a Volkswagen. Nem egész 100 ezer példánnyal maradt el a Toyotától.

Bár 10,23 millió eladott autóval tavaly (is) a Toyota volt a legnagyobb példányszámban értékesítő autógyártó, a Volkswagen nem titkoltan le szeretné hagyni 2018-ra, tavaly pedig teljesült is a "2018-as stratégia" első célkitűzése: a Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit. Egészen pontosan 10,14 millió autót adott át, ami 4,2%-os növekedés 2013-as 9,73 milliós számhoz képest.
Hirdetés

Csupán Európában 3,95 millió járművet szállított ki a Volkswagen-csoport - a nagyhaszonjárművekkel együtt. Ez 5,1%-os növekedést jelent a 2013-as 3,75 millióhoz mérten. Az értékesítésért felelős igazgató tanácsi tag, Chistian Klinger így értékelte a helyzetet: „Csoportunk a elmúlt tíz év során megduplázta a kiszállított gépkocsik számát. Ez kiemelkedő teljesítmény, és nagyon figyelemre méltó eredmény. Ennek elérésében a csoport minden márkája kivette szerepét, annak ellenére, hogy időnként a piaci feltételek nagyon nehezek voltak.”
A Németország nélküli Nyugat-Európában 2,03 millió vásárló vett birtokba új Volkswagent tavaly, 2013-ban ez a szám 1,9 millió, azaz 7.2 %-kal alacsonyabb volt. A hazai, azaz a németországi piacon 1,24 millió gépkocsit szállítottak ki, 4,5 %-kal többet, mint az előző év 1,19 millió egysége. Közép- és Kelet- Európában a decemberig tartó időszakban a Csoport 670 900 gépkocsit szállított ki a vásárlóknak, ez a 2013-as év 668 300 darabos mennyiségéhez képest 0,4 százalékos növekedést jelent. Miként arról még januárban írtunk, itthon 5819 Volkswagen fogyott tavaly, ami bár jelentős, 13,7%-os növekedés volt, mivel a piac egésze jelentősebben nőtt, a Volkswagen magyarországi piacrésze kevéskét csökkent.
Az észak-amerikai térségben a VW-csoport 891 900 darab gépkocsit szállított ki, 0,2 %-kal többet, mint 2013-ban, amikor ez az adat 890 600 egység volt. Ebből az Egyesült Államok piacán 599 700 darabot adtak át, 2 %-kal kevesebbet, mint amennyi az előző év 611 800 egysége volt. Ugyanazon időszakban a Volkswagen-csoport a dél-amerikai térségben 795 700 darab gépkocsit szállított le, 19,8 %-kal kevesebbet, mint a 2013-as 992 300 darab volt. Ebből 629 800 gépkocsi kellett a brazil vevőknek, 16,6 százalékkal kevesebb, mint a megelőző évben, amikor 755 2000 darab fogyott. A Volkswagen-csoport továbbra is biztató számokat mutat az ázsiai-csendes óceáni térségben, ahol az éves kiszállítások most először meghaladták a négymilliós határt. A csoport a januártól decemberig terjedő időszakban 4,06 millió gépkocsit adott át a vásárlóknak, ez 11,3 százalékkal többet jelentett, mint az előző év azonos időszakában elért 3,65 millió darabos mennyiség volt. Ebből 3,68 millió darabot szállítottak ki a legnagyobb piacon, Kínában, mely eredménybe Hong Kong is beleszámított. Ez 12,4%-kal több mint a 2013-as 3,27 millió volt.
A Volkswagen-csoport egyes márkáinak fejlődése
  1. A Volkswagen Személygépkocsik márka 2014 januárja és decembere között világméretekben 6,12 millió gépjárművet adott át vásárlóinak. Ez azt jelenti, hogy a márka 2004 óta megduplázta a kiszállításait, és most első alkalommal átlépte a hatmilliós határt!
  2. Az Audi 2014-ben világméretekben 1,74 millió gépjárművet szállított a piacokra, ami jelentős, összességében 10,5%-os növekedést jelent az eggyel korábbi év 1,58 milliós adatához képest. Az ingolstadti prémium márka tavaly majdnem minden régióban növelte értékesítéseit.
  3. A sportautókat gyártó Porsche a decemberig tartó időszakban 189 800 autót szállított ügyfeleinek. Ez a mennyiség 17,1 százalékkal nagyobb, mint az előző időszak 162 100 darabos mennyisége. A stuttgarti központú gyár modelljei iránt különösen nagy volt a kereslet Nyugat-Európában, az ázsiai-csendes óceáni térségben, és Észak-Amerikában.
  4. A SKODA 2014 januárjától decemberig világméretekben most első alkalommal szállított ki több mint 1 millió autót, így tavaly 1,04 millió példányt adott át, ez éves alapon 12,7 %-os növekedést jelent az azt megelőző év 0,92 millióhoz képest.
  5. A SEAT a 2014 decemberéig tartó időszakban világméretekben 390 500 darab autót szállított le, és ez éves alapon 10 százalékos növekedést jelentett a 2013-as 355 000 darabhoz képest.
  6. A Volkswagen-csoport három haszonjármű márkája, az MAN, a Scania és a Volkswagen Haszonjárművek világméretekben 2014-ben 646 500 nagy- és kishaszonjárművet szállított ki vásárlóiknak, ez 5,4 %-kal kevesebb, mint a 2013-as 683 200 darab. Ez a gyengébb európai, oroszországi és dél-amerikai piaci fejlődés következménye.
  7. Az MAN részesedése ebből 120 100 darab volt az előző év 140 300 egysége után, így a csökkenés 14,4% volt A svéd Scania 79 800 haszonjárművet és buszt adott át vásárlóinak 2014-ben, ez a 2013-as 80 500 egységet követően 0,8%-kal alacsonyabb forgalmat jelentett. A Volkswagen Haszonjárművek 446 600 példányt szállított ki 2014 decemberéig, ami 3,4%-kal volt kevesebb, mint a 2013-as 462 400 darab.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:51
    Permalink

