Miért és hogyan alhattak a japánok két hétig taxikban? Mutatjuk!

Tokióban 15 napig üzemeltek a Toyota kényelmes alvótaxijai

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hogy a taxiban alvás létjogosultsága érthetővé váljon, ahhoz két dolgot kell tisztázni: Japánban sem a főváros, sem pedig az ott használt Toyota taxik nem olyanok, mint ahogy itthon elképzeljük ezeket a fogalmakat. Ezekben valószínűleg még te is aludnál.

Először is tisztázandó: Japánban máshogy működnek a dolgok. Az sem szokatlan például, hogy az emberek az autójukban alszanak, pihennek. Ennek fő okaiként a túlzsúfolt városokat, a hosszú műszakokat és a japánok közismert túlórázási hajlandóságát lehetne felsorakoztatni. A Daiwa Motor Transportation augusztus 30. és szeptember 14. közt azoknak is megteremtette az autóban alvás lehetőségét, akiknek nincs is kocsijuk, vagy nem használják munkába járásra: taxikat alakítottak át mozgó alvóhellyé a nyugtató italokat forgalmazó Chill Out nevű cég segítségével.
Hirdetés
Tudom, egy átlagos magyar szemével biztosan nem túl vonzó egy taxiban aludni, de itt megint komoly fogalmi eltérések vannak: itt nem a budapesti bulinegyedből hajnali háromkor részegeket hazafuvarozó Dacia Logan kombikra kell gondolni, a taxitársaság ugyanis kizárólag egyenesen taxinak fejlesztett Toyota JPN Taxi modelleket alakított át erre a speciális célra. A gyárilag taxiórás típust normál taxiüzemben gyorsan megkedvelték az utasok a sík padló, a bőséges hátsó fej- és lábtér, valamint az óriási hátsó tolóajtók miatt. Arról sem feledkezett el a Toyota, hogy kapaszkodókat, USB töltőcsatlakozókat és szellőzőnyílásokat tegyen a magasított hátsó sorba, ahonnan a forgalmat is jól látni. Hátul tágas és alacsony rakodóperemű csomagtartót találni benne, amibe kényelmesen befér akár egy kerekesszék vagy két nagyméretű bőrönd is. A JPN Taxi nem csak az utasoknak, de a taxisoknak is ugyanakkora kedvenc, a magas tetővel és hosszú tengelytávval a japán belpiacra gyártott típust 2017-ben mutatta be a Toyota. A sofőrülést arra optimalizálták, hogy akár egész nap benne ülhessen a taxis, az autó árát és a fenntartási költségeit pedig igyekeztek a minimumon tartani. 1,5 literes LPG-s hibrid hajtása talán a létező legkedvezőbb üzemanyagköltségű és károsanyag-kibocsátású kombináció a belsőégésű motorok között, az átlagos LPG fogyasztása 5,2 liter.
Hirdetés
Ilyen JPN Taxikat alakítottak át a #SleepingTaxi szolgáltatáshoz is: aki beszállt egy ilyen autóba hátra, az szinte mindent megtalálhatott, ami szükséges lehet, hogy pár percre vagy órára kizárja a nagyváros nyüzsgését, és kipihenhesse magát, ráadásul felár nélkül. A taxitársaság ugyanis befóliáztatta a hátsó ablakokat, növényeket helyezett el az utastérben, sőt, még egy nyugtatóitalokkal telepakolt hordozható asztalt is bekészített, miközben az ellazulást LED-es hangulatvilágítással, a vezetőülés háttámlájához rögzített monitorral, és egy kényelmes párnával is segítette. Akár egy meghitt, sorozatnézős estére vágytak az utasok a tokiói forgalomban, akár csak szundítottak volna egy laza 15 percet két munkahelyi roham közt, megtalálhatták a maguk számítását. Aki tényleg aludni akart, annak lágy zenét játszottak be hátra, de választhatott akár nyugtató hatású filmeket vagy eldobható alvómaszkot is, ha a nagyváros fényei mégis erősebbnek bizonyultak a fóliázásnál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?