Mindegy, csak RS legyen – RS modellek a használtpiacon

Ha szeretnél egy jót autózni, keress rá az RS modellekre!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bűvös betűpáros az RS. Többféle márka is használja, bár jelentése változó. Az S persze többnyire a Sport jelölése az R viszont lehet a rally vagy épp a racing. Ez a két betű jelzi, hogy nagy élmény lesz az autót vezetni, de azt is, hogy drága.

Létezik néhány modell, ami a vezetésért rajongóknak biztos, hogy az elsők között ugrik be, amikor meghallják az R és az S betűket. Rangsort nem hiszem, hogy fel lehet állítani. Teljesen változó, hogy kinek melyik rémlik fel először. Az Audi, a Ford vagy épp a Renault modelljei, de ugyanígy élő legenda már a Skoda is az RS-ek tekintetében, vagy épp említhetném a Porsche 911 GT3 RS-t is. Aki még a „benzinkorszak” vége előtt szeretne néhány évig hangosan autózni, ezekben a modellekben kiváló társra lel. Bár tény, hogy drágán. Először egy kétmillió forintos felső határt akartunk szabni, hiszen ez az összeg állt sokáig a harmadik helyen a keresések rangsorában a Használtautó.hu felületén. Ám a helyét átvették a félmillió forintos keresések, az RS modelleket kutatva pedig rá kellett jönnünk, hogy még a kétmillió forintnál mélyebben is a zsebébe kell nyúlnia annak, aki használható RS modellt szeretne.
Hirdetés
Kezdjük az Audival, ahol az RS modellek a kicsitől a nagyig előfordulnak, tehát már az A3-nak is létezik „erős” változata, és felfelé, majdnem mindegyik típusnak. Az RS 2-t most inkább ne is emlegessük, hiszen az annyira gyűjtői darab. RS 3-ból sem nagy a kínálat, 8 millió forinttól indul a belépés a „klubjukba”. Ennyiért 2012-es évjáratot kapni, közel 200 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Ez még az első generáció, amelynek orrában öthengeres, 2,5 literes benzinmotor dolgozik 340 lóerővel. Feljebb lépve egyet a ranglétrán az RS 4-hez, mi mást látnánk mint, még durvább árat? Pedig itt már 2006-os a legkedvezőbb áron kínált példány 150 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel, amelyért 9,5 millió forintot kérnek. Igaz ez egy limitált szériás darab. Ám innen csak egyre drágább és persze fiatalabb is minden. Egyébként ebben már 4,2 literes V8-as duruzsol, ami 420 lóerőt tud.
Hirdetés
Érdekes módon RS 5-öt már 7,9 millió forinttól be lehet szerezni, ami 2011-es évjárat, viszont már 200 ezer kilométer felett jár. Talán azért sem sokkal drágább egyébként az RS 4-nél, mert a kínálat is nagyobb belőle. Az RS 5 ugyancsak a 4,2 literes, V8-ast kapta, de már 450 lóerővel. RS 6-ból még öregebbet is lehet találni 2003-ból. De még ennek is 5 millió forint feletti árat szabtak. A 4,2 literes V8 ebben is ott figyel 450 paripával, de futásteljesítménye már 250 ezer km feletti. A következő generáció ötliteres V10-essel már minimum 8 millió forintba fáj.
