Mi történt a Suzukinál szeptemberben, mit hoz a jövő?
A Suzuki egyelőre a lágy, olcsóbb hibridekre szavaz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szeptemberben beestek a Suzuki hazai eladásai, legalábbis a regisztrációs adatok szerint, a márka ugyanakkor megnyugtatott mindenkit: még így is övek az idei eladások ötöde, puskaporuk pedig a jövőre nézve is van.
Van és persze lesz is az aktuális előírásoknak megfelelő modell is bőséggel a Suzukinál, ám a paletta egy kicsikét átrendeződött, az európai piacról teljesen kifutott a szeptemberig még 934 példányban értékesített, indiai gyártású Baleno, meg persze az év elején néhány példánnyal eladott Celerio is, ezekből egészen egyszerűen nem készül már az aktuális EU előírásoknak megfelelő verzió. Mostantól csakis japán és magyar gyártású Suzukik szerepelnek a hazai kínálatban.
Jönnek a hibridek!
Mint azt Hársfalvi János, a Magyar Suzuki marketingvezetője elárulta, a Suzuki válasza a jövő évtől életbelépő 95 g/km-es CO2 kvótára egyértelműen a kínálat hibridesítése. A Suzuki ráadásul nehezített helyzetből indul, hiszen kínálatukban a CO2 emisszió kapcsán a benzineseknél kedvezőbb dízelmotorok nem találhatók meg, igaz nagyméretű benzineseik sincsenek. Egyre több modelljük fog a jövőben 12 vagy 48 V-os mild hybrid, azaz rásegítős hibridrendszert kapni. A hibrideknél ezek a rendszerek a legolcsóbbak és a legkönnyebbek, ám a márka kalkulációi szerint pont elegendőek ahhoz, hogy az EU-ban elvárt fogyasztáscsökkenést elérjék velük. Az Ignis már most csakis hibridként kapható, esetében 12 V-os rendszerrel találkozhatunk, a motorra szíjjal csatlakozó ISG - a motor indításáért is felelős generátor és rásegítő villanymotor - egység kiegészítő nyomatékot és gyorsabb, finomabb stop-start rendszert ad, valamint fékezéskor a mozgási energia hasznosításában is segít, ezáltal az Ignis 4,3 l/100 km WLTP átlagfogyasztással és 98 g/km CO2 emisszióval büszkélkedhet.A jövő év első negyedében a Vitara és az SX4 S-Cross már 48 V-os, a 12 V-oshoz hasonlóan 6,2 kilogrammos tömegnövekedést eredményező, ám még jelentősebb rásegítést és még jobb visszatöltést, fékenergia-hasznosítást adó rendszert kap, ugyanakkor a jövő év második felében a japán gyártású Ignis és Swift is tovább újul. Annak kapcsán azonban még nincsenek információk, hogy a Suzuki és a Toyota korábban épp a komolyabb hibridrendszerek kapcsán bejelentett együttműködéséből mikor és mi fog megvalósulni az európai piac számára.
Swiftet június óta nem lehetett rendelni. Május végéig vettek fel rá előjegyzést, azokat még legyártották Japánban, de azóta semmi. Akkor azt mondták, hogy csakis hibridmotorok lesznek, de sem árat, sem felszereltséget, sem időpontot nem tudtak mondani. Ha jól tudom, ez a helyzet azóta sem változott.
Egyébként meg tök jó a sok hibrid, de a a sima 1.2-es Swift egy 4×4-es nehezítéssel is 5.5-ös átlagfogyasztást tud. Az értelmetlen szabályozás miatt beraknak egy félhibrid megoldást, ami fogyasztást nem csökkent, de cserébe drágább lesz a kocsi. Pedig az 1.2-es is elég a könnyű kasztnihoz.