Minden lakóövezetben 30 km/órás sebességhatárt javasol az EU

Szigorításokkal szeretné növelni a közlekedés biztonságát az Európai Parlament

Zéró tolerancia az alkoholos befolyásoltság alatti vezetéssel szemben, szerényebb sebességhatár a lakott területeken - az Európai Parlament az eltökélt a közlekedésbiztonság szigorúbb szabályokkal fokozása mellett.

A jelenleginél szigorúbb közlekedésbiztonsági intézkedésekkel, például lakott területen 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással szüntethetők meg 2050-re a halálos közúti balesetek az Európai Unióban - szögezték le az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris ülésükön elfogadott állásfoglalásukban.
Hirdetés
Miként azt az MTI írja, a 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták: mivel a halálos kimenetelű balesetek 30 százalékánál kulcsszerepet játszik a gyorshajtás, a járművek biztonságos sebességszintje legfeljebb 30 kilométer/óra lenne a lakóövezetekben és mindenhol máshol is, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros.

Az EP emellett minden országban zéró toleranciát vezetne be a sofőrök alkoholfogyasztásával kapcsolatban.

Mint írták, a halálos közlekedési balesetek negyedénél az alkohol is szerepet játszik. A képviselők olyan, biztonságos vezetési mód kötelező beállítását javasolták az okostelefonokhoz, amelyek a várakozások szerint korlátoznák a vezetők figyelmét elvonó üzeneteket. Emellett adókedvezményekkel és biztosítási konstrukciókkal támogatnák a modern, már a legmagasabb biztonsági normáknak megfelelő járművek vásárlását és használatát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.06. at 19:47
    Permalink

    Elmebeteg állatok. Hamisítják a statisztikákat, lásd gyorshajtásnak írják a relatív gyorshajtást. Manipulálják a közvéleményt az évtizedek óta tartó híradóban mutogatott balesetekkel, stb., stb., stb. Totális kontrollt érnek el és elveszik az emberek kedvét az élettől, a felelősségvállalástól, miközben pont ezekre hivatkoznak. Már csak a ratyik tüntetnek, az értelmesebbje régen feladta, vagy ki is halt.
    Emlékszem 20-25 éve még teljesen elfogadott volt leírni egy autós portálon, vagy autós kiadványban, hogy nem a sebesség számít, hanem a sofőr; ill. szar sofőrrel minden sebesség rizikós. Hol vagyunk már ettől? Mindenki be van szarva mindentől, sőt sikk és büszkeség beszarinak lenni, vagy akár ratyinak.

    • 2021.10.07. at 08:58
      Permalink

      Tökéletesen leírtad a valóságot, köszönöm, mert nekem így már nem kell!

      Brüsszelben ratyik ülnek… van ott pár hetero is, de megy is ellenük a boszorkányüldözés ezerrel.

      Totálisan kiherélik az európai társadalmakat, mindent tönkretesznek.

      Az ittas vezetéssel szembeni zéró toleranciával egyetértek!

      De a 30-as sebességhatár lakott területen ? Ez minek ?

      Aki gyorsan hajt, az most is letojja az 50-et, tehát a 30at is lefogja, ergo a normális autósokat kívánják lesz0patni ezek a brüsszeli ratyik.

      • 2021.10.07. at 09:06
        Permalink

        Szakmai kérdésekben ratyizni a látens homoszexuálisok szokása, te gyökér.
        Természetesen fingod sincs a kérdésről, fuss neki te is újra, hogy legalább az egész történet alapjait felfogd. A másik futóbolondnak már vázoltam a lényeget.

        • 2021.10.07. at 09:15
          Permalink

          De miért személyeskedsz ?
          Itt senki nem tette, a cikkhez szólt hozzá és azt kritizálta vagy nem kritizálta.

          A “ratyi” jelzőn sértődtél meg ?
          Csak nem magadra ismertél ?

          • 2021.10.07. at 10:40
            Permalink

            “ratyizni a látens homoszexuálisok szokása” ezt is az aberráltak terjesztik az általuk és képviselőik megrendelt pszichológiai tesztjeik alapján te kényszerzubbonyt érdemlő. Érdemben hozzászólni nem tudsz, ha személyesen találkoznánk behúznád a füled-farkad, te valós rottyantott ratyi.

          • 2021.10.07. at 10:50
            Permalink

            A cikkben nem láttam szexuális orientációra való utalást, te gyökér.

        • 2021.10.07. at 11:42
          Permalink

          “A cikkben nem láttam szexuális orientációra való utalást, te gyökér.”
          Buzika, a cikkben nem volt, én következtettem és lám milyen jól mert előjöttél. Tudod a buziság szó sem véletlen, amikor valami természetellenes, aberrált és helytelen akkor használjuk ezt a szót. Na ilyen buziság ez az újabb brüsszeli baromság is.

          • 2021.10.07. at 12:55
            Permalink

            Jól gondoltam, hogy látens meleg vagy, íme a szakemberek véleménye, tökéletesen illik rád a személyleírás :

            “Ennek a betegségnek a kiváltó oka a rettegés. Az illető tudatalattija állandóan attól fél, hogy ő is homoszexuális. Lehet, hogy vannak erotikus álmai férfiakkal.
            A legfontosabb ismertetőjel, hogy gyűlöli a homoszexuálisokat. Egy normális hetero férfit hidegen hagy a téma. A látens meleg fejében állandóan ez kavarog, ezért megpróbálja negatív formában kiüríteni magából valahogy. S nem veszi észre, hogy éppen ezzel árulja el magát. ”

            Coming outolj, megkönnyebbülsz tőle.

