Mesés számokkal jön a VII-es Golf is

Kissé nagyobb, jóval könnyebb lesz az új Volkswagen Golf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szűk két héttel a premier előtt kiderült pár konkrét adat a várva várt VII-es Golfról: a bestseller prémiumkompakt legújabb kiadása kicsit hosszabb-szélesebb, jóval takarékosabb lesz elődjénél.


Ahogy arról már beszámoltunk, szeptember 4-én, Berlinben fog bemutatkozni a Volkswagen új prémiumkompaktja, most, szűk két héttel a premier előtt végre napvilágot látott néhány konkrét adat a VII-es Golffal kapcsolatban. Külső méretei így alakulnak: 4255x1799x1452 mm, azaz elődjénél 56 mm-rel lesz hosszabb, 13-mal szélesebb, ugyanakkor 28-cal alacsonyabb. A konszern MQB rugalmasan alakítható platformját első Volkswagen modellként használó Golf VII tengelytávolsága 59 mm-rel nő, a bővülés az energiaelnyelő zónát, valamint az utastér helykínálatát is érinti és javítja (a hátsó lábtér például 15 mm-rel gyarapodik).
Hirdetés
Az első és a hátsó nyomtávon 8, illetve 6 mm-t szélesítettek, s hogy a legapróbb részletekkel azért ne fárasszuk a kedves olvasót, de valamelyest mégis éreztessük a tökéletességre törekvést és a VW egyértelmű üzenetét a konkurenciának (miszerint felejtsék el, hogy valaha überelhetik a 38 év alatt több mint 29 millió példányban értékesített etalont): a gáz- és a fékpedál közti távolság is nagyobb lett uszkve 16 mm-rel... Szélesebb cipővel taposhatók a pedálok, szélesebb tartományban állítható a kormányoszlop, hátrébb tolható a vezetőülés, magasabbra rakták a váltókart, a mechanikust kapcsolva elektromos kézifék enged teret a méretesebb tárolórekesznek - nyilván mindenre odafigyeltek a tervezéskor, nehogy bárkinek panasza lehessen az ergonómiára.
A csomagtér 350 helyett 380 literes úgy, hogy egy leheletnyit csökkentettek a rakodóperem magasságán, s növeltek a nyíláson a kényelmesebb pakolhatóság érdekében. Örömhír, hogy mindezek ellenére jelentősen, 100 kilóval apadt a kocsi üres tömege (példának okáért a vázban több nagyszilárdságú acél, az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztésben több alumínium bevetésével, kevesebbet nyomó motorokkal) - az alapmodell önsúlyát 1050 kg-ban sikerült maximalizálni.
Az olyasmik, mint ütközésmegelőző rendszer, 30 km/h-s sebesség alatt vészfékezésre is képes adaptív tempomat, sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelés, táblafelismerés, parkoló asszisztens, automata fényszóró, akár 3D-s, 20 cm képátlójú monitoros információs központ és társaik már persze a biztonságról és a luxusról szólnak, a változtatható rásegítésű kormányszervo és a nem kevesebb mint 5 féle (Eco, Sport, Normal, Individual, Comfort) lengéscsillapítási mód pedig a komfortról és a vezetési élményről. Utóbbi - a GTI-t és az R-t leszámítva eddig nem feltétlen volt jellemzője a típusnak.
A teljes motorpalettát még nem ismerjük, azt azonban már most továbbadhatjuk, hogy az 1,4 literes, 140 lóerős, közvetlen befecskendezéses és hengerlekapcsolós benzines TSI turbómotor vegyes fogyasztása (7 fokozatú DSG váltóval) megállhat mesés 4,8 l/100 km-ben... Az 1.6-os CR TDI dízel természetesen még szerényebb, gyárilag akár 3,2 literes étvággyal futhat be a kereskedésekbe - ősz végén, télen. A berlini premier után még okosabbak leszünk, a szeptember végi Párizsi Autószalonon pedig a csak jövőre támadó új, 225 lóerősként várható GTI-ről is lehull majd a lepel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:33
    Permalink

    Azért prémiumkompakt, mert ezt sulykolják bele az emberek bucijába!
    Hiper-szuper csodaverda, ami a legjobb a világon, mert ez GOLF!!!!
    Ha nem ez lenne a neve, a kutya se nézne rá, de mindig ez nyeri a teszteket, erről zengnek ódákat, a csapból is ez folyik. A szomorú az egészben, hogy el is hiszik sokan. A sajtó is,többek között a magyar is úgy nyilatkozik, hogy az ő szekerét tolja…

Vélemény, hozzászólás?