Minden idők legizgalmasabb Fordjaként érkezik a Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E: nem csak tisztább, fürgébb is lehet a benzinesnél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem titok: a Ford fejébe vette, hogy ha legyőzni talán nem is tudja, azért konkurenciát állít a Teslának. Nagyon úgy néz ki, hogy sikerült.

Henry Ford talán már hasonlóan forgott a sírjában az elmúlt években, mint kurbli a T-Modell orrában, hiszen a kvázi semmiből érkezett Tesla gyakorlatilag magáévá tette a villanyautók piacát, s talán a villanyautó fogalmát is az Egyesült Államokban, míg a Ford az előző generációs Focuson kívül gyakorlatilag nem tudott még másik villanyautót felmutatni. Sokan ekézik, hogy az milyen volt, de 34 kWh-s akkumulátorával azért csak hozott norma szerint is 225 kilométeres hatótávot, én pedig simán kihoztam belőle 240-et is Európa körbeautózása során a 2017-es e-Tour Europe versenyen, és még vezetni is egész jó volt! Na igen, a vezethetőség, azt azért ügyesen ragadta magához a Ford az első Focus óta, s a Mustanggal az olcsó sportautók kategóriáját is, már bő fél évszázada, de az aktuális generációjával Európában is. Mindezek után pedig csöppet sem meglepő, hogy első önálló villanyautójuk is Mustang, Mustang Mach-E ami egyszerre sportos, egyszerre divatos szabadidő-autó.
Ford Mustang Mach-E - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4713 1881 1625 2984 402-1420
Hirdetés
A SUV műfaj nem csupán azért szerencsés villanyautó-alap, mert ma a vevők legjelentősebb része (bő harmada) szabadidő-autót szeretne, hanem azért is, mert aljában gond nélkül elférnek az akkumulátorok. A sajtóanyag szerint "A Mustang Mach-E immár a tisztán elektromos hajtású autóra vágyó vásárlók számára is megadhatja azt a szabadságot, teljesítményt és ikonikus karaktert, ami eddig a világ legkelendőbb sportkocsijának sajátja volt." A Mustang Mach-E GT ráadásul jobban megy, mint a sima Mustang GT. Naná, hiszen 487 lóerős teljesítménye, de főként 860 newtonméteres nyomatéka is sokkalta nagyobb! Ráadásul a jobb verziók (első és hátsó villanymotorral) összkerékhajtásúak, a GT csúcsverzió is, ami 3,7 másodperces 100-as sprinttel és 200 km/órás végsebességgel büszkélkedhet. Mindegyik Mach-E hátra súlyozott hajtású, azaz hátsó villanymotorja erősebb, a belépő pedig csakis hátul hajt, 269-294 lóerővel, akarom mondani 198-216 kW-tal és mindenképp 430 Nm nyomatékkal. A villanymotorok nyugalmi helyzetből 0,5 másodperc alatt elérik csúcsnyomatékukat, így már az alapverzió is 6,1 (a növelt kapacitású akkumulátoros verzió esetén 6,2) másodperces 100-as sprintet tud, végsebessége 180 km/h. Az alap akkumulátor 288 cellás és nettó 68 kWh kapacitású - Standard Range néven, míg az Extender Range 376 cellás, nettó 88 kWh kapacitásút kap, a hatótávok 440 és 610 (!) kilométeresek. Az összkerékhajtású és nagyobbik akkus verzió már 258 kW/351 lóerő teljesítményű, 580 Nm nyomatékot mozgósító és 5,1 másodperces 100-as sprintet tudó, felette már csak a GT áll, illetve gyorsulásban alatta. Mindegyik Mach-E esetén alapáras a 7,4 kW-os egyfázisú és a 11 kW-os 3 fázisú tölthetőség, míg a DC villámtöltés a Standard Range verziók esetén 115, az Extended Range esetén 150 kW-os. Utóbbival óránként több mint 100 kilométernyi hatótáv táplálható a 8 év/160 000 kilométeres garanciával adódott, folyadékhűtésű (télen fűtésű) lítium-ion akkumulátorba.
Hirdetés
Ford Mustang Mach-E - műszaki adatok
Rear-Wheel Drive (RWD) All-Whell Drive (AWD) First Edition GT
Akku-kapacitás/hatótáv [kWh/km] Standard Range: 68/440, Extended Range: 88/610 Standard Range: 68/400, Extended Range: 88/540 Extended Range: 88/540 Extended Range: 88/490
Teljesítmény [kW/LE] Standard Range: 198/269, Extended Range: 216/294 Standard Range: 198/269, Extended Range: 258/351 Extended Range: 258/351 Extended Range: 358/487
Nyomaték [Nm] 430 580 580 860
Gyorsulás (0-100 km/h) SR: 6,1, ER: 6,2 SR: 5,6, ER: 6,1 5,1 3,7
Végsebesség [km/h] 180 180 180 200
Saját tömeg [kg] SR: 1969, ER: 2085 SR: 2063, ER: 2182 2182 2273
Vontatási kapacitás [kg] 750
A Ford persze nagyon jól tudja, hogy a vevőknek nem csak hatótáv és menetdinamika, használhatóság is kell, ezért egyrészt mindegyik verzió 750 kilogrammos vontatási kapacitással rendelkezik, másrészt az ötüléses utastér mögött tisztességes, 402-1420 literes a csomagtér, s előre is jutott egy 81 literes, slaggal is mosható tároló, ami kiváló a sajnos sokszor koszos töltőkábelek tárolására is. De van itt még más is: nagyon komoly elektronikai rendszer. Tesla-módra hatalmas és állított formátumú, 15,5 colos érintőkijelző került középre, de a valódi autókat idézve egy gusztusos, szélesvásznas (10,2 colos) színes kijelző jutott a sofőr elé is. És itt kezdődnek el a finomságok: teslásan lesz over-the-air szoftverfrissítés, telefonos nyitás (ha az lemerülne, a B-oszlopon biztonsági kódot írhatunk be a bejutáshoz, az érintőképernyőn egy másikat az indításhoz), a panorámatető télen több, nyáron kevesebb hőt enged az utastérbe, az autó személyre szabása pedig már a megrendelést követően elkezdődhet a személyes fiók létrehozásával, hogy az átvételkor már úgy ülhessünk be autónkba, hogy az személyes beállításainkat betöltötte, honnan máshonnan, hát a felhőből, s természetesen autónként több személy is felvehető.
Hirdetés
Beállítható a munkába járás időpontja, amihez az autó természetesen utat kalkulál és szükség szerint figyelmeztet a töltésre, vagy épp a dugóra, az időjárási körülményekre. A Ford Pass rendszer segítségével telefonunkról tervezhetünk utakat, nézhetünk töltőállomásokat, de azokat az autó is ajánlhatja. És ahogyan a korai Tesla Model S-ekhez ingyenes töltés járt, úgy az idén és jövőre rendelt Mach-E modellekhez is jár 5 éven át a teljes európai FordPass (Ionity) 155 ezer tagú töltőhálózathoz. A nagy kérdés már csak az maradt, hogy mibe is fog kerülni a Ford Mach-E. A hazai árakra még várnunk kell, a hírek viszont biztatóak: az Egyesült Királyságban például 18 millió forintnak megfelelő összegről startol az összkerékhajtású és nagyobbik akkumulátoros First Edition, ami sok más mellett már láblendítésre is nyíló elektromos csomagtérajtót és 10 hangszórós B&O hifit is ad, a teljes panorámatető mellett. Fapados Mach-E egyébként nem nagyon lesz, már a bázis is LED fényszórós, vezeték nélküli töltős, minden sofőrsegédet megadó. Adaptív LED fényszóró és elektromos első ülésállítás az összkerékhajtásúakhoz már mindenképp jár. A felfüggesztések elöl-hátul függetlenek, a felnik 17, a GT-n 19 colosak. A Mustang Mach-E a nyugati világban már tavasszal színre lép, ők a GT-t ősztől kapják, hozzánk viszont az alsóbb verziók is csak akkor érkeznek. A gyári infók szerint nagyon megéri várni rá, ugyanis a villany SUV-k között hasonlóan bajnok ajánlatnak ígérkezik, ahogyan a Mustang is az az izomautók között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.10. at 16:10
    Permalink

    Valami el lett számolva a cikkben:

    “a 7,4 kW-os egyfázisú és a 11 kW-os 3 fázisú tölthetőség, míg a DC villámtöltés a Standard Range verziók esetén 115, az Extended Range esetén 150 kW-os. Utóbbival óránként több mint 100 kilométernyi hatótáv táplálható”

    Ha 150 kW-s töltővel töltöm, akkor az akksit nem hogy 1, de fél óra alatt teletöltöm (na jó 80%-ig).
    De ha az AC töltésre gondolt a cikkíró, hogy óránként tud 100 km-t, akkor sem jön ki a matek. Mert ennek a gépjárműnek nem 11 kW a fogyasztása 100 km-n, hanem (e cikk alapján a leggyengébbre számolva is) min 15kW. Vagyis egy óra alatt 11/15= 44 perc autózás. De gyanítom, hogy nem lesz 15 kW/100km a fogyasztása, hanem inkább 18…

Vélemény, hozzászólás?