Miért nem nyert Kiss Pál Tamás?

Kiss Pál Tamás a GP3 darálójában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha győzelmet nem is, de a 16. és 18. helyezésnél azért többet vártunk a GP3-ban a Török Nagydíjon bemutatkozó Kiss Pál Tamástól. Nekünk elmondta, miért nem nyert.

Tavaly a Brit Formula Renault-bajnokságban menetelt Kiss Pál Tamás, több futamgyőzelmet is aratott, a szezon végén pedig éppen csak lemaradt a bajnoki címről. (A rossz nyelvek szerint csapata a másik pilótának kedvezett, hátha ezzel az idei szezonra is meg tudja tartani versenyzőjét.)
Tomi az idén csapatot váltott és a Tech 1 színeiben debütált a Formula–1-es futamok betétversenyeként megrendezett GP3-ban. Azt ugyan tudtuk, hogy meglehetősen későn kötött szerződést, és az ellenfelek már elkezdték a teszteket, amikor Tomi és menedzsere még csak tárgyaltak, de azért az első hétvégén hozott 16. és 18. helyezésnél többet vártunk tőle.
„Nem mondhatnám, hogy elégedett vagyok magammal” – mesélte Tomi, vagy ahogyan egyre többen becézik őt, KPT az Autónavigátor.hu-nak. „A GP3 más, mint a Formula Renault volt. az autót és a bajnokságot is ki kell tapasztalnom. Például az időmérő itt úgy zajlik, hogy van két szett gumid, amik kb. három körön keresztül gyorsak. Az egyik szettel mindjárt az elején kell három gyors kört futni, aztán a második szettel később lehetőleg még jobb köröket. A három kör úgy épül fel, hogy mész egy gyors kört, és azonnal a következőben meg kell próbálnod egy még jobbat menni.”
„Nekem ez nem sikerült. A szektoridőim nem voltak rosszak, de nem tudtam belőlük egy jó kört összerakni. Lehet, hogy túlságosan is izgultam, és túlerőltettem az autót, ami miatt nem sikerült gyorsulnom. A Formula Renault-ban tudtam, hogy ha futok egy gyors kört, és a következőben rövidebbre veszem a féktávokat, akkor az gyorsabb kör lesz. A GP3-ban nem teljesen így működik. A Renault-val a második évben már azt csináltam, amit akartam, a mostani autóval még ezt nem tudom megtenni.”
„A Formula Renault-ban szinte egész évben teszteltünk, a GP3-ban sokkal kevesebb lehetőség van a tesztre. De nem akarok magyarázkodni, az ötödik-hatodik futamra meg kell szereznem ezt a rutint.”
„A mezőny is sokkal keményebb, mint a Formula Renault-ban volt. Ha az első tízből tudsz indulni, ott vigyáznak egymásra, mert pontszerző helyről nem akar senki kiesni. Ha a tízen kívül vagy, akkor minden mindegy alapon tolakszik mindenki. Sokkal több az ütközés. Törökországban velem is előfordult, hogy megelőztem valakit, aztán éreztem egy nagy lökést, oldalról belém jött és odébb rakott. De hát ezért képvisel magasabb lépcsőt a GP3, mint a Formula Renault.”
„Most az a célom, hogy az időmérőket jól tudjam összerakni, elsősorban fejben, és ha az első tízbe tudom kvalifikálni magamat, akkor sokkal könnyebb dolgom lesz a versenyen. A csapat egyébként nagyon jó, mindig próbálnak új dolgot kitalálni, nagyon akarják a jó eredményt, bízom benne, hogy sikeres lesz az évünk, és nem fogunk csalódást okozni a magyar szurkolóknak.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?