Minden idők legizmosabb C Mercije már a boltokban

Gyári képeken a Mercedes C63 AMG Coupe Black Series

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban csak amatőr-felvételeken láthattuk a Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series-t, ám azok vélhetően a profikkal egy helyen készültek.


Korábban már beszámoltunk a legvadabb C-osztályos Mercedes tudásáról, ám akkor - láthatóan a gyári profi fotós által is megörökített példányról készült - amatőr felvételekkel és kiszivárgott információkkal mutathattuk be a C63 AMG Coupe Black Series-t. Immár azonban a gyár minden információt közzé tett, igaz okosabbak nem lettünk, eddig is minden lényeges adatot tudtunk a BMW M3 ellenfelének szánt kétajtósról, az igazi menetdinamikai mérésekre pedig még mindig nem került sor, ezért a menetteljesítmények továbbra is csupán kalkulációkon alapulnak.

A Black Seriesben 517 lóerő és 620 Newtonméter leadására izmosított, 6,2 literes, feltöltő nélküli V8-assal az álló helyzetből 100 km/órára gyorsulás szintideje alapesetben is 4,2 másodperc - az előzetes információk szerint, s az opcionálisan rendelhető Track, illetve Aerodynamics Package, azaz csomag még tovább apaszthatja az utóbbi értéket, vagyis mint azt korábban is írtuk, akár 4 másodperces 100-ra gyorsulás is lehetséges. A gyári sajtóanyag egyelőre hallgat a végsebességről, ami a teljesítmény alapján legalább 300 km/óra lehet. A Track Package egyébként a menetdinamika helyett inkább a tartós terhelési elleni ellenállást fokozza - egyebek mellett a hajtott hátsó tengely önzáró differenciálművéhez szerelt hűtéssel.

Rajtautomatikát mindegyik verzióban rejt az ESP, a központi üzemmód-kapcsolóval pedig Comfort, Sport és Sport+, valamint a hétfokozatú, AMG SPEEDSHIFT MCT váltó számára manuális "program" is választható, utóbbiban 1 tized másodperc alatt mennek végbe a kapcsolások, melyekhez dupla kuplungolás is választható - a hozzá tartozó gázfröccsel utóbbi az öblösített hangú kipufogórendszer által igazi élmény lehet. Aki befizetne rá, Németországban már most megteheti, 115 430 eurótól, azaz bő 31 millió forinttól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?