          • 2021.10.07. at 17:06
            Permalink

            Ezt a buziságot is elhittétek, miszerint aki ellenzi, utálja, kiáll a buziság ellen, az valójában buzi, tehát vannak a buzik, és vannak az ellenzőik, akik ugyancsak azok, de tagadják hogy ők azok lennének. Ezért abból indulnak ki, hogy mindenki buzi, és vevő a buziságaikra. Ha tiltakozom a csokis fagyi ellen, akkor valójában akarom, ugye barom? Ennyi erővel bármit mondok azt mondom amit te gondolni akarsz, vagy aminek te beállítod, ugye csúszómászókám.
            Bolsevik módszer, erről Szolzsenyicin jut eszembe, aki még a neoliberál aberráltakat nem is ismerte, de a tő amelyről fakadnak azt igen:
            “A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak személyes boldogulása így kívánja.”

  • 2021.10.07. at 00:32
    Permalink

    Srácok, nem tűnt fel, hogy csak a magyar médiában ment ekkorát a hír? Az MTI tudatos EU-ellenes hergelése, nem lakott területekről szól a javaslat, hanem azokról a zónákról, ahol sok a gyalogos és kerékpáros, valamint az ő forgalmuk fizikai elkülönítése nem jól megoldható az úttesttől. Másképp: a holland településtervezési és forgalomirányítási modellt javasolják a tagállamoknak, a 30 km/h azokra a közterületekre vonatkozik, amit a magyarban “utcának” nevezünk, míg az “utakon” maradna az 50 km/h.

    • 2021.10.07. at 09:12
      Permalink

      Szerintem ne vegyünk át semmit olyan országoktól, ahol az az álláspont az uralkodó, hogy több nem létezik, mint kettő, azaz a nő és férfi.

      Aki ilyen alapvető, a létezés alapját jelentő természeti törvényt megkérdőjelez és azt mondja, hogy több gender létezik, mint kettő (nő és férfi) az egyéb aberrált, szuicid, elmebeteg idióta dolgokra is képes.

      Az elmebetegeket kezelni kell, orvosi segítségre van szükség. Ehhez képest nyugaton azt látjuk, hogy az elmebetegek próbálják “gyógyítgatni” az orvosokat és ápolókat. Szerepcsere..

        • 2021.10.07. at 11:00
          Permalink

          “ha személyesen találkoznánk behúznád a füled-farkad”
          Annyira vagy kemény, mint a fagyott kutyaszar. Az érdemi hozzászólást pedig megtalálod, csak annak felfogása a jelek szerint meghaladta a képességeidet.

          Kimásoltam neked és a hozzád hasonló gyengeelméjűek számára az Európai Parlament által elfogadott szöveget :

          “37. megjegyzi, hogy a gyorshajtás a halálos kimenetelű közúti balesetek mintegy 30%-ában elsődleges, a sérülést okozó balesetek túlnyomó része esetében pedig súlyosbító tényező; felhívja a Bizottságot, hogy terjesszen elő ajánlást a „biztonságos rendszer” megközelítéssel összhangban álló biztonságos sebességkorlátozások alkalmazására valamennyi úttípus esetében, többek között 30 km/óra legnagyobb sebességet írva elő a lakóövezetekben és olyan területeken, ahol sok a kerékpáros és a gyalogos, lehetőséget adva a kerékpáros és gyalogosforgalom növelésére, a veszélyeztetett úthasználók megfelelő védelme mellett; felhívja a tagállamokat, hogy részesítsék előnyben azokat a beruházásokat, amelyek célja a sebességkorlátozások érvényre juttatása, illetve a sebességszabályozás kulcsfontosságú szerepére vonatkozó színvonalas kommunikáció kibontakoztatása; felszólítja a tagállamokat, hogy alkalmazzanak visszatartó erőt jelentő szankciókat, többek között büntetőpont-rendszereket a gyorshajtás visszaszorítása érdekében, és fontolják meg a sebességgel kapcsolatos figyelemfelhívó tanfolyamok bevezetését a visszaeső elkövetők számára. magatartásuk megváltoztatása céljából;”

          Ebben hol látod, hogy lakott területen általános 30 km/h sebességkorlátozást vezetnének be?
          Te is úgy állsz neki vitatkozni, hogy azt se tudod hány óra van.