Hirdetés
Aztán ott az RS 7, amiből kevesebbet látni az utakon, mint például McLarenből. Nem véletlen, hiszen még mindig rendkívül drága. 2014-től és 15,5 millió forinttól indul a kínálat, 150 ezer km felett. Ebben V8-as, négyliteres benzinmotor termel 560 lóerőt. Nincs 10 millió forint alatt RS Q3. A mokány SUV-ban a 2,5 literes motor található 340 lóerővel. Még a legolcsóbb is 11,1 millió forint, pedig már közel 200 ezer km a futásteljesítménye. Aztán még ott a TT RS, amiből nagyon kevés van, de már 7,8 millió forinttól. Szintén az öthengeres, 2,5 literes motorral. Sokak vágyálma egy Ford Focus RS is, amelyből az első generáció szintén bekerült már abba a gyűjtői kategóriába, ahol az ára már csak felfelé fog menni. Sajnos a második generációt is elképesztően drágán mérik. Nyolc millió forinttól indul a Volvo öthengeresből gyúrt, 2,5 literes, 305 lovas motorral felvértezett RS, 150 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel. És még ez is nagyon ritka, több eladó példány van a harmadik generációból, de az már a minimum 9 millió forintos kategória. Ebben már csak négy henger dolgozik, igaz 350 lóerővel és nagy változásként már mind a 4 kereket hajtja a 2,3 literes EcoBoost. Talán akkor a Renault-nál olcsóbban megússza az erős, forró ferdehátúra vágyó ügyfél? Furcsamód igen, pedig a Megane RS nem nyújt kevesebb örömet a kékoválos ellenfélnél. Csak kevesebb lóerőt. Itt is van második generációs, amit a furcsa farkialakítása is különlegessé tesz. Kétliteres, négyhengeres benzinmotorral, 225 lóerővel 1,8 millió forint környékén igaz 300 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel. Aztán a harmadik generációs már 3,6 millió forintnál jár. Ezek is kétliteres, négyhengeres masinák, de 250 lóerővel. Persze ekkor már megjelentek a Trophy változatok is, de azok újfent gyűjtők számára lehetnek majd érdekesek csillagászati árakon. Ugyanakkor a Renault lefelé is építkezett. A Clio RS sokak szerint még jobb, mint a Megane a kisebb tömeg és a rövidebb tengelytáv okán. A harmadik generációból már akad megkímélt állapotú 2,9 millió forintért. Ebben négyhengeres, kétliteres szívó benzinmotor termeli a 200 lóerőt. A fiatalabb negyedik generációban már 1,6 literes turbó teszi a dolgát ugyancsak 200 lóerővel. Ám itt az árak már 4 millió forintról indulnak, igaz nem érték el a 100 ezer kilométeres futásteljesítményt ezek az autók. Sőt, van még lejjebb, de jó értelemben! Hiszen a Twingo harmadik generációjából is készült RS, méghozzá 1,6 literes, szívó benzinessel, 133 lóerővel. Kétmillió forintért lehet ráakadni 100 ezer kilométeres futásteljesítmény környékén, vagy kicsit drágábban a különlegesebb Gordini változatra.
Hirdetés
Végül a Skoda palettáján is ott a kimondottan nagyhírű Octavia RS, vagy épp a Fabia RS. Skodákból a legnagyobb a kínálat, még a rendőrség is használt RS Octaviákat. Sőt, dízelt is lehet választani, ha ilyen hóbortja van valakinek. Több mint 100 eladó példány közül lehet válogatni, Az elsőtől a negyedik generációig, akad szedán és kombi, illetve dízel és benzines is. Legolcsóbban egymillió forintért kínálnak első generációs RS-t 2002-ből 400 ezer kilométerrel. Ebben még 1,8 literes turbómotor dolgozott 180 lóerővel. A második generáció már kétliteres motorral és 1,3 millió forint felett indul, 200 lóerővel. A harmadik generáció viszont a 3 millió forintos tartomány, szintén kétliteres turbómotorral, 220 lóerővel. Persze többféle teljesítménylépcső létezik, továbbá hasonló árban mozognak a dízelek is. A Fabia különlegessége, hogy az első RS generáció csak dízelmotorral volt megvásárolható. Most másfél millió forintba kerül egy használható példány 200 ezer kilométer feletti futásteljesítménnyel a 2000-es évek közepéről. Az 1.9 PD TDI 131 lóerőt tud és sűrű fekete füstfelhőt, ha elhanyagolták. A második generáció már 1,4 literes turbós benzinest kapott 180 lóerővel, kombi ebből is létezik, de mindkettő nagyon ritka, a megkímélt változatokért 2,8 millió forintot is elkérhetnek. És, hogy mire kell ügyelni egy RS vásárlásakor, milyen hibákra lehet számítani? Nos, a fokozott terhelés miatt színes hibalista alakulhat ki. Persze a gondos gazdák kezei közül mindenképp megbízhatóbb példányok kerülnek ki, érdemes olyat választani, amelynek a szervizháttere precízen vezetve volt, számlákkal alátámasztva. Meglepetés akkor is érhet, de kisebb az esélye. Neked melyik a kedvenc RS modelled?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?