    Én meg azon mosolygok, hogy neked milyen egyszerű a világ?
    Képzeld a Winterkorn minden reggel Toyota kisautókat döfköd kötőtűkkel? Hallottad?
    :-DDD

    Azt hallottad, hogy a Toyota úgy tudta kimutatni a Corolla elsőségét a Golffal szemben, hogy a világon gyártott összes variánsát összeadta? Mosolyogj egy kicsit kázsé. Ha ezt nem teszi, akkor nem lett volna első. Az a fránya elsőség….

    Orrod meggyógyult? Nem érdekel, ne válaszolj.

  • 2017.10.28. at 21:51
    Permalink

    Én is azon mosolygok, hogy már annyi márkájuk van, mint égen a csillag, de csak nem akar összejönni az a fránya elsőség.
    Na, majd talán jövőre. 🙂

  • 2017.10.28. at 21:51
    Permalink

    [i]“2014:
    Az első félévben az értékesítés nettó árbevétele 98,8 milliárd euró, amely a devizaárfolyamok miatt csak kicsit haladja meg az előző év azonos időszakáét
    • A működési eredmény 0,4 milliárddal, 6,2 milliárd euróra nőtt
    • Az adózás előtti nyereség 17,5 százalékkal, 7,8 milliárd euróra emelkedett
    • A konszern gépjármű üzletágának nettó likviditása 14,0 milliárd euróval továbbra is magas szinten ál

    A Volkswagen Csoport üzletmenete a változatlanul nehéz piaci helyzet ellenére a 2014-es év első hat hónapjában stabilan fejlődött. Az első féléves bevétel az árfolyam változások jelentős terhei miatt 98,8 milliárd (az előző év azonos időszakában: 98,7 milliárd) euró, amely így csak kicsivel haladja meg az előző év azonos időszakában elért eredményt. A működési eredmény hét százalékkal, 6,2 milliárd (5,8 milliárd) euróra nőtt. A forgalomarányos működési eredmény 6,3 százalékra (5,9 százalék) emelkedett. Az üzemi eredmény, valamint a konszern bevételei a kínai vegyesvállalatok adatait nem tartalmazzák, azok a saját tőke konszolidációja után a pénzügyi eredményekben jelennek meg, vagyis a Volkswagen Csoport működési eredményét nem befolyásolják. A 2014-es év első félévében a kínai vegyesvállalatoknak a Volkswagen Csoportra jutó működési eredménye 2,6 milliárd (2,4 milliárd) euró volt.”[/i]

    Kicsit el vagy tévelyedve humorzsák!
    :-DDD

Vélemény, hozzászólás?