          • 2021.10.07. at 11:30
            Permalink

            Pöcsfejű, te sosem lehetsz kemény de ez a te bajod.
            Amit beszúrtál az alapján a városi utak legalább felére rá lehet sütni a 30-at, mert mint írtam egyik hozzászólásomban: “A környék és a közeli falvak hemzsegnek az olyan utcáktól, ahol a kerékpárost alig lehet kikerülni, noha az autós forgalom főútra jellemző. A házak ugyanúgy az út szélén vannak, vagy árok miatt az utat nem lehet szélesíteni. ”
            A tendencián vagyok kiakadva, meg hogy már ott tartunk, hogyha ennyire leviszik a sebességhatárokat, akkor mindenki bele fog esni a gyorshajtásba, mert kettesben 30-al marha jót tesz az autónak… Az ember csak tűr, tűr és ezt kapja cserébe. 30 éve még 60-al lehetett menni a városban dobfékes szarokkal de akkor még a gyalogos nem vette “táncra felkérésnek”, hogy lelépjen egy autó elé. Meg lehet nézni most mi van, szarrá kokszolódik az autó, örök fékezgetés. Eszébe nem jut a férgeknek, hogy nem a budira igyekszik az ember a szomszéd helyiségbe, hanem 30 gyalogátkelőhelyen, 20 körforgalmon át, stb., stb., pl. 5-6 km-re időre megy, de azért engedje el a gyalogosokat, akik 2-3 utcányira mennek (hiszen ezért megy gyalog) 2-3 úton átkelve, és állítsa le a tonnás vasat amit drágán megvett és drágán fenntart, miközben a gyalogosnak 1 pillanat a megállás és az elindulás is úgy, hogy neki 2-3 alkalommal kéne megállnia míg a célhoz ér. A kerékpárosok meg akik meg most annyira támogatva vannak, a lassan végtelen mennyiségű körforgalomnál mindig adjanak elsőbbséget, de bezzeg miattuk az autósok az egyenesekben meg menjenek 30-cal. Mikor vezetik be, hogy a vonat álljon meg ha jön egy autó? Már bevezették volna, csak az tényleg nem tud megállni ez a szerencséje. Ezért látszik, hogy autózásellenesek, de ezt nem mondják ki, hiszen elég baromnak, vagy min. szerencsétlennek kell lenni ahhoz hogy valaki 30-al autózgasson. Elmebetegek akik csak eldugításhoz értenek. Sosem azt állítottam, hogy mindenhol 30, hanem hogy 30-al lehet majd menni! Ez már a folyamat része, és nem is kis lépése, mivel írtam, hogy szinte ahol akarják rásüthetik a 30-at. Az hogy felüljárókon marad az 50 meg külön szégyen mert 70 kéne. De maradjon 50, csak állítanák be hozzá a lámpákat.

      • 2021.10.07. at 10:46
        Permalink

        Senki nem gátol benne, hogy annyiféle nemben higgy, amennyiben szeretnél, csak éppen semmi közöd nincs ahhoz, hogy más emberek hogyan gondolkodnak erről. pontosan a hozzád hasonló elmebetegeket kéne kezelni.

        • 2021.10.07. at 11:39
          Permalink

          Elmebeteg azért mert tudja hogy két nem van és ez hitkérdés lenne? Ilyenek ülnek Brüsszelben is. Képzett (és jól is fizetett) barmok, röhej, de képezték őket hogy minél hülyébbek legyenek, de egyesek szemében okosnak tűnjenek és komoly hátszelük is van.

          • 2021.10.07. at 12:50
            Permalink

            “Ilyenek ülnek Brüsszelben is.”
            Ez se jött be.

            “az Európai Parlament (EP) képviselői szerdán strasbourgi plenáris ülésükön”

            Ajánlom figyelmedbe a cikket, ott fent :
            “…Miként azt az MTI írja, a 615 szavazattal, 24 ellenszavazat és 48 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásban a képviselők hangsúlyozták…”

            615 igen szavazat, te szerencsétlen. A képviselőket közvetlen szavazással választottuk meg, te, meg én, meg a többiek. Kire szavaztál? Neki ugass, lécci.

        • 2021.10.07. at 13:08
          Permalink

          Mi nem jött be te majom? Mert te azt mondod? Márpedig ilyen barmok ülnek ott is és még képezték is őket, hogy ökrök legyenek. Az hogy a nemekről ilyen viták vannak ahhoz igen baromnak kell lenni, sokkal kevésbé védhető, mint a 30-as baromság, pedig az sem kicsi.
          Aki nem szavazza meg a 30-as buziságot az nem polkorrekt, ennyi. Ezáltal tovább nő a GDP is, több üzemanyag fogy, több autóalkatrész kell, simán lehet kommunikálni hogy óvni szeretnének, meg hasonlók, segít az elektromos autók terjedésének is, mert az visszatermel és városba való a hatékonysága miatt (pont nagy sebességnél kevésbé hatékony, míg a robbanómotoroknak gyilok a városi lassúság, főleg az efféle). Ha ellene szavaz újabb komoly politikai támadási felületet nyit, már van így is elég front nyitva. A hazai kisebbségek kérdését sem merik megnyitni (ún. etnikumok: azok sem illeszkednek be, ill. bődületes áron és sokára) mert olyan szelek fújnak, hogy az nagyon szembe szél lenne. Vagy talán más okuk van, nyilván nem beszéltem velük ez csak feltételezés. Attól a véleményem ugyanaz, hogy ez sokkal többet árt, mint használ, (sőt összességében kimondottan rossz válaszokat adnak sokszor elve rossz kérdésekre is) mert már eddig is kint lehetett a 30-as tábla ahol akarták, nagyon felesleges tovább kiterjeszteni.
          Attól hogy látszólag egy véleményen vannak és szinte mind megszavazta, van amit be kell áldoznia egy politikusnak, ahogyan a magánéletüket is pl. Ezért nem lennék politikus, mert nincs itt az ideje őszinte erőknek, akik azt mondhatják amit valójában gondolnak. Lsd. Budaházy.

          • 2021.10.07. at 16:33
            Permalink

            “Mi nem jött be te majom?”
            Hát a brüsszelezés nem jött be, mivel Strasbourgban döntöttek a képviselők.

            Nem a legélesebb kés vagy a fiókban, Zoltán.

          • 2021.10.07. at 16:49
            Permalink

            Ugyanolyan a garnitúra ott is te okádék, azért írtam, hogy ilyenek ülnek Brüsszelben is. Ezért írtam, mert egyik kutya másik eb. Életlen késsel is elintézlek, érted felesleges élezni.
            A bírók, a döntéshozók, és akik pénzelik őket, te meg nekik vagy a felsz*pójuk.

        • 2021.10.07. at 19:45
          Permalink

          Csak kibújt a szög a zsákból, ratyigyerek.

          A nemek száma nem hit kérdése. Kettő van, nő és férfi.

          De mivel autós oldalon vagyunk, ezért autós analógiával élek, hogy a tufa agyad felfogja:

          Van benzines autó, meg van dízelautó. Egyikbe benzin, másikba gázolaj megy. Hiheted azt (ha elmebeteg vagy) hogy a benzin jó lesz a dízelautóba… attól még nem lesz úgy. Csinálsz egy jó nagy kárt magadnak. Eddig nincs gond.

          A gond az, hogy az elmebetegek ezt terjesztik is, hogy mindenki nyugodtan tankoljon benzint a dízel autójába, merthogy milyen jó is az….

          Remélem most már érted, hogy miért kéne ketrecbe zárni a magadfajtákat.

          • 2021.10.07. at 20:10
            Permalink

            Ezek polgárháborút akarnak, ha már sorkatonaság úgysincs, háborút nem akar semelyik oldal sem, ezért az életet/életünket lehetetlenítik el. Addig feszítik a húrt, amíg kirobban. Ez nem vicc, sajnos.

  • 2021.10.07. at 07:31
    Permalink

    Az nem tűnik fel, hogy minden aberrált dolog valóra válik az EU-ban és a mögötte lévő USA-ban? Grazban már jó ideje 30-al lehet menni. “Várható” volt, hogy be fogják vezetni, mert nem volt tüntetés ellene, ha volt is elhallgatta a média. A környék és a közeli falvak hemzsegnek az olyan utcáktól, ahol a kerékpárost alig lehet kikerülni, noha az autós forgalom főútra jellemző. A házak ugyanúgy az út szélén vannak, vagy árok miatt az utat nem lehet szélesíteni. A távolságok nagyok, nem hobbiból autózik a sok ember, ráadásul ugyanaz lett mint nyugaton, hetente többször járnak bevásárolni autókkal falvakban, városokban is. Mostantól járjanak biciklivel, erősítsék fel a holmikat rá, mert az autósok nem fognak tőlük/miattuk (illetve rájuk hivatkozva megint lehet utálni egymást, holott szándékos a degradálás is és az összeugrasztás is) haladni az biztos. Arról szól, hogy a benzin, gázolaj legyen megdrágítva, ahogyan az autózás is, hogy dráguljon az elektromoshoz a robbanómotoros megvásárlása és az üzemeltetése, közben az utakon is veszítse értelmét a haladás, a szabadság, amiért annyira odavannak ezek a magukat haladó szellemű szabadelvűeknek mondók. Még több felelősséget nem vállaló barom lesz, különösen a jövő évtől kötelező “intelligens” sebességszabályozókkal. Mindenki mutogat majd másokra (már most is ez van), meg mindenkire amikor baj van, aztán elkenik az ügyeket, mondván több életet mentett a sebességszabályozó, mint amennyit elvett; persze az ő statisztikáik szerint, amik olyanok, mint a mostani “gyorshajtásosak”. Azok a cikkek is eltűntek, ahol leleplezték a “nagy gyorshajtások” okozta baleseteket, amikor kiderült, hogy a relatívot belekeverik az abszolútba és valóban a figyelmetlenség a fő ok, míg az abszolút amit annyira büntetnek elenyésző.

    • 2021.10.07. at 09:03
      Permalink

      Az emberiség nagyobbik része megérett a pusztulásra. Érdemes elolvasni a facebook kommenteket. Ma reggeli állapot szerint a több száz nettó agyhalott között egyetlen egy sem akadt, aki felfogta volna, hogy egyáltalán miről van szó. A több száz nettó agyhalott között nem akadt, aki le tudta volna írni helyesen, hogy 30-cal. Látom, te is része vagy annak a halmaznak.

      Grazban 1992 óta van érvényben a 30 km/h-s sebességkorlátozás, KIVÉVE A FŐÚTVONALAKAT.
      A bevezetés első évében 50%-kal csökkent a halálos balesetek száma, ami figyelemre méltó, főleg annak függvényében, hogy természetesen nem mindenki és mindenhol tartotta be a korlátozásokat.
      A balesetek 80%-a az ottani közúthálózat 20%-át kitevő 50 km/h-s zónában történik.

      “Azok a cikkek is eltűntek, ahol leleplezték a “nagy gyorshajtások” okozta baleseteket, amikor kiderült, hogy a relatívot belekeverik az abszolútba és valóban a figyelmetlenség a fő ok…”
      Mélyen ostoba vagy mindazokkal együtt, akik nem veszik a fáradságot, hogy beleássák magukat legalább pár centi mélyen a valóságba, és ez vonatkozik a legtöbb autós firkászra is.
      Kimásoltam neked egy statisztikai rendszer jellegéből adódó hibás következtetések okát :
      “A főbb baleseti okok között van is egy kiemelt szabályszegés, amit a helyszínen nehéz pontosan megítélni, ez pedig az abszolút sebességtúllépés, aminek a megállapítása a legtöbb esetben igazságügyi műszaki szakértői feladat. A szakértők azonban a helyszínen nem adnak szakvéleményt, és az a legtöbb esetben a 30 napos határidőn belül sem érkezik meg a hatósághoz, ami a helyszíni szemle során megállapított adatok esetleges változtatását indokolttá tenné. Pedig a sebességnek a baleseti halál okainál kiemelt szerepe van, nem véletlen, hogy sok kutatás az általános sebességhatárok változtatásának hatását vizsgálja.
      A baleseti okok közül tehát az egyik legfontosabb, a sebességre vonatkozó adat a rendőrség által közölt statisztikai adatok közül nem a baleset vizsgálata során megállapított tényeknek megfelelően szerepel. Ez az adatszolgáltatás metodikájából adódik, és korrigálni akkor lehetne, ha a szakértői vélemény az adatszolgáltatás idejére már az adatszolgáltató hatóság, a rendőrség rendelkezésére állna.”
      Forrás : Doktori (PhD) értekezés Mészáros Gábor 2018

      Fuss neki újra a témának, pupák.

      • 2021.10.07. at 10:55
        Permalink

        Seggpofájú: nézd meg hány főút van egy városban és számold ki mennyin kéne lassabban menni az aberráltak miatt.
        Azt szúrd ide, ahol a 30 napos határidőn túli szakvélemények vannak összesítve, mert ez így csak elterelése a valós adatoknak. A szakértők is jó ideje úgy számolnak ahogyan fizetik őket. Ahhoz meg nem kell szakértőnek lenni, hogy ha mindenki állna, nem tudnának összemenni. Téged már régen ki kellett volna pusztítani, csak pont a magadfajtákat védi a rendszer. Védett ökör vagy.

        • 2021.10.07. at 12:03
          Permalink

          “nézd meg hány főút van egy városban és számold ki mennyin kéne lassabban menni az aberráltak miatt”
          Ó, te retardált. Olyan veled dumálni, mint amikor az ember lóval sakkozik. A budapesti (meg az összes többi) forgalom meghatározó része főútvonalakon zajlik. Tudod, olyanon, amelyiket sárga színű, sarkára állított négyzet alakú táblával jelölnek. Erre már ovis koromban rájöttem, neked ez még hátravan. Talán segít, ha megpróbálod magad elé képzelni pl. a Budaörsi utat meg egy random mellékutcát.

          Persze miért pont ezt értenéd meg, amikor a tervezet amúgy egyszerű szövegét se sikerül, mint ahogy azt az összefüggést sem, hogy a sebesség növekedésével exponenciálisan változik a balesetek bekövetkezésének esélye és azok súlyossága. Grazban 1992 óta él a rendszer, sokkal kevesebb baleset történik és azok kevésbé súlyos kimenetelűek. És a polgárok nem zavarták el a döntéshozókat, gyámoltalan barátom.

          • 2021.10.07. at 12:07
            Permalink

            Buziska, van más is mint a főváros, de neked csak ez létezik, hogy ott tudd kiélni a szivárványos vágyaidat.
            Ha állunk akkor garantálom hogy nem lesz koccanás sem! Na és? Te ha ilyen beszari vagy állj meg, nem neked való. Azt miért nem írják oda mennyivel nőtt a tüdőbetegek száma, és mennyi nyersanyagot pazaroltunk el a 2-esben mászkálással?

          • 2021.10.07. at 12:15
            Permalink

            Nem zavarták el a döntéshozókat, mert átmosták az agyukat a cikkekkel a polkorrektséggel, meg megvásárolt statisztikákkal. Ott több autót tartanak fenn (ez is micsoda pazarlás, de nem számít mert növeli a GDP-t), ha kell elektromosat vesznek. A nagy jólétben nem veszik észre mi értelmes és mi nem, csak azt hogy lehet még tovább fogyasztani akár egy városi kisautóval.
            Ha még ennél is lassabban megyünk még több lesz a bamba, a mobilt bizergáló és a mással foglalkozó, míg ha tempósan halad az ember akkor figyelni kényszerül. Már teljesen megszokott hogy nem néznek körül a zebra előtt lelépők, be van dugva a fülük, az autóban mindenki mást intéz és nem a vezetésre fókuszál. A rendszer még jól rá is játszik, kötelező a “vezetéstámogató rendszer”. Stb., stb.

  • 2021.10.07. at 12:59
    Permalink

    “van más is mint a főváros, de neked csak ez létezik”

    “A budapesti (meg az összes többi) forgalom meghatározó része főútvonalakon zajlik.”

    Az “összes többi” kifejezés kapcsán neked mi jut eszedbe, vakegér?

  • 2021.10.07. at 13:10
    Permalink

    “van más is mint a főváros”

    Nézzünk konkrét példát, kedves látens meleg barátom.
    Nevezz meg egy A és egy B pontot és megnézzük, hogy vajon a két pont között mekkora utat kell mellékutcákon megtenni.

    • 2021.10.07. at 13:15
      Permalink

      Már most is a mellékutcákon kell mennem, mert a főutak zsúfoltak a lámpáknál csak piros hullám létezik érkezzek bármerről is. Nem fővárosi vagyok te seggturkász.

  • 2021.10.07. at 13:12
    Permalink

    “A budapesti (meg az összes többi) forgalom meghatározó része főútvonalakon zajlik.” Sok nagyvárosé pedig nem csak a főútvonalakon zajlik, hanem sok más utcán amik bár nem főutak, mégis sokan használják. Az összes többinél nem írtál várost, de mint írtam akkor sem lenne igaz te bélsár.

    • 2021.10.07. at 14:15
      Permalink

      Furcsa dolgokat szeretsz te ott vidéken. Homár, bélsár… Na mindegy, azt szokták mondani, hogy az vagy, amit megeszel.

      Elárulod végre azt az A és B pontot, amit le kéne csekkolnunk a főútvonalak tekintetében, vagy továbbra is a táplálkozásoddal traktálsz bennünket?

      • 2021.10.07. at 14:24
        Permalink

        Te az vagy aminek mutatkozol, aknamunkás sz*rszopó, te vagy oda a trágyáért amit a másikban keresel, seggturkász.
        Ökör, ismered a városomat? Nem, akkor miért pofáznál bele? Meg akarnád mondani mikor merre menjek, te ökör? Ti szoktatok az ökrökre hallgatni.

        • 2021.10.07. at 16:30
          Permalink

          Be kéne venni a gyógyszeredet, papa. Nyugodj meg, attól megnyugszol.
          Mivel lövésed sincs, hogy milyen városokat ismerek, térjünk vissza a dologra. Lehet, hogy földik vagyunk, kicsi a világ. Halljuk azt az A pontot, ahonnét el kell jutni a B pontba, megnézném, hogy mi a szitu. Ahhoz semmi közöm, hogy te merre kóricálsz, csak át szeretném érezni a drámát. Ha továbbra is csak sunnyogsz, meg a vacsorádat emlegeted, kénytelen leszek arra gondolni, hogy nem létező probléma miatt teccel ugatni.

          • 2021.10.07. at 16:58
            Permalink

            Amilyen bajod van arra nincs orvosság, csak a halál. Neked apád farkát kéne bevenned a pofázmányodba. Te meg az átérzés, majd amikor karóba húznak téged hátulról.
            Persze barom, majd kiadom a lakcímemet. Eleve ökör vagy, hogy rendszeresen itt trollkodsz, meg hogy neked nem probléma tovább fékezni a városi tempót. Írd meg az email címedet aztán elbeszélgetünk.

  • 2021.10.07. at 17:56
    Permalink

    Szerinted érdekel itt bárkit is a nemi életed?

    Senki nem kérte a lakcímedet, mondj két tetszőleges pontot egy tetszőleges településen, aztán megnézzük az elméletedet.
    Szóval elég a sunnyogásból és a homoerotikus vágyaid kiteregetéséből, lássuk, hol kéne sokat menni 30-cal.

    • 2021.10.07. at 18:02
      Permalink

      Ökör, neked mindegy milyen címet írok? Talán ismered a helyet annyira hogy megalapozottan megmond mi változik? Én arról nyilatkozom amit ismerek, te nemtelen féreg.
      És ha kihozod, hogy napi -3 perc oda és ennyi vissza, utána kiszámolod azt is, hogy mennyi lesz az autó többletköltsége üzemanyagban és az amortizációja mennyivel gyorsul, meg évekre vetítve is? Barom, beleszámolod azt is, hogy mennyivel többször lép le eléd a gyalogos, és a kerékpáros mennyivel többen fogják végig követni? Marha vagy de nem is akármekkora. Kiszámolod mennyivel többet szennyezzük a környezetet amikor 2-esben 30-al a korábbi 7,5 literes városi fogyasztás 9-10 literre ugrik, meg a több tüdőbeteget is? Igazi ökör vagy!

      • 2021.10.07. at 18:26
        Permalink

        Még mindig nem vetted be a gyóccered, Zoltán.
        Az a helyzet, hogy ezt a sok mindent alaposan átszámolták olyan emberek, akik nagyon sokkal okosabbak nálad. Te még az általános iskolában tanított toldalékolás fortélyait sem bírtad elsajátítani, persze, hogy nem tudsz felfogni kicsit is bonyolultabb összefüggéseket.
        Grazban, ahol 1992 óta ez a rendszer van, természetesen megvizsgálták az általad emlegetett dolgokat és arra jutottak, hogy inkább csökkent az emisszió, akkor pedig a fogyasztás se tudott nőni.
        Épp arra szeretnék tőled bizonyítékot hallani, hogy majd sokat kell kettesben autózni magas fogyasztással, szóval kicsit unom már az állatvilág jeles képviselőinek a felsorolását, büffentsd ide azt a két címet és lépjünk tovább.
        Te amúgy valami állatgondozó vagy? Csak azért kérdezem, mert ezzel a modorral biztos nem engednek emberek közé.

        • 2021.10.07. at 18:39
          Permalink

          Én vagyok az állatgondozód te barom, holnap viszlek a böllérhez aztán rinyálhatsz te nyomorék.
          Kiszámolták te meg elhitted mi seggarc? Csökkent az emisszió mert 2-esben mennek 4-es helyett egy belső motornál?!. Legyen 10km/h egyesben hadd csökkenjen még az emisszió. Okoskodsz itt “gyóccered”-del, de tanulatlan vagy, hiába akarod leplezni, ráadásul a józan eszed is nulla.
          A stílust te provokáltad ki, elegem van már a mocskos hozzászólásaidból itt az oldalon. Régóta ölöd az értelmes hozzászólásokat.
          Barom, bizonyítékot hogy sokat kell kettesben autózni? Minden nap az útvonalamon nem főútak vannak a városban, mert kerülöm a lámpákat, ugyanis a főutak vagy be vannak állva, vagy a lámpák vannak piros hullámra állítva. Most kerülhetem az elcseszett főutakat max. 30-al, de mint írtam ez felkérés táncra a kerékpárosok, gyalogosok részére, amit nem fogsz kiszámolni és az amortizációt sem, meg a további károsanyag kibocsátást.

          • 2021.10.07. at 19:00
            Permalink

            Kiszámolja a képzett barom, hogy 6 km-en +2 perc az út 50 helyett 30-al, plusz hazafelé ugyanennyi. Amivel riogattak haláleset a városban 15 helyett 10 lesz. Amiket meg nem lehet és nem érdeke kiszámolni azokról meg kussol/kussolnak. 250.000 km helyett 100.000-nél motorgenerál kokszosodás miatt, 1000 könnyű sérüléses baleset helyett 2000 a bambulók miatt, de a híradóban úgysem ezt mondják be, a tüdőbetegeknél meg évi 5.000 halott helyett 6.000 halott a városra vetítve, akik a szar levegő miatt haltak meg, ebből úgysem tudjuk mennyi a közvetlenül közlekedésből fakadó hullák száma. A plusz asztmásokról nem beszélve, valamint a plusz többletidő 100.000 lakos életében a napi plusz 5-10 percek miatt, mert ugye egy ember naponta többször tesz meg 6 km-t. Csodás dolog kerékpározni a 2-esben 2500-as fordulaton lévő autók mellett, mint a 4-esben 1800-as fordulatú mellett. Kiszámolták a szakértők… ezek a szakértők azt is bebizonyítanák, hogy négykézláb járjunk, mert úgy nem esünk akkorát, csökkenne tőle a balesetek súlyossága és lenne aki bevenné ezt is, mint pl. te. Közben meg több cipőt lehetne eladni a 4 lábra.

          • 2021.10.07. at 19:16
            Permalink

            Te Zoltán, kezdem azt gondolni, hogy még állatok közelébe se engednek.

            1., barom = páros ujjú kérődző állat; pl. szarvasmarha
            2., böllér = a sertés leölését végző személy

            Rendkívül szórakoztató olvasni téged, remélem, nem vagy ideges. Ha igen, akkor nyugodj meg, attól megnyugszol.

            “Minden nap az útvonalamon nem főútak vannak a városban, mert kerülöm a lámpákat, ugyanis a főutak vagy be vannak állva, vagy a lámpák vannak piros hullámra állítva.”
            Érdekes hely lehet, ahol laksz. Mindenki áll a piros lámpánál, csak te vagy akkora géniusz, hogy a mellékutcákban, a többieken röhögve száguldasz 50-nel. Hihető :-)))

          • 2021.10.07. at 19:23
            Permalink

            Böllér: hentes, húsfeldolgozó. Na ez az, azt látod/találod csak meg amit akarsz. Rajtad nem lehet szórakozni, kurvának is rossz vagy.
            Nálad a piros hullám miért nem agyvérzést jelent, még a végén azt fogsz kapni. Ha van a zöld hullám, milyen lehet a piros hullám? Örökké piros, vagy néha át szokott váltani és csak akkor piros amikor odaérsz? Ekkora a te “értelmed”. Közlekedj kúszva, mert neked a négykézláb is halálközeli élmény lenne, bár felőlem meg is dögölhetsz.

  • 2021.10.07. at 18:17
    Permalink

    Neked nemi életed sincs, mert nemtelen vagy minden értelemben te ostoba. Én nem a nemi életedről írtam, hanem az eltévelyedéseidről. De te amit rólad írnak azt másra veszed. Ha neked azt mondják kotródj, te rábuksz, mert igazi köcsög vagy.

        • 2021.10.07. at 19:25
          Permalink

          Valamiért nagyon titkolod azt a rejtett ösvényt, Zoltán bá. Gondolom azért, nehogy mások is felfedezzék, aztán rászokjanak :-))

          “Kiszámolja a képzett barom, hogy 6 km-en +2 perc az út 50 helyett 30-al, plusz hazafelé ugyanennyi.”
          Nagyon izgi. Hol lehet 6 kilométert menni mellékutcákban úgy, hogy végig tudod tolni 50-nel? Áruld már el, kipróbálnám.

          És még mindig 30-cal, nem 30-al.

        • 2021.10.07. at 19:30
          Permalink

          Böllér :

          1. A sertés leölését végző személy; háztáji disznóvágásnál az állat leölésére alkalmilag vállalkozó, ehhez értő, de a hentesmesterségben nem szakképzett férfi.
          2. Régies: Hentes; sertéshúst feldolgozó, azzal kereskedő iparos.
          3. Régies: Kereskedő személy, aki főleg sertéshús adásvételével foglalkozik.

          Zoli bácsi, a böllér nem foglalkozik párosujjú patásokkal, csak gyesznóval. Nem tanultad az állatgondozó iskolában?

          • 2021.10.07. at 19:46
            Permalink

            A böllér, aki nem szakképzett hentes levágja a marhát és akár fel is dolgozza, ha a gazda megbízza. Nem vagyok én állatgondozó, csak sintér a magadfajtáknak.

  • 2021.10.07. at 19:41
    Permalink

    N, mint névtelen nulla: Mert 30-cal végig lehet menni mi, ökörke? Nem úgy számoltam, hogy végig tudsz menni te senkiházi és nem számoltam, hanem becsültem. A 30-as sebességnél számold bele a plusz eléd és mások elé lelépőket is seggfej. Jó számolgatást! A hullákat ki ne felejtsd, számold bele az újabb agyhalottakat és magaddal együtt. Tovább csökken az IQ ami számodra előny, még több barom, még több szar reakciójú, még több húgyagyú az utakon, ez a magadfajtáknak kedvez.

    • 2021.10.07. at 20:46
      Permalink

      Zoltán bácsi, túl sokat beszélsz rólam úgy hogy nem is vótam osztálytársad a gyökérképzőben.
      Inkább egy jó kis 6 kilométeres etapot vázoljál, hadd nézzük azokat a mellékutcákat.

      • 2021.10.07. at 23:07
        Permalink

        Nagyon unalmas már az állandó személyeskedésed és a beképzelt tahó pökhendi viselkedésed.

        Az, hogy tahó vagy az nem érv egy vitában….

        Zoltán jól lealázott téged,de megérdemled. Túl nagy a pofád, ami nem lenne baj, ha lenne mögötte teljesítmény és tudás, de látva, hogy nincs, hogy kimerülsz abban, hogy mindenféle buta tanulmányokat másolsz be, amikre 100 ellentanulmányt lehetne bemásolni, ez így rettentő gáz.

        • 2021.10.08. at 09:06
          Permalink

          Ó, Aurelius, én kezdem kínosan érezni magam, ahogy Zoltán bácsival egymás intim testrészeit kényeztetitek. Ez nem való egy autós portálra, nem mennétek valami homoerotikus fórumra?

          “mindenféle buta tanulmányokat másolsz be, amikre 100 ellentanulmányt lehetne bemásolni”

          Nem látok egyetlen ellen tanulmányt se abból a 100-ból, eddig még csak az aberrált vágyaitokról számoltatok be. Mivel Zoltán bá nem hajlandó megnevezni legalább egy utcát, ahol szerinte bevezetésre kerül majd a 30 km/h-s korlátozás, már csak benned bízom, hogy az obligát okádáson kívül esetleg hajlandó leszel erre. Ha nem, akkor megbeszéltünk mindent, az esetleges olvasók számára meg itt marad a bizonyíték mindkettőtök mentális és szellemi állapotára.

          • 2021.10.08. at 10:06
            Permalink

            Kínosan érzed magad egy büszke buzernyákként?
            Az ne számoljon semmit, aki logikai ellentmondásokba ütközik de fel sem tűnik neki. Mi kényeztetjük egymást, akik heterók? Te vagy köcsög, de vágysz a hímtagokra kis puhapöcsű monymajszoló féreg.
            Faszorrú, nézz rá egy tetszőleges városra és láthatod mennyivel több a mellékutca, mint a főút. Nyilván én sem egyirányú mellékutcákon megyek az egérúton, hogy százszor meg kelljen állnom, de kerékpáros út az bizony legtöbbször nincs és ezentúl ez már elég indok is a 30 bevezetésére. Magadfajta féreg, aki nem jár sehova még örül is ha mások sem mennek/mennének, legalább kisebb eséllyel taposnak el – gondolod.
            Meg kell nézni más témákban is a hozzászólásaidat te csimbókos fekália maradvány, azokkal és ezzel együtt is látható mit képviselsz: a beképzelt taplóságot, na meg legfőképpen az aberráltságot, te önkéntes troll. A cím se zavarjon ami az oldal tetején van, meg a valóság se zavarjon, hogy már most is agyon van korlátozva a közlekedés és ez csak tovább fogja fokozni, de te és elvtársaid tanulmányokkal felül akarjátok írni a valóságot.

  • 2021.10.07. at 20:52
    Permalink

    Te túl keveset beszélsz arról, hogyan jön ki, hogy 2-esben kevesebb a károsanyag kibocsátás, mint 4.-ben. 2-esben max. 30-al lassabb az út, mint max. 50-el, sőt a fokozat sem számít, hanem csak a sebesség, no meg a további lassulás a lelépők miatt. Te hova jártál buzizsúrra nemtelen senki?

    • 2021.10.08. at 09:09
      Permalink

      “2-esben max. 30-al lassabb az út, mint max. 50-el”

      30-cal, 50-nel. Én általános iskolába jártam, te meg buzizsúrra, fényes bizonyítékát adod ennek minden hozzászólásoddal.

      Nevezz meg egy utcát, és megvizsgáljuk, hogy gyakorlatban lassabb-e 30-cal. Ha továbbra se mondasz egyet, akkor téged csak elvileg zavar a dolog.

        • 2021.10.08. at 11:37
          Permalink

          Már rád nem érvényes az a “szakemberek kutató munkájának megállapítása” amire még tegnap hivatkoztál, miszerint aki állandóan buzizik, azt maga is az hiszen retteg állítólag önnön buziságától? Na ilyen “ember” akar számolni és tanulmányozni… Azért buzizlak, mert te az vagy, őket véded, miközben túlreprezentáltak és nyomulnak, mintha mindenki az lenne csak nem tudna róla (te is ezt mutatod), beállítják mintha normális lenne, mintha el kéne fogadni és várják, hogy szentesítve is legyen házasságként, aztán már több nemről beszélnek, stb., stb… Ez megy a közlekedésben is, ugyanilyen buzzancsok diktálnak és megy a csodálkozás, hogy minden bedugul, mert a buzik csak a dugításban érdekeltek, hátha megdugja őket valaki a nagy forgatagban ahelyett hogy mindenki mehetne a dolgára és a felelősséget próbálnák visszaállítani nem pedig elnyomni.

Vélemény, hozzászólás?