Mindenből egy csipet: íme az új Peugeot 408
Íme a kompakt, de megemelt családi szedán-kupé: az autók új állatfajának mondják a Peugeot 408-at
A 308-nál nagyobb és jobban extrázott, de még az 508 alá pozicionált kupé-crossover-szedán kombót mutattak be a franciák. Mutatjuk, mit érdemes tudni méretek, technológia és dizájn terén az új 408-ról. Vajon a vásárlók tényleg erre vágynak?
Az új 408 egyértelműen a 308 stílusát viszi tovább kívül-belül, ám annál vadabb, merészebb
Alapáron LED fényszórói és az autó színét is viselő hűtőrácsa tovább fokozza a vizuális élményt
4687 milliméteres teljes hosszúságához 2787 milliméteres tengelytáv társul, méretek terén a 308 és az 508 közt helyezkedik el
1848 milliméter széles, mellé 1478 milliméter magas, egyáltalán nem SUV-szerű ezekből a szögekből
Műszerfala a magasan felszerelt 308-ból lehet ismerős, alig nyúltak hozzá a képek alapján
Minden hajtáslánc elöl teker, az elsőként debütáló 180 vagy 225 lóerős konnektoros hibrid változatok mellé így csak a 130 lóerős, háromhengeres benzines marad, de azt is csak később mutatják be.
Egyes piacok 215 lóerős benzinest is kapnak majd, a tisztán elektromos változat pedig - akárcsak a 308 esetében - még várat magára egy keveset. Felszereltség terén kiesik az Active alapszint, csak az Allure és a GT marad. Emiatt az alapár valamelyest megnő, ám a Peugeot nem is tagadja, hogy ezt a modellt a többre vágyó, tudatosan jobbat választó célközönségnek szánja.Hátulról a legkevésbé bekategorizálható, tényleg nehéz elhelyezni a piacon
A hátsó LED lámpák is a Peugeot kötelező dizájnkellékei, míg a hátsó szélvédő előtti kiemelkedések a fejtér növelését és a jobb légellenállást egyaránt elősegítik
A gyártó elmondása is igazolja ezt: azért lett ilyen, mert szerintük ezt keresik, ezt veszik a vásárlók, Kínában éppen ezért 408 néven szedán is lesz, ezt a konkrét modellt pedig 408X-ként fogják piacra dobni.
A gyártó külön kiemelte, hogy azért nem 4008 lett a neve, mert inkább az alacsony modellek közé pozicionálják, illetve hogy hasonló méretei ellenére nem a klasszikus formájú 508 utódja. Elárulták még azt is, hogy a 308-cal együtt, egyidőben fejlesztették ezt is, a 408 tudatában módosították magát az EMP2 platformot is. A gyártás még idén, év végén megkezdődik, a vásárlókhoz legkorábban 2023 elején érkezik meg az újdonság, amelynek pontos árát még nem leplezték le a franciák, de annyit elmondtak, hogy a 308 és az 508 közé várható ezen a téren is.Nagyjából fél év múlva kezdődik a sorozatgyártás, jövő év elején pedig már a szalonokba is megérkezik az új 408