Michelisz BMW-ről Hondára vált

Csúcstechnikával az abszolút vb-cím a magyar csapat célja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két év BMW-zés után Michelisz Norbert ismét fronthajtású autóval, a legújabb Honda Civic volánja mögött folytatja pályafutását a WTCC-ben.


Viszlát BMW, hello Honda! Régebben is volt szó a lehetséges váltásról, ami most már hivatalos és publikus: a túraautó-világbajnoksági résztvevő, a 2012-es Yokohama-kupában legjobb Michelisz Norbert Honda Civickel indul az idei (és a 2014-es) sorozatban. A Honda a tavalyi szezon végén szállt be a WTCC-be, újoncként egyszer már dobogós helyre is jó volt, alig mutatkozott lassabbnak az elitnél.
Hirdetés
Az autócsere azt is jelenti, hogy két év BMW-zés után Norbi visszatér a fronthajtáshoz - ez a Honda persze nem a "régi" SEAT. A Zengő Motorsport S2000TC-je elvileg gyári támogatású lesz, ugyanolyan, mint amilyenekkel a dedikáltan gyári csapatban az olasz Tarquini és a portugál Monteiro mennek.
A BMW fölött eljárt az idő, a DTM-re koncentráló németek technikája eddig sem kapott gyári fejlesztéseket, s a jövőre nézvést is bizonytalan volt, hogy történhet-e előrelépés. A Hondánál bezzeg garantált a fejlődési potenciál, ami a váltás mellett szól pláne annak tükrében, hogy 2014-ben komoly szabályváltozások lépnek érvénybe az egyre népszerűbb, a kilencszeres ralivilágbajnok Loebbel támadó Citroënt is bevonzó WTCC-ben.
Mert az könnyen lehet, hogy idén a BMW-vel még jobban teljesíthetett volna az a Michelisz, aki az alábbi videónyilatkozata alapján már tűkön ül, alig várja, hogy kipróbálhassa a Hondát. Szerinte és Zengő Zoltán csapattulajdonos szerint is a Honda volt a legjobb választás - hosszú távon, az abszolút világbajnoki cím érdekében feltétlen.
Ami bukta a nyerésben, az a privátoknak kiírt Yokohama-kupa, ebbe ugyanis valószínűleg már nem nevezhet a Honda-technika miatt a gyáriakkal egy szinten jegyzett Zengő Motorsport. Elsőkerékhajtással olyan parádés rajtokat sem vehet majd Norbi, mint tette a BMW-vel. Tarquini, Monteiro és Michelisz autóját amúgy a J.A.S. Milánó melletti műhelyében építik, a 2012-ben egy erős félszezont produkáló Wéber Gábor viszont Hondába egész biztos, hogy nem ülhet, mert csupán három Civic készül. Ergo a megint kétautós magyar csapat eléggé esélytelen. Rajt március közepén Olaszországban, Monzában, addig mondjuk nyilván az is kiderül, hogy mi lesz a WTCC-nek gyárilag búcsút intő Chevrolet Cruze versenyautóival, s hogy a Muller, Huff, Menu sztártrióból ki, hol és mivel folytatja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?