Minden eddiginél sportosabb lesz az új Toyota Yaris

Új, moduláris platformon érkezik a következő generációs Toyota Yaris

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota megerősítette, hogy a márka friss, moduláris padlólemezén érkezik a Yaris következő generációja. Mutatjuk, milyen előnyöket hoz.


A jövőre érkező új Toyota Yaris elsőként kapja meg a frissen bemutatott, moduláris TNGA-B padlólemezt. A moduláris padló a Corollával, RAV4-gyel, Camry-vel szerzett tapasztalatok alapján forradalmi változásokat hozhat. Miként az már szinte köztudott, a TNGA nem egyetlen padlólemez, hanem egy egész platformcsalád, amellyel különböző méretosztályokban valósítható meg a márka járműtervezési filozófiája. Az új generációs Toyota Camry alapjait adó TNGA-K (röviden GA-K) és az aktuális, 12. generációs Corollát életre hívó GA-C padló után most megérkezett a Yaris alapjait adó GA-B, a família legkompaktabb tagja is. Ez ugyanúgy jobb torziós merevséget és alacsonyabbra vitt tömegközéppontot ígér, mint nagyobb testvérei, továbbá a Yarisnál is tömegcsökkentést és akár független, több lengőkaros hátsó felfüggesztést, valamint remek helykihasználást.
Eddig az elmélet – a gyakorlat pedig az, hogy a GA-B platform első felhasználója minden kétséget kizáróan az a negyedik generációs Toyota Yaris lesz, amely jövőre mutatkozik be Európában. A modell prototípusait idén nyáron lesték meg a Nürburgringen: a rendkívül sikeres hibrid verzió (amely a jelenlegi szériában a Yaris európai összeladásainak pontosan a felét teszi ki!) mellett egy álcázott GR sportmodell is nagy tempóban rótta köreit a Zöld Pokolban.
A GA-B padlólemez tulajdonságai mindkét variánsnak kedveznek. A csekély tömeg, a mély tömegközéppont és az igényes felfüggesztés izgalmas sportmodellé teheti az autót kategóriájában, akár a jelenlegi csúcsmodell, a 212 lóerős Yaris GRMN túlszárnyalása a cél, akár (és ez a valószínűbb) egy köztes teljesítményű, megfizethető sportverzióval bővítené palettáját a gyár.
Hirdetés
Ami a hibrid változatot illeti, a GA-B platformot - kevéssé meglepő módon - eleve felkészítették az alternatív hajtásláncok beépítésére. A Corollánál megismert, két teljesítményszintű hibrid kínálat nem tűnik valószínűnek a városi modellnél – hacsak az erősebb változat fejlesztését nem a Gazoo Racing gondjaira bízzák –, egy hálózatról tölthető hibrid variáns viszont komoly piaci kereslettel találkozhatna Európában. Ezzel azonban nincs vége az új padlólemez által nyújtott lehetőségeknek. A jövőre piacra lépő, tisztán elektromos C-HR crossovert fél évtizeden belül további kilenc Toyota villanyautó követi; több mint valószínű, hogy a Yaris az elsők között kaphat akkumulátoros elektromos hajtásláncot.
Ha a hajtásmódok kérdéskörén túltekintünk, az új padlólemez minden egyéb téren is értékesebbé teheti a Yarist. Az optimalizált helykihasználás tágasabb utasteret és csomagtartót ígér, a megnövelt szilárdság csendesebbé és biztonságosabbá teszi majd az autót. A Corollánál megismert ergonómiai módosításokra a fotók alapján a kisebb modellnél is számíthatunk; a mélyebbre húzott motorházfedél jobb körkörös kilátással szolgálja a vezetés biztonságát. A folyamatosan bővülő tartalmat kínáló, szériakivitelű Toyota Safety Sense szintén hozzájárul majd ahhoz, hogy az új Yaris minden tekintetben kategóriája legjobbja legyen. Végezetül a hírek szerint fejlett technológiai tartalmakkal is fog gazdagodni a modell, érintőképernyőjéhez Apple CarPlay és Android Auto is várható, magát a Yarist pedig alighanem jövő évben, a Genfi Autószalonon ismerhetjük majd meg.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?