Mi a fene lehet Massával?
Massa kálváriáját a végtelenségig a Ferrari sem tolerálhatja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén a pontra is esélytelen kiscsapatok pilótáin kívül egyvalaki nem végzett még a Top10-ben: Massa. Ferrarival.
Egykor gyors, nagyon gyors volt Massa. Valamiért ma már nem tud az lenni
Árnyéka önmagának
Az egy dolog, hogy gyenge a Ferrari, Alonso viszont 37 pontnál jár, míg Massa kerek nullánál
egyéni | pont | csapat | pont | |
1. | Hamilton (McLaren) | 45 | McLaren | 88 |
2. | Button (McLaren) | 43 | Red Bull | 64 |
3. | Alonso (Ferrari) | 37 | Ferrari | 37 |
4. | Webber (Red Bull) | 36 | Sauber | 31 |
5. | Vettel (Red Bull) | 28 | Mercedes | 26 |
6. | Rosberg (Mercedes) | 25 | Lotus | 24 |
7. | Pérez (Sauber) | 22 | Williams | 18 |
8. | Räikkönen (Lotus) | 16 | Force India | 9 |
9. | Senna (Williams) | 14 | Toro Rosso | 6 |
10. | Kobajasi (Sauber) | 9 | ||
11. | Grosjean (Lotus) | 8 | ||
12. | Di Resta (Force India) | 7 | ||
13. | Vergne (Toro Rosso) | 4 | ||
14. | Maldonado (Williams) | 4 | ||
15. | Ricciardo (Toro Rosso) | 2 | ||
16. | Hülkenberg (Force India) | 2 | ||
17. | Schumacher (Mercedes) | 1 |
Massa mosolya nem őszinte
év | csapat | helyezés év végén | győzelem | dobogó | pontszerzés | pole |
2002 | Sauber | 13. | 0 | 0 | 3 | 0 |
2004 | Sauber | 12. | 0 | 0 | 5 | 0 |
2005 | Sauber | 13. | 0 | 0 | 4 | 0 |
2006 | Ferrari | 3. | 2 | 7 | 13 | 3 |
2007 | Ferrari | 4. | 3 | 10 | 14 | 6 |
2008 | Ferrari | 2. | 6 | 10 | 13 | 6 |
2009 | Ferrari | 11. | 0 | 1 | 5 | 0 |
2010 | Ferrari | 6. | 0 | 5 | 14 | 0 |
2011 | Ferrari | 6. | 0 | 0 | 15 | 0 |
2012* | Ferrari | 18. | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Három futam után
Legutóbb Kínában Alonsónak sem ment jól, de bejött kilencediknek, míg Massa csak 13. lett. Bahreinben muszáj lesz pontot szereznie, muszáj lesz valamit bizonyítania, hogy ne követeljék kórusban az eltávolítását. Már-már "lucabadoeri" az, amit művel - tudják, Badoer volt az a tesztpilóta, aki 10 évnyi kihagyással a lábában 2009-ben helyettesítette a gyógyuló Massát, azonban megremegtek azok a lábak, s ő mindössze két (nullás) verseny erejéig élvezett bizalmat...
Arról, hogy maradandóan sérült-e a mogyoródi balesetben, nem tudni. Az, hogy ne érezné a bizalmat, nem valószínű, hiszen akkor már rég kirúgták volna. Fáj neki, hogy egyértelműen Alonso a favorit? Lehet. Fáj neki, hogy Alonso gyorsabb? Lehet. Belefásulhatott a másodhegedálásba? Lehet. Nem bírja a nyomást, félti a helyét, s már csak ezért is görcsöl? Lehet. Jelentős mennyiségű szponzorpénzt veszítene a Ferrari, ha kitenné Massát? Lehet. Barcelonában, május közepén már jobb (gyorsabb és kiegyensúlyozottabb) autót kap ő és Alonso is? Lehet, miként az is, hogy akkor már nem Massának fogják hívni a Ferrari második számú pilótáját. Most hétvégén Bahreinben virítania kell egy jó eredményt, drukkolunk.
Massa nem a balesete óta szenved, hanem az egy évvel későbbi események